תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אימון קשב וריכוז למבוגרים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אימון קשב וריכוז למבוגרים

קרוב ל-10% מאוכלוסיית העולם הבוגרת סובלת מהפרעות קשב וריכוז ברמה כזו או אחרת. אימון קשב וריכוז למבוגרים, הינה שיטת טיפול חדשנית (באופן יחסי) המשלב מספר אלמנטים שמצד אחד תורמים לזיהוי תופעות הפרעות הקשב והריכוז, ומצד שני, מעניקים למאומן, כלים מקצועיים להתמודדות עם התופעות השונות ויכולת להתגבר עליהם בחיי היומיום.

מבוגרים רבים הסובלים מבעיות קשב וריכוז נאלצים להתמודד עם מספר קשיים רבים בחיי היומיום, החל מקשיים במסגרת המשפחה, העבודה, היחסים הבינאישיים ועוד. באמצעות אימון קשב וריכוז, זוכים המטופלים לתהליך קוגניטיבי, מנטאלי, רגשי ומעשי לצרכי תפקוד תקין בכל אורחות החיים.

מאפייני האימון האישי למבוגרים

מבוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, מתקשים לעמוד במגוון נרחב של משימות ומטלות בכל תחומי החיים, דבר המשפיע באופן ניכר על תפקודם, רמת הביטחון האישי וההערכה העצמית. במסגרת אימון קשב וריכוז בקרב מבוגרים הסובלים מהבעיה, מתנהלת “מערכת יחסים” המבוססת על אמון ומחויבות של כל אחד מהצדדים.

במהלך תקופת האימון האישי נקבעת מסגרת מטרות ויעדים המתחמת את הליך האימון בלוחות זמנים, דבר המאפשר לבחון את קצב התקדמות האימון ואסטרטגיות האימון האישי שנקבעו מראש. בנוסף, לאורך כל הליך אימון קשב וריכוז למבוגרים, מתבצעים תרגולים המעניקים למטופל הקניית הרגלי חיים חדשים, המיועדים לשפר את אורחות חייו לאין ערוך.

אימון אישי למבוגרים –למי זה מיועד?

אימון קשב וריכוז בקרב מבוגרים נועד בראש ובראשונה לבוגרים שאובחנו כסובלים מהפרעות קשב וריכוז במבדקים ומבחנים שונים שנערכו להם. בנוסף, האימון האישי מיועד לכל אחד ואחת המלווה בחיי היומיום אנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז (בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד). אימון אישי לצרכי טיפול בהפרעות קשב וריכוז מיועד גם לסטודנטים או תלמידים המעוניינים לשפר את הרגלי הלימוד שלהם, ולהקנות לעצמכם פיתוח מיומנויות ארגון, חשיבה, לימוד וניהול זמן.

אימון אישי ובקרת התהליך

אימון אישי לסובלים מהפרעות קשב וריכוז, נועד בראש ובראשונה לאפשר למאומן (מטופל) יכולת מיקוד, צלילות ובהירות במגוון תחומים בהם דעתו מוסחת או מופרעת על ידי סממני הפרעות הקשב והריכוז (קשב, תזמון, אימפולסיביות והיפראקטיביות). אימון קשב וריכוז בקרב מבוגרים מתמקד בעיקר בנושאים כגון: תכנון, ארגון, קביעת סדרי עדיפויות לביצוע מטלות, תיחום לוחות זמנים לצרכי ביצוע משימות שונות וכמובן ניהול זמן אופרטיבי ופרודוקטיבי.

מסגרת האימון האישי מתבצעת בשיטת המשוב ושיחות עומק , הן עם המטופל והן עם סביבתו הקרובה, וזאת על מנת למדוד באמצעות כלים אובייקטיביים את הצלחת הטיפול והאימון האישי. מערובות המאמן ושיתוף פעולה מלא מצידו של המאומן הם המרכיבים הבסיסיים המובילים להצלחת התהליך. כמו כן, ליווי צמוד, מודרך ומקצועי של הסביבה הקרובה לאדם הבוגר הסובל מהפרעת קשב וריכוז, תורמת אף היא להצלחת הטיפול, ולכן מאמנים רבים נוטים לערב את כל בני המשפחה הקרובה או הסביבה הקרובה בתהליך.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה