תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

המרכז להעצמה – טיפול הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אנשים, בני נוער וילדים מאותגרי קשב וריכוז (ADHD) נפגשים לרוב עם כישלונות חוזרים, ביקורת שלילית ותגובות של הסביבה העלולות לגרום לבעיות רגשיות. כל אלה יוצרים תסכול מתמשך הנרשם במוחם ובגופם כהד צורם לחייהם.

זה יכול להיות גם אחרת!

במרכז להעצמה אנו נותנים מענה מעשי להתנהלות היומיומית של כל מי שחווה את קשיי הקשב והריכוז, לקויות למידה וכישורים חברתיים באמצעות כלים מעשיים, לילדים, לבני הנוער, להורים, למערכת החינוך, למבוגרים ולבני הזוג.

במרכז מעמידים לרשותם של מאותגרי הקשב והריכוז מגוון טיפולים המאפשרים להם לגלות את הכוח הפנימי שלהם ואת המתנות הייחודיות שניתנו להם כגון חשיבה מחוץ לקופסה, יצירתיות, טוב ולב ועוד. השילוב של התחומים השונים מאפשר לכל מטופל לקבל את הכלים המתאימים לו, לחוות העצמה אישית ולהפוך לבעל הבית של חייו.

במרכז קיימת התמחות מיוחדת בטיפול בילדים ובני נוער.

לאחר אבחון מדוייק,אנו מתאימים את הטיפול/ אימון לאדם, תוך שימוש במגוון שיטות הטיפול והאימון שקיימות במרכז:

·        אימון מאותגרי קשב וריכוז, לקויות למידה וכישורים חברתיים

·        נוירופידבק וביופידבק

·        פסיכולוגיה

·        התאמת תזונה

·        רפלקסולוגיה

·        הדרכת הורים

·        רפואה סינית וקוראנית

·        צמחי מרפא ופרחי באך

·        טיפול באמצעות בעלי חיים

·        דרמה תרפיה

·        תרפיות מגוונות

·        תדרים אנרגטיים

לאבחון חשיבות רבה כיוון שהוא מסייע לנו להתאים את הטיפול הרלבנטי למצבו של האדם, גילו וההתפתחות הקוגניטיבית וריגשית שלו. כך לדוגמא, הטיפול בילדים עד גיל תשע, שונה מילדים מעל גיל תשע.

לצד היכולות האדירות שטמונות בהם, מאותגרי קשב וריכוז, כמו גם לקויי למידה, חווים לא אחת קשיים בהשתלבות חברתית, קשיים בזוגיות, התאמה למסגרות, חרדות, התפרצויות זעם וקושי ביצירת קשרים ויחסים.

היתרון הגדול במרכז להעצמה הוא בכך שיש מענה טיפולי ואימוני לכל ההבטים תחת קורת גג אחד.

מהן הפרעות קשב וריכוז?

הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה במערכת העצבים המרכזית ובמערכת ההפעלה הרשתית הגורמת לקשיים בהקשבה, ריכוז, למידה וזיכרון. בנוסף, הפרעה זו גורמת לקושי ביכולת לעבד ולמיין מידע וגירויים מהעולם החיצוני ומעולמו הפנימי של האדם.

הפרעות קשב וריכוז – קשיים ומתנות

להפרעות קשב וריכוז קיימות השפעות שליליות וחיוביות. מצד אחד הפרעת הקשב עלולה להיות מלווה בדימוי עצמי נמוך וחוסר ביטחון, דיכאון, ראיית עולם בינארית (שחור ולבן), כישוריים חברתיים לקויים, מצבי רוח משתנים, חוסר מנוחה, חוסר ריכוז, טווח קשב נמוך, התפרצויות זעם, בעיות קורדינציה, תחושת זמן לקויה, חוסר אבחנה בין עיקר וטפל ועוד.

עם זאת להפרעות קשב וריכוז קיים גם צד חיובי המאפשר לאדם ליהנות ממתנות נהדרות – חשיבה מחוץ  לקופסא, נדיבות וטוב לב, רגישות לזולת, יצירתיות, חוש צדק מפותח, סלחנות, חוש הומור, חברותיות, סקרנות, דמיון מפותח, יכולת מקורית לפתרון בעיות, אינטליגנציה גבוהה, להיטות ונחישות.

במרכז להעצמה רואים את האדם עם מכלול מתנותיו, מזהים יחד את הייחוד שבו ונותנים מענה שמאפשר לחיות בשלום עם הקשיים שהמוח מציב בפניו .

המרכז להעצמה הוא מרכז רב תחומי ייחודי הרואה באדם מכלול – גוף, נפש ורוח. המרכז מאפשר לכל אדם לעבור מסע אישי ולקבל כלים פרקטיים ופתרונות עמוקים וארוכי טווח לבעיות המטרידות אותו.

ייחודו של המרכז מתבטא בשלושה תחומים עיקריים:

אבחון מדויק של כל מטופל – המרכז להעצמה שואף לתת פתרון אמיתי ונכון לכל אדם המגיע אליו. לשם כך כל מטופל עובר אבחון מדויק. האבחון מצביע על הבעיות והגורמים לבעיות בתחומי הגוף, הרוח והנפש

מגוון מטפלים ודרכי טיפול – המרכז להעצמה משמש בית למטפלים מתחומים שונים. המטפלים עובדים תוך שיתוף פעולה מקצועי מלא, ומאפשרים לכל מטופל במרכז לקבל מענה מקיף לבעיותיו, תוך שימוש בידע המקצועי של המטפלים. כל אחד מהמטפלים אוחז בגישה טיפולית ייחודית המשלבת בין רוחני למעשי. כך מתאפשר למטופלי המרכז ליהנות מכלים ייחודים המשתלבים בחייהם ומביאים להעצמה בחיי היום יום.

תהליך טיפולי אישי וייחודי – לאחר האבחון המדויק, עולה כל מטופל על מסלול אישי וייחודי המתאים לצרכיו. במהלך התהליך יקבל המטופל כלים פרקטיים לניהול בעיות וחיי היום יום, ויהפוך להיות המטפל של עצמו. התהליך הטיפולי כולל לעיתים מספר תחומים ומספר מטפלים, תלוי בצרכי המטופל ובאופיו.

בנוסף לטיפולים האישיים, בבית המרכז להעצמה מתקיימות סדנאות בנושאים שונים. המרכז פתוח לכל הגילאים ומטפל בשישה תחומי חיים שמהם נגזרים תחומים נוספים
העצמה אישית
העצמה זוגית
העצמה הורית
העצמת ילדים בני נוער
העצמה בבריאות
העצמת ארגונים ועסקים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה