תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

יש לי הפרעת קשב וריכוז – האם אני זקוק לאימון מיוחד ?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

יש לי הפרעת קשב וריכוז – האם אני זקוק לאימון מיוחד ?

אין ספק כי בשנים האחרונות אנשים רבים פונים למאמנים על מנת שיכוונו אותם בתחומים שונים, יעזרו להם להתמודד עם מצבים קשים עבורם ויאמנו אותם להתנהל באופן נכון ומתאים עבורם. האימון הפך כלי פופולארי ונמצא כיעיל ביותר, כאשר הוא מבוצע על ידי אנשי מקצוע מומחים. יחד עם זאת, קיימים מקרים חריגים בהם אימון “רגיל” אינו מהווה פתרון מספק. אנשים בעלי הפרעת קשב וריכוז הינם אחת הדוגמאות לכך.

מהי הפרעת קשב וריכוז ?

הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה נוירולוגית התפתחותית המתאפיינת בקשיי קשב וריכוז ובמקרים מסוימים אף היפראקטיביות. קשיי קשב וריכוז אלו מובילים לסימפטומים רבים כגון: אימפולסיביות וקשיים שונים ברמה האישית, ההתנהגותית והרגשית. מדובר בהפרעה נפוצה מאד בקרב ילדים אשר במקרים רבים אינה מאובחנת. במצבים בהם הפרעת הקשב אינה מאובחנת בזמן, יהפוך הילד למבוגר עם הפרעת קשב וריכוז ועם “שק” ענק של תסכולים וחוויית כישלון. כעת עליו להתמודד עם כל מה ש”צבר” וחווה במהלך השנים בהן קבל יחס מפלה עקב בעיות התנהגות שונות שיוחסו לאישיותו ובנוסף, להתנהל בחיי היום יום כאשר התנהגותו מושפעת מביטויי הפרעת הקשב שלו. ההתנהלות היום יומית עבור אדם זה הינה קשה במיוחד ובמקרים רבים משפיעה על חייו באופן דרסטי עד כדי מציאת זוגיות, התמדה במקום עבודה וכו’. לכן, מומלץ כי יפנה לאימון אצל מאמן מומחה להפרעות קשב וריכוזADD/ADHD  שיעזור לו לנהל את עצמו בחיי היום יום החל מן המשימות המורכבות ביותר ועד לרזולוציות הנמוכות ביותר.

האם אדם עם הפרעת קשב וריכוז זקוק לאימון שונה ממי שאינו מתמודד עם ההפרעה ?

אדם עם הפרעת קשב וריכוז שאינה מטופלת, הינו בעל התנהגויות ספציפיות שמפריעות לו לתפקד בחיי היום יום. אך בניגוד לכל אדם אחר אשר האימון מתמקד בשינוי התנהגותי רגיל, במקרה של הפרעת קשב יש לקחת בחשבון ולהתייחס לכך שמדובר בהפרעה נוירולוגית ולכן היא מורכבת הרבה יותר. כיוון שאדם בעל הפרעת קשב סובל מסימפטומים מסוימים שהשליכו על חייו באופנים שונים, הוא זקוק למאמן מומחה בהפרעות קשב וריכוז שידע לקשר את ההתנהגויות הבלתי רצויות כסימפטום להפרעה זו, יבין איך פועל מוח של אדם ע ADD וילמד אותו דרכים וכלים להתמודד עם ביטויי ההפרעה בחייו.

השפעות מן הילדות כבסיס לבחירת מאמן המתמחה בהפרעת קשב וריכוז

אדם שלא אובחן בילדותו כסובל מהפרעת קשב וריכוז גדל להיות מבוגר בעל אישיות שעוצבה על ידי עשרות אירועים והתנהגויות, שלמעשה לא תמיד היו תלויים בו. ההתייחסות שקיבל מהסביבה לגבי אותן התנהגויות הפכה אותו לחסר בטחון עצמי ודימוי נמוך  מאד. חסר בטחון עצמי, אימפולסיבי, מרדן ועוד תכונות רבות. מאמן מומחה באימון אנשים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז, בין השאר, יעזור לאותו אדם בהסרת אותן תכונות אשר “נכפו” על אישיותו במהלך השנים.

שילוב בין רפואה לאימון

כפי שנאמר, הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה נוירולוגית התפתחותית. על כן, על המאמן להבין, לדעת ולהכיר היטב את ההפרעה מהפן הרפואי שלה. למעשה, לאמן אדם בעל הפרעת קשב וריכוז ללא התמחות בתחום עלולה לגרום אף לנזק כיוון שחובה להכיר את ההפרעה ומשמעותה מבחינה פיזית, ההשפעות הרפואיות שלה ותרופות שעשויות להיות לעזר ולסייע במקביל לתהליך האימון. במילים אחרות, המתאמן הוא המומחה לחייו והמאמן – מומחה להפרעות קשב וריכוז.

לסיכום, אם אתם סובלים מהפרעת קשב וריכוז ובחרתם להתחיל בתהליך אימוני על מנת לסייע לכם להתנהל בצורה יעילה וטובה יותר, מומלץ לפנות למאמן מומחה באימון אנשים עם הפרעות קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה