תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

שיטת טומטיס – התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שיטת טומטיס

חברת מקשבת בע”מ היא מיזם של אנג’לה נאי-גולדנברג ודבי קליגר, קלינאיות תקשורת מנוסות, שהביאו את שיטת טומטיס לישראל.

אנג’לה ודבי. נחשפו לשיטה זו דרך הוריו של מטופל צעיר עם עיכוב התפתחותי. שיטות הטיפול המקובלות לא הניבו תוצאות משביעות רצון וההורים חיפשו דרך יעילה יותר לקדם את בנם.

התיאוריה עליה מבוססת שיטת טומטיס תאמה את ניסיונן הקליני של דבי ואנג’לה בשנות עבודתן הרבות במסגרות ציבוריות ופרטיות בישראל.  

הן הוכשרו והוסמכו בפריז כיועצות טומטיס ובשנת 2000, הקימו את “מרכז הקשבה טומטיס” בכפר סבא וניהלו אותו משך עשר שנים.

מאז המעבר ליישום השיטה באמצעות מכשור עדכני נייד בשנת 2009, הן עובדות מהקליניקות שלהן בגבעתיים ובאלקנה.

התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז בעזרת מקשבת בע”מ ושיטת טומטיס

מהי חברת מקשבת בע”מ ומהי שיטת טומטיס?
חברת מקשבת בע”מ היא מיזם של אנג’לה נאי-גולדנברג ודבי קליגר, קלינאיות תקשורת מנוסות, שהביאו את שיטת טומטיס לישראל. לראשונה שמעו על השיטה מהוריו של ילד עם עיכוב התפתחותי, שחיפשו דרך יעילה לסייע לבנם – אך בזמנו, לא היה ייצוג לשיטה בישראל.

אחרי בירור מעמיק, אנג’לה ודבי נסעו לפריז ללמוד ולקבל הסמכה כיועצות בשיטת טומטיס והן מיישמות את השיטה משנת 2000.

על פי שיטת טומטיס שהחלה להתפתח בשנות ה-60 המוקדמות, יש להבחין בין שמיעה להקשבה. אנשים רבים הינם בעלי שמיעה טובה אבל הקשבתם לקויה.

הפרעה בקשב וריכוז הינה ביטוי לכשלים ברמות שונות באיכות ההקשבה. באמצעות אבחון ייחודי, מגלים את אותם הכשלים המשבשים את התפקוד ומונעים את מיצוי הפוטנציאל האישי.

הטיפול נעשה על ידי אימוני הקשבה, שבמהלכם שומע המטופל מוסיקה העוברת עיבוד אקוסטי במכשור נייד ייעודי. על ידי המכשיר נוצר גירוי צלילי המאמן את האוזן, מגרה את מערכת העצבים והמוח ומפתח את יכולות ההאזנה, ההקשבה, ועקב כך – את יכולות הקשב והריכוז.

כל תוכנית הקשבה מותאמת אישית לצרכי המטופל.

הטיפול בשיטת טומטיס מיועד לילדים ומבוגרים כאחד, ואף מתאים לנשים בהיריון. העדויות החיוביות של אנשים שטופלו בשיטה זו מגלות שמדובר בתרומה גדולה ביותר לקוגניציה ולנפש של כל אדם. זאת משום ששיטה זו מאפשרת לכל ילד, נער או מבוגר, גברים ונשים, להתחבר לאני הפנימי שלהם, להקשיב לו בצורה מרוכזת ועקב כך לשפר תופעות רבות, כגון הפרעות קשב וריכוז, ליקויי למידה, קשיי שפה ודיבור, סרבול מוטורי, ויסות חושי, ועוד.

הבעייתיות של הפרעות קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוז הן למעשה חוסר יכולת של ילד או אדם מסוים לבצע פעילות אחת לאורך זמן. פעמים רבות בעיות אילו מקושרות לקשיים בלימודים, אך הן משפיעות על הרבה מצבים נוספים בחיים. כאשר הפרעות קשב וריכוז באות לידי ביטוי בצורה חמורה ביותר הן פוגעות בהצלחותיו של אדם בכל תחומי החיים.

הפרעות קשב וריכוז יכולות להופיע כבר בשנים הראשונות לחייו של הילד, והן  מתבטאות בדרכים שונות. עם זאת, פעמים רבות המבוגרים לא מפרשים כהלכה את התנהגות הילד. הכוונה הינה גם להורים, וגם למורים. זה מוביל לאבחונים לא מתאימים (לעיתים אפילו מבלי לפנות לאבחון מקצועי), מה שמצידו עלול להשאיר כתם גדול על חייו של הילד. הפרעות קשב וריכוז ידועות בתור גורם נזק משמעותי ביותר גם בחיים הבוגרים של האדם, כאשר הדבר קשור גם לתפקוד בעבודה, וגם בחיים האישיים.

התמודדות עם בעיות קשב וריכוז בעזרת מקשבת בע”מ ושיטת טומטיס

שיטת טומטיס, שהנציגות הרשמית שלה בישראל הינה חברת מקשבת בע”מ, מהווה פיתרון מוכח ואפקטיבי ביותר עבור בעיות תפקודיות רבות, ביניהן הפרעות קשב וריכוז. באופן כללי, הקשר בין כל המרכיבים של קשב וריכוז תלוי באופן ישיר ביכולות ההקשבה של האדם.

עד שנת, 2009 אנג’לה ודבי נעזרו במכשיר נייח מיוחד הנקרא “האוזן האלקטרונית” שחייב את המטופל להגיע למרכז הטיפולי פעמים רבות כדי לקבל את הגירוי הצלילי.

כיום קיים מכשיר חדשני, ה-SOLISTEN, שמהווה גרסה ניידת של האוזן האלקטרונית ומאפשר למטופל לקבל את הגירוי הצלילי בביתו. 

הטיפולים בגירוי צלילי על פי שיטת טומטיס עוזרים לשפר ביצועים תוך פרק זמן קצר יחסית. עבור אנשים רבים מדובר בטיפול לא תרופתי הטוב ביותר עבור הפרעות קשב וריכוז.

 

שיטת טומטיס מגיעה לתודעה הישראלית, ורבים מנסים “לרכב על ההצלחה” של טיפול ייחודי זה. יש לפנות אך ורק למומחים שקיבלו אישור מאגודת טומטיס העולמית.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה