תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון טובה עם מכון נעמן

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מהו מכון נעמן ומה מיוחד בו?

מכון נעמן המנוהל על ידי ד”ר מאיר נעמן, פסיכולוג קליני בעל ניסיון רב ומגוון בתחומים שונים – הוא תפקד בתור פסיכולוג קליני ראשי במרכז הרפואי שיב”א (תל השומר) וגם בתור פסיכולוג קליני ראשי בצה”ל. במסגרת תפקיד זה התמחה בעבודה עם אנשי קבע ומשפחותיהם. כיום, מלבד פעילותו במכון נעמן, ד”ר נעמן מעביר הלאה את המידע הרב שצבר באמצעות הדרכות והרצאות במוסדות המכשירים פסיכולוגים קלינאים לעתיד.

מכון נעמן מורכב מצוות גדול ביותר ששל מעל 10 פסיכולוגים מוסמכים ומקצועיים בתחומים שונים. הגיון הרב של אנשי המקצוע מאפשר להעניק שירותים בכל התחומים – החל מאבחון בעיות קליניות, פסיכולוגיות ותפקודיות שונות, דרך מציאת הפתרון הטוב ביותר עבורן, ועד להענקת אישורים שונים המעידים על מצב פסיכולוגי טוב עבור הורים (חשוב למטרות אימוץ), או לשם איוש תפקידים שונים בצבא או בחברות גדולות. מכון נעמן נמצא בתל אביב, ומאפשר להעניק שירות מקצועי, איכותי ומיידי (כולל קו חם לעזרה פסיכולוגית ראשונה) לכל תושבי גוש דן.

מהו אבחון טובה ומדוע עדיין נעשה בו שימוש?

אבחון טובה היה האמצעי המוכר הראשון לאבחון הפרעות קשב וריכוז, הוא פותח בשנות ה-80, זמן קצר לאחר שהפסיכולוגים והפסיכיאטרים האמריקאים בדקו ומצאו שהפרעות קשב וריכוז זו בעיה משמעותית ואמיתית, הדורשת סיווג, תיאור, הנהגת דרך אבחון וגם דרכי טיפול. מבחן טובה בודק היבטים שונים של יכולות לריכוז. בפועל, מדובר במבחן ממוחשב שאינו אורך זמן רב. במהלך המבחן נבדקת היכולות של האדם לבצע פעולה משעממת ובלתי נחוצה לאורך זמן.

לאחר כמה וכמה שנים, מומחים רבים החלו להטיל ספק בדיוקו של מבדק טובה, לכן החלו להתפתח שיטות מבדק נוספות, המבוססות על הטכנולוגיות המודרניות, כגון מבחן מוקסו, שכיום נחשב לצלע המשלימה של אבחון טובה. למרות השינויים הרבים, אבחון טובה עדיין נשאר המבדק הבסיסי ביותר עבור הפרעות קשב וריכוז, עם כי כיום הוא נחשב כמבחן בסיסי ביותר, שנותן תשובה מאוד כללית, שלאחריו יש לנקוט בכמה אמצעים נוספים על מנת למקד את הבעיה, ועל ידי כך למצוא את הדרך הטובה ביותר להתמודד.

יתרונות של ביצוע אבחון טובה עם מכון נעמן

מכון נעמן מקבץ תחת קורת גג אחת את המומחים הגדולים ביותר בתחומים שונים ומגוונים, כולל בתחום האבחון. בעזרת מבחן טובה ניתן לקבל תמונה כללית ביותר לגבי קיומן של הפרעות קשב וריכוז בקרב מטופל זה או אחר. כאשר עושים אבחונים אלה במסגרת מכון נעמן, מתקבלת תוצאה הרבה יותר מדויקת ומפורטת, זאת בזכות המקצועיות הגדולה של המומחים הנמצאים במכון. בנוסף, האווירה הרגועה והנעימה שהצוות דואג ליצור במקום מאפשרים לנבדקים לגשת למבחן ללא כל תחושת לחץ, או פחד, מה שמונע מהתוצאות להיות מוטות עקב תנאים לא אופטימאליים אלה עבור ביצוע המבחן. בנוסף, מכון נעמן מספק ליווי וייעוץ צמוד גם לנבדקים, ובמידה ויש צורך – גם לקרוביו. כאשר מדובר בילדים צעירים, הורים עלולים פעמים רבות להראות סימני חרדה רבים, מה שמצידו פוגע גם בתלמידים. הסיוע והתמיכה של מומחי מכון נעמן מאפשרים לקבל את המרב מכל מבדק, ולהמשיך הלאה עד לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה