תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ענת ירדני – הפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ענת

המערכת התחושתית (ראייה טעם, ריח, שמיעה, מישוש) – ישנם ילדים שנולדים עם רגישות תחושתית חזקה מדי (קולטנים מפותחים) או חוסר רגישות (קולטנים חלשים). הראשונים קולטים בעוצמות גדולות ריחות, מגע, צלילים ומראות, והאחרונים יהיו פחות רגישים לכאב, כמו גם לנעשה סביבם, ולא יקלטו התרחשויות שילדים אחרים יקלטו. המערכת התחושתית יכולה לגרום לבעיות רגשיות; כעסים, עלבון, חרדות, קושי בשינה, פחדים ועוד.

המערכת הקוגניטיבית – בעיות של דיסלקציה, דיסגרפיה, בעיות זיכרון ועוד. בעיות אלו הן לרוב בעיות מולדות או שהתפתחו עקב תאונות.

המערכת המוטורית – שיווי משקל, חוזק, גמישות, טונוס שרירים ועוד. מערכת מוטורית שטונוס השרירים בה חלש, תהווה מכשול לימודי. ילד שמתקשה לגזור, להחזיק עיפרון, שתנועותיו מסורבלות ומגושמות, יתקשה במילוי המשימות בבית הספר, כמו כתיבה והעתקה מהלוח. 

לעיתים קרובות, בעיה באחת המערכות מובילה להיווצרות גם במערכת אחרת. למשל, ילד שסובל מבעיות קשב וריכוז בגלל בעיה קוגניטיבית, יפתח לא פעם גם בעיות רגשיות, שיבואו לידי ביטוי בתחום החברתי.   

האם בעיות של הפרעות קשב וריכוז ו/או לקויות למידה ניתנות לפתרון?

תנוענת מטפלת בילדים הסובלים מלקות במערכת התחושתית, הקוגניטיבית או המוטורית.
הפרעות קשב וריכוז  ו/או לקויות למידה הנובעות מבעיות נוירולוגיות מולדות (מערכת התחושתית או הקוגניטיבית), אינן ניתנות לפתרון, אך ניתן להעניק לילד הסובל מהן כלים להתמודד עם המגבלות ולהצליח. הפרעות קשב וריכוז הנובעות מבעיות רגשיות או מוטוריות, ניתן לעקוף באמצעות כלים המאפשרים לעקוף את המוגבלויות ולהצליח.
טיפול בבעיות קשב וריכוז בתנוענת, מעניק לילדים הזדמנות לשיפור משמעותי בתפקודם בבית הספר ובבית.

 אבחון הפרעות קשב וריכוז ו/או לקויות למידה אצל ילדים 

יכול להיות שלילד יש הפרעות קשב וריכוז ו/או לקויות למידה. הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים מביאות אותם לא פעם לדפוסי התנהגות בעייתיים ולבעיות חברתיות. אבחון הפרעות קשב וריכוז וליקויי למידה בודק: את תפקודן של המערכות המוטוריות, את תפקודן של המערכות התחושתיות, את המערכת השפתית, הקשרים לוגיים, הבנת הנקרא והבנה מתמטית,  סוגי זיכרון.
תנוענת מאבחנת הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה על מנת לקבוע:
א.      מאיזה סוג של בעיה סובל הילד
ב.      מה מקור הבעיה
ג.       לאיזה סוג טיפול זקוק הילד (אלו מהמערכות זקוקות לחיזוק).

האם אבחון לקויות למידה ו/או הפרעות קשב וריכוז מעניק הקלות במערכת החינוך?
אבחון המתבצע על ידי תנוענת אינו מאפשר הקלות במערכת החינוך והוא נערך על מנת להתאים לילדים את סוג הטיפול הנכון להם. לצורך אבחון הפרעות קשב וריכוז המאפשר הקלות בבית הספר, יש לפנות למכונים הפועלים עם משרד החינוך.  

 הורים יקרים, תנוענת מקיימת דיאלוג פתוח וכנה איתכם. נצלו זאת.

התקשרו 052-8670344 והתייעצו איתי בכל שאלה שמטרידה אתכם. 

הפרעות קשב וריכוז – מומחים

ענת ירדני

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה