תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

לאהוב ילד עם ADHD

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הורים רבים שואלים איך אני יכול לאהוב ילד שכל הזמן מתפרע, לא מציית, מטריד את כולנו, מרעיש ומפריע לכל הבית?

אכן, זה אתגר לא פשוט להורים, במיוחד אם ההפרעה היא קיצונית או חמורה. אבל צריך לזכור כי הילד המעצבן, מציק, שוכח או מתעלם, מביך או מובך – אינו פועל כך בכוונה. ודאי כי היה רוצה לשבת בשקט כמו הילדים האחרים, להקשיב ולשתף פעולה, להתאפק ולחכות לתורו, להיות מאורגן ומסודר, להיות מנומס, מציית ואהוב. אלא שהוא אינו יודע כיצד.

הילד אינו יודע כיצד להתנהג באופן הרצוי ואתם אינכם יכולים ללמד אותו כל זאת בבת אחת. נדרשים הרבה אורך רוח, עקביות והתמדה. עם זאת, אתם יכולים תמיד וכל הזמן לאהוב אותו. גם כאשר זה לא קל.

לכאורה, אין דבר טבעי להורים מלאהוב את ילדיהם. אבל “ילדים מאתגרים” נוטים למלא את לב הוריהם ברגשות אחרים, רגשות שליליים, עד כדי כך שלפעמים ההורה שוכח לאהוב, לאהוב ממש ובפועל, את הילד.

ההורה המובך מול התפרצות-זעם של הילד, המתבייש בבנו המשתולל בחברה, או כועס על הילד שהרביץ לאחיו הקטן, אינו יכול לזכור כי מעבר לרגשות השליליים של הבושה והכעס יש בליבו גם אהבה רבה אל הילד. התסכול שההורים חווים מול התנהגות לא-מקובלת של הילד וחווית חוסר-השליטה במצב מובילים את ההורים לחוות רגשות שליליים לא פשוטים. למעשה, נוצר מעגל אכזרי בו רגש שלילי אחד מוליד רגש שלילי אחר עד שתחושת האהבה מתמוססת ברקע.

מה אפשר לעשות? הזכירו לעצמכם בכל דרך אפשרית כי אתם אוהבים את הילד. למשל, חישבו על מצב של סכנה לילדכם: במצב כזה הרי בודאי תיזכרו מייד עד כמה הוא יקר לכם. או מיצאו רגעים בהם אתם יכולים לומר לעצמכם: אני כל כך אוהב אותו. ויותר מכך, חפשו או צרו באופן מכוון רגעים בהם תוכלו לחבק אותו בשקט, לאמץ אותו אל לבכם, ולו לרגע אחד בודד.

הקפידו להזכיר לעצמכם שאהבה היא התרופה הטובה ביותר לילד עם ADHD כמו גם להוריו המותשים. יום אחד הוא יגדל ויפרח מהקן, וזה כל מה שיישאר: האהבה ביניכם.

שאלתי אימא אחת שהגיעה לייעוץ איך הילד נראה. היא פתחה את ארנקה והראתה לי תמונות של 3 ילדים. בעיניים דומעות אמרה: “יש לי תמונות של זה וזה וזה. אין לי תמונה שלו.” לא הייתה בארנקה תמונה של הילד עם ADHD. זה היה מקרה קיצוני של אם שפתאום קלטה כי אהבתה אל הילד התמוססה, ובתבונתה, נזעקה לבקש עזרה. הילד, בן 12, הפגין התנהגויות קשות כולל שקרים, גניבת כסף, וניבול פה חמור, והאם התקשתה להתמודד עם הרגשות השליליים שהתנהגותו הפרועה של בנה עוררה בה. לאחר שלמדה להפריד בין רגש האהבה להצבת גבולות והטלת משמעת, הצליחה למצוא רגעי נועם עם הילד. יום אחד הגיעה והראתה לי את תמונתו בארנק. זה היה הסימן המוסכם מראש בינינו כי היא השיגה את מטרתה בתהליך התרפיה באימון.

אל תרשו לאהבה להתפוגג תחת תובענות הילד, התנהגותו, או עומס הטיפול בו.

זיכרו כי התסכול שאתם חווים היא גם מנת חלקו של הילד המתקשה לעמוד במשימות ובאתגרים שהחיים מציבים בפניו.

היפכו את האהבה לעניין חי ודינאמי בחייכם, בבית, ביחסים עם הילדים. ודאו כי אהבתכם לילד מתבטאת בפועל  בחיי היום-יום.

מיצאו כל יום לפחות רגע אחד לאהבה.

 

ייעוץ להורים: 1-800-80-80-88

פרטים על קורס אימון ADHD להורים ומטפלים

בכתובת הבאה: http://my-intuition.com/page80.html

 

שלכם,

אסתי פישר היים

מנהלת iCU – תרפיה באימון אישי

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה