תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

בעיות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

בעיות קשב וריכוז – ההשפעות היומיומיות

כיצד חיים עם בעיית קשב וריכוז ואיך מתמודדים עם הבעייה בקלות…

דמיינו שאתם ילדים בבית הספר. אתם מגיעים לבית הספר ומתיישבים בכיתה. השיעור מתחיל והמורה מלמדת על לוח הכפל. הנושא דווקא נחמד ומעניין אבל אתם מוצאים את עצמכם מאבד ריכוז במהירות. המחשבות נודדות למקומות אחרים. אולי לבית, שם מחכה לכם המשחק החדש שקיבלתם ליום ההולדת או שאתם חושבים על ההפסקה המתקרבת. למרות המאמצים שלכם אתם לא מצליחים לשים לב מה קורה בשיעור ובסופו את מוצאים את עצמכם בלי מושג מה קרה בכיתה בארבעים וחמש הדקות האחרונות.

או שאתם סטודנטים לתואר ראשון, ואתם צריכים ללמוד למבחן חשוב שמתקיים בעוד כמה ימים. פיניתם לעצמכם כמה ימים, ניתקתם את הטלפון וסגרתם את הדלת. על השולחן מחכים לכם הספרים, צלחת עם נשנושים וכוס קפה חם. אתם מתיישבים ללמוד, חדורי מוטיבציה, אבל מהר מאוד אתם מתחילים להרגיש עקצוץ בכפות הרגליים. הרגליים שלכם מתחילות לקפץ בעצבנות ואתם מאבדים את כל הריכוז וחייבים לקום לעשות משהו אחר. בכל פעם שאתם מנסים לחזור ללמוד אתם מגלים ששוב אתם לא מסוגלים להתרכז לאורך זמן ומתייאשים.

תיאורים אלו הם רק דוגמאות מעטות ממה שעובר על מי שסובל מהפרעות קשב וריכוז. קשיים בריכוז, אובדן מוחלט של הקשב וקושי לזכור פרטים, עצבנות וצורך לזוז כל הזמן – אלו רק חלק מהתסמינים המאפיינים הפרעות קשב וריכוז ומשפיעים בצורה משמעותית על חיי האנשים הסובלים מהפרעה זו.

לחיות עם הפרעות קשב וריכוז

החיים עם הפרעות קשב וריכוז הם חיים מלאי אתגרים ומאבקים יום יומיים. האדם שסובל מהפרעת קשב נאבק למעשה בעצמו, בקושי שלו לעשות את מה שהוא רוצה ולעתים הוא מרגיש כאילו הוא עבד להפרעה.

הפרעות קשב וריכוז מתבטאות בדרכים שונות שמתחלקות לשלושה אספקטים מרכזיים. אספקט אחד הוא קשיים בריכוז ובהפניית הקשב. מי שסובל מקשיים אלו מתקשה להיות מרוכז בנושא אחד לאורך זמן, כמו התלמיד שתיארנו בפסקה הראשונה, לדוגמה. גם אם הנושא מעניין אותו, גם אם הוא מאוד רוצה ללמוד אותו, הוא מתקשה להיות מרוכז לאורך זמן והמחשבות נודדות למקומות אחרים. הקושי הזה מביא איתו תסכול רב המתורגם לעצבנות וצורך לקום ולעשות דברים אחרים, מה שמקשה את החזרה ללמידה מאוחר יותר. הקשיים בקשב גורמים גם לשכחה של פרטים חשובים. כך למשל, אנשים הסובלים מהפרעות קשב נוטים לשכוח פגישות, שוכחים איפה שמו חפצים חשובים ונראים מפוזרים באופן כללי.

אספקט אחר של הפרעות קשב וריכוז מתבטא באי שקט והיפראקטיביות. אנשים שסובלים מחלק זה של הפרעות קשב וריכוז נוטים להיות כמו קפיץ. הם צריכים להיות בתנועה מתמדת וקשה להם לשבת במקום לאורך זמן. בבית הספר הם קמים מהכסא באמצע השיעור ומתחילים לעשות דברים אחרים, יוצאים מהכיתה או מפריעים לשיעור. בעבודה הם קמים כל הזמן להפסקות קפה או סיגריה.

התסמינים של הפרעות קשב וריכוז גורמים לקשיים רבים למי שסובל מהפרעות אלו. אנשים אלו מתקשים להחזיק מעמד בלימודים, בעבודה ואפילו במערכות יחסים וזקוקים להרבה מאוד חיזוקים על מנת לשמר את הערך העצמי שלהם. חשוב להבין שלא מדובר באנשים עצלנים או טיפשים אלא באנשים הסובלים מהפרעה נוירולוגית אשר יש לה טיפולים מוכרים אשר יכולים לשפר בצורה משמעותית את איכות החיים של הסובלים ממנה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה