תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

מרכז לשיעורים פרטיים ולאימון נ.י – הוראה מתקנת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ניר ישינובסקי הוא מורה למתמטיקה ואנגלית לגילאי 6-18 בכיתות א’-י”ב, המלמד בשלושה בתי ספר באזור השרון. בנוסף, עובד ניר בתור מרצה במכללה במרכז הארץ, ומלמד סטודנטים לקויי למידה באנגלית. ניר מתמחה בסטודנטים שקיבלו ציונים נמוכים בפסיכומטרי וקצת מתקשים באנגלית. ניר גם מתמחה בתלמידים לקויי למידה ובתלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. ניר הוא מומחה להוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה.

שיטות ההוראה של ניר ייחודיות. כיון שהוא בוגר קורס אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, וגם מומחה להוראה מתקנת, הוא יודע להתאים את הכישורים, הידע והניסיון שצבר לתלמידים שבאופן כללי מוגדרים ככאלה שנכשלו בתחום הלימודי. עם קבלת האבחון ולאחר שיחות עם התלמיד ובני משפחתו, משלב ניר בעבודה עם הילד את כל המידע שצבר עם הניסיון האישי. ניר גם מעניק שירות ייחודי לתלמידים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז. את אימון הקשב והריכוז מעביר ניר בביתו של המתאמן, אם הוא מתגורר באזור השרון, הרצליה או תל אביב.

הוראה מתקנת נועדה במהותה לתקן את הרגלי הלמידה שהתלמיד רכש במהלך לימודיו. מסביר ניר; צריך לזכור שתלמיד שפונה להוראה מתקנת הוא תלמיד שנכשל. זה אומר שלתלמיד אין הרגלי למידה, אין אסטרטגיות למידה ויכולת ההתמודדות שלו עם החומר הכתוב נמוכה. לדברי ניר, ההוראה המתקנת מבוססת על אבחון ולאחר מכן על עבודה בהתאם לתוצאות האבחון. האבחון יכול להיות אבחון דידקטי בלבד, או אבחון פסיכו דידקטי, אם קיים חשש שלבעיה הלימודית מתלווה גם בעיה רגשית.

האבחון הדידקטי, אומר ניר, מאפשר לדעת מהן נקודות החוזק והחולשה של התלמיד. כך ניתן לעבוד עמו לא רק על החומר הלימודי אלא גם על אסטרטגיות ללמידה מתקנת. בין היתר אני מלמד את הילד כיצד לקרוא שאלה, כיצד לענות תשובה, כיצד להתמקד במה ששואלים אותו, כיצד לקרוא פסקה, מאמר, להבין סוגים של תוכן כתוב ועוד.

לניר הכשרה רחבה גם בטיפול בתלמידים בסיכון, כאלה שנשרו ממערכת החינוך או כאלה שמועמדים לנשור ממנה. במהלך העבודה עם התלמידים כאלה הוא יוצר קשר גם עם המשפחות. הנחיה של המשפחה כיצד לעבוד עם הילד, יחד עם היכולות והכישורים של ניר, מאפשרים להעניק סביבה תומכת לתלמיד. ניר מלווה את התלמיד עד למיצוי כל היכולות שלו.

בעבודתו  בהוראה מתקנת מצליח ניר גם ללמד תלמידים בהוראה פרטנית בשיעורי עזר במתמטיקה ואנגלית. ניר גם מעביר שיעורי עזר בקבוצות למתמטיקה ואנגלית. בכל שיעוריו משלב ניר יסודות של הוראה מתקנת. אחד הנושאים שניר משלב בעבודה הוא אסטרטגיות למידה. כאשר תלמיד מתקשה בקריאת שאלה והבנתה, בכתיבת תשובה, ביכולת להבחין בין עיקר לטפל, בכושר ארגון החומר – אז צריך לשלב בעבודה עמו גם אסטרטגיות למידה. בנוסף, כאשר תלמיד מגיע אל ניר עם היסטוריה ארוכה של כישלון בלמידה, חובה לספק לו תחושות של הצלחה. העבודה מתחילה מהחומר שהתלמיד שולט בו – במתמטיקה ואנגלית למשל, ובהמשך הוא מתקדם לפי הקצב האישי שלו.

לאימון האישי בלמידה בהוראה מתקנת יש חשיבות מיוחדת. לפעמים אסטרטגיות של למידה שמוקנות למטופל דרך אימון אישי, מסוגלות לזרז את הלמידה. באימון אישי השינוי מתבצע כתוצאה מהאינטראקציה שבין המאמן למאומן ועבודתו של המתאמן. האימון יוצר שינוי רגשי והתנהגותי, והוא משפיע על כל הלמידה של המטופל. לכן, מסביר ניר, שככל שהניסיון של המטפל גדול יותר, וטווח סוגי הטיפול שהוא שולט בו רחב יותר, כך יכול המטופל להגיע להישגים גדולים יותר. אימון אישי מאוד מסייע לניר בעבודה עם הוראה מתקנת. כך ילד שחסר הרגלי עבודה לחלוטין, יכול לעבור תהליכים של אימון אישי כדי לרכוש אותם. מסביר ניר; רבים מלקויי הלמידה, או הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מוגדרים כבלגניסטים, כשעולמם החיצוני משקף את הבלגן והכאוס הפנימיים.  אימון אישי, שיתמקד בסדר וארגון, יכול להשפיע על התחום ההתנהגותי וכמובן בעקבותיו על התחום הלימודי.

 נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה