תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

יעל גפני – לקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

 

יעל גפני הינה מטפלת ותיקה, הבונה את תהליך הטיפול על בסיס שיטת “אלבאום” כחלק מעולם הפסיכותרפיה הגופנית. יעל מטפלת במגוון תחומים בעולם התלמידים אשר מרבית מהם מתמודדים עם לקויות למידה.

לקויות למידה הן לקויות אשר מתפתחות אצל האדם כתוצאה מגורמים שונים ומביאות לירידה בתפקודי הלמידה. לקויות למידה מופיעות לרוב אצל ילדים ותלמידים, במגוון גילאים. הן באות לידי ביטוי בעיקר בתחום הלימודי ומיומנויות בסיסיות כגון קריאה, כתיבה וחישוב.

הלקויות מקשות על תהליך רכישה וחיזוק של המיומנויות הבסיסיות. הלוקים בלקויות למידה מאופיינים בפער משמעותי ביכולות ובתוצאות “בשטח” אל מול האוכלוסייה הכללית באותו הגיל, ההשכלה ומנות המשכל. ישנן הגדרות מדעיות-חינוכיות שונות למגוון לקויות למידה וביניהן ישנן דיסגרפיה, דיסקלקוליה ודיסלקציה.

לאחר שנות מחקר מדעיות רבות, כיום מקובל להניח כי לקויות למידה מתפתחות כתוצאה משינויים נוירולוגיים התפתחותיים. הלקויות מלוות את האדם בכל חייו ומשפיעות עליו גם בבגרות ובגילאים מאוחרים. לפיכך, ישנה חשיבות רבה לאבחון וטיפול בלקויות בגילאים צעירים, על מנת לשפר את תהליך ההתפתחות האישי של האדם ולהגיע למיצוי מרבי של הפוטנציאל האישי, כבר בימי הלימודים בבית הספר, אל-אף הלקויות שאובחנו.

ישנם שלובים שונים של לקויות למידה ואין אחידות לגבי מאפייני הלקות ומידת השפעתה. כל ילד מאובחן ברמה אישית ויש לבנות תכנית טיפול אישית על מנת שהטיפול יהיה יעיל.

יעל גפני היא מטפלת מוסמכת בשיטת “אלבאום”. שיטה זו היא חלקה מעולם הטיפול בפסיכותרפיה גופנית. אסכולה זו מבססת את הטיפול על ההנחה כי ישנן ארבע מערכות עיקריות אצל האדם: מערכת רגשית, מערכת גופנית, מערכת קוגניטיבית ומערכת אנרגטית. מערכות אלו קשורות אחת לשנייה, משלימות, מותאמות ומשולבות ביחד. ישנו דגש רב על שמירת האיזון שבין המערכות. איזון זה מביא לכדי תפקוד נכון וטבעי של האדם ולמיצוי היכולות והפוטנציאל האישי.

גפני מטפלת בקליניקה פרטית בכפר ויתקין.

הטיפול נפתח בשיחה אישית ואינטימית, יחד עם שילוב דרכי הבעה ותקשורת שונים כגון מוסיקה, ציור, קלפים ומשחקים. ישנה חשיבות ליצירת תקשורת אישית עם המטופלים ולבנייה של אמון שמאפשר הצצה לעולם האישי והפנימי. שיטת הטיפול מאפשרת התמקדות בפן הרגשי- קוגניטיבי תוך פיתוח ושילוב בפן הטכני.

תחושות ורגשות כגון חרדות, דימוי עצמי נמוך, קשיים חברתיים, מתח נפשי בשילוב מתח גופני ועוד, הם חלק מהסימפטומים אותם ניתן לאבחן ולטפל במהלך הטיפול. הטיפול של גפני הוא ייחודי ואישי ומאפשר להגיע אל הנקודות “הכואבות” ברוגע, נעימות ובזהירות, על מנת להעניק טיפול מתאים ואישי לילדים. תהליך המודעות העצמית הוא חשוב מאוד בטיפול והילדים, יחד עם ההורים והמורים, מכירים את עצמם מנקודת מבט חדשה שלא הכירו לפני.

הטיפול מתבסס על תנועה, תרגילי קואורדינציה, תרגול מוטוריקה עדינה וגרפומוטוריקה, עבודה על שרירי העיניים, נשימה מודעת, ומגע, תוך שימוש במוסיקה, ציור, קלפים ומשחק.

המערכות הטבעיות בגוף האדם מגיבות לטיפול ומתאזנות בהתאם. ניתן להבחין בתוצאות איכותיות בהקדם והילדים נהנים מהטיפול ומהתוצאות שלו.

 

גפני היא בוגרת הכשרה בקינסיולוגיה יצירתית- “שילובים”, בוגרת המסלול לעיסוי רפואי במכון וינגייט,בוגרת לימודי טיפול בפסיכותרפיה גופנית במכללת “רידמן”, מנחת סדנאות ובעלת קליניקה פרטית. אתם מוזמנים לפנות ליעל ולהתחיל את המסע האישי שיעניק לכם תוצאות בשטח, רוגע ושקט נפשי, שמחה ואושר ובעיקר כלים יישומים לחיים.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה