תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

יעל גפני – היפראקטיביות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

יעל גפני היא מטפלת מנוסה בנושא הפרעת היפראקטיביות. יעל גפני מטפלת בפסיכותרפיה גופנית, על בסיס שיטת “אלבאום” לטיפול בהפרעות שונות כגון קשב וריכוז, היפראקטיביות וקשיים רגשיים.

הפרעת היפראקטיביות הינה הפרעה אשר מתרחשת כתוצאה משינויים והפרעות עצביות במוח. המערכת הנוירולוגית משתנה במעט ועוברת תהליכים בשונה משאר בני האדם. הפרעה מקשה על הלוקים בה להתרכז במשימות מורכבות לאורך זמן, להתאזר בסבלנות, התמודדות עם הרגשת מתח נפשי ופיזי, חוסר שקט קבוע וקשיים חברתיים שונים. לא מעט מהסובלים מהפרעה זו מתקשים בתחומים שונים בלימודים ובעבודה אשר מושפעים ישירות או בעקיפין מההפרעה. ישנה סברה מדעית מחקרית כי התופעה שכיחה בכ-5% ל10% מכלל האוכלוסייה וכעת מרבית מתמודדים עמה ומטפלים בה. בחלקם של המקרים המאובחנים, ההפרעה אינה עומדת בפני עצמה אלא קשורה גם להפרעת  קשב וריכוז קיימת, לקויות למידה, קשיים חברתיים ו/או רגשיים, השפעות התפתחות נוירולוגיות או השפעות התפתחות טבעיות ועוד. ניתן גם למצוא מקרים מאובחנים של הפרעת היפראקטיביות בפרט.

במהלך השנים, התמקדו החוקרים במציאת הגורמים להפרעה, מידת השפעתה על הלוקים בה, דרכי ההתמודדות השונות עמה, הטיפולים השונים והתחזית לקראת העתיד. מבחנים רבים פותחו על מנת לאבחן את ההפרעה, כיוון שלא פשוט להבחין בין ילדים רגילים בעלי מרץ מטבעם, לבין אלו הלוקים בהפרעה שפוגעת באיכות חייהם. מבחנים ממוחשבים רבים פותחו, חלקם נותנים חוות דעת איכותית על המצב של המאובחן. ישנה חשיבות לביצוע אבחון מעמיק ואיכותי בגיל צעיר, על מנת למנוע עד כמה שיותר את ההשפעה של ההפרעה על תהליך ההתבגרות ועל החיים הבוגרים.

רבים מהתלמידים, ילדים והורים מחפשים מגוון דרכי אבחון ובעיקר-טיפול, על מנת להביא לתוצאות הטובות ביותר במהירות ובאיכות גבוהה. ישנם סוגי טיפולים שונים, אשר השכיחים ביניהם הם ריטלין- תרופה כימית אשר מטרתה היא להרגיע את האדם, טיפול בעזרת יצירה, טיפול בספורט או/ו  מוסיקה, משחקי ספורט מיוחדים ועוד.

יעל גפני היא מטפלת מוסמכת בפסיכותרפיה גופנית. גפני היא מטפלת מומחית בשיטת “אלבאום”. שיטה זו מבוססת על כך כי ישנן ארבע מערכות עיקריות שיש לשמור  על האיזון ביניהן: מערכת גופנית, מערכת קוגניטיבית, מערכת רגשית ומערכת אנרגטית. כל ארבעת מערכות אלה עובדות ביחד, בהתאמה ובשילוב. האיזון ביניהן הוא שמאפשר לאדם חיים רגועים ושקט נפשי, גם במצב לחץ או בזמן התמודדות עם אתגרים שונים כגון תחום הלימודים. שיטה זו מאפשרת לתת דגש על הפן הרגשי אצל האדם תוך נתינת תשומת לב לפן הטכני. למעשה, ניתן כבר להגיע לכדי כלים מתאימים לטיפול בזמן האבחון.

הטיפול מתבצע בקליניקה פרטית בכפר ויתקין. הטיפול מתבסס על שימוש בגוף ככלי מרכזי לאבחון המצב הנפשי-רגשי-אנרגטי. כלים ייחודים כגון חיזוק היציבה, תנועה ומגע, הרפיית שרירים, הרפיית מתח פיזי, לימוד נשימה מודעת וממוקדת, ביסוס הכלים לחיפוש השקט הנפשי ומציאתו, חשיבה חיובית, אופטימיות וגישה לחיים, תיעול האנרגיה שנוצרת כתוצאה מההפרעה למקומות נכונים, יצירת מסגרת רגועה ועוד–  כל אלו יוצרים תהליך טיפולי איכותי, מרגיע, מהנה, יעיל ובעיקר כייפי לילדים הטיפול מתבסס על יצירת ערוץ תקשורת אישי ואינטימי, גם בעזרת שיחה ומילים וגם ללא מילים, בשקט מופתי.

גפני היא אשת חינוך ותיקה, אשר הביאה לתוצאות נהדרות. גפני היא מנחת סדנאות מיוחדות, בוגרת קורס קינסיולוגיה יצירתית בשילובים, בוגרת המסלול לעיסוי רפואי במכון “וינגייט”, מטפלת מוסמכת בשיטת “אלבאום”, בוגרת לימודים במכללת רידמן בתחום הפסיכותרפיה הגופנית ובעלת קליניקה פרטית בכפר ויתקין.

אתם מוזמנים להגיע להתייעצות, לאבחן ובעיקר להתחיל לטפל וליהנות מאושר ורוגע, גם בשיא המרץ.

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה