תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ד”ר ענת רביב – מכון מיט”ל – טיפול בבעיות היפראקטיביות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

במסגרת מכון מיט”ל, ד”ר ענת רביב מטפלת בבעיות היפראקטיביות

כמו הפרעות קשב וריכוז אחרות, גם היפראקטיביות מהווה נגזרת ישירה של התפתחות פתולוגית אשר מקורה במערכת העצבים המרכזית. יחד עם זאת, בעוד התסמינים של הפרעות קשב וריכוז אחרות נחשבים יחסית לקלים יותר לריפוי וטיפול, התסמינים של היפראקטיביות נחשבים לקשים ביותר, בטווח הזמן הקרוב והרחוק כאחד. לכן, יצירה של מאגר טכניקות, כלים ואמצעים לריפוי וטיפול בתסמינים של היפראקטיביות עמדה במשך זמן רב בראש מעייניה של ד”ר ענת רביב, המנכ”לית של מכון מיט”ל, אחד מן המכונים החינוכיים הידועים והנחשבים ביותר בארץ בתחום החינוך, מכון אשר מספק קשת רחבה של שירותים חיוניים ונחוצים בעבור מסגרות חברתיות וחינוכיות מסוגים שונים, בתי ספר רבים של משרד החינוך ועוד.
כל השירותים החיוניים והנחוצים של מכון מיט”ל וד”ר ענת רביב מבוססים על שפע של כלים, אמצעים ופתרונות התמודדות עם תסמינים של היפראקטיביות. ד”ר ענת רביב מתמחה בשילוב של כל אותם כלים, אמצעים ופתרונות במסגרות חינוכיות רבות, מסוגים שונים ושל גופים חינוכיים רבים מכל רחבי הארץ.

היפראקטיביות – הפרעת קשב וריכוז כלל לא רגילה וקלה לריפוי
ההגדרה ה’קלאסית’ של היפראקטיביות מעידה, כי מדובר בהפרעת קשב וריכוז אשר באה לידי ביטוי בעיקר בדמותה של פעלתנות יתר. בניגוד להפרעות קשב וריכוז אחרות אשר רלוונטיות בעיקר לגילאי גן ילדים ובתי הספר, גילויים של היפראקטיביות מופיעים בגילאים המוקדמים ביותר. בין התסמינים של הפרעת קשב וריכוז זו ניתן למצוא אי יכולת דיכוי לתגובה, כלומר, אי יכולת להימנע או להתמודד מול היתכנותה של פעולת יתר כלל לא רצויה כלשהי; קושי מהותי וכמעט מוחלט לבצע פעולה אחת בלבד, קושי אשר נובע מצורך פסיכולוגי ומנטלי לבצע פעולה אחת נוספת, אם לא יותר; ‘גלים’ של דיבור אינטנסיבי, מתפרץ ובלתי פוסק; אי שקט פסיכו – מוטורי מוחלט, אי שקט אשר בא לידי ביטוי בישיבה וקימה, ריצה והליכה לא מוסברות, הזזת רגליים ועוד. במילים אחרות, היפראקטיביות היא הפרעת קשב וריכוז כלל לא רגילה וקלה לריפוי. יתרה מכך, ריפוי והבראה מגילויי היפראקטיביות כאלה או אחרים יכולים לשנות את החיים של אלה אשר סובלים מהם מקצה לקצה, מה שהופך אותם לחיוניים ומתבקשים יותר.

על טיפול בגילויי היפראקטיביות של ד”ר ענת רביב ומכון מיט”ל
הטיפול בגילויי היפראקטיביות של ד”ר ענת רביב מאפשר למטופלים שלו לצאת לדרך אישית ומקצועית חדשה. הסיבה לכך הינה העובדה שמטרת הטיפול היא ‘להכחיד’ כל בעיות וגילויים של היפראקטיביות. טיפול בגילויי היפראקטיביות של ד”ר ענת רביב ומכון רביבים מתממש באמצעות דרכים פרטניות כמו הדרכה ולימוד, התאמה סביבתית וטכנולוגית, אימון באמצעות טכנולוגיות טיפוליות מסוגים שונים ועוד.

ד”ר רביב מטמיעה בשיטת הטיפול את ההתמחויות המקצועיות הרבות שלה ובעיקר את הבאות:
• פיתוח מנהיגות הורים תומכת (בעבור תקשורת חיונית ואפקטיבית בין ההורים לילד).
• עיצוב התנהגות (בעבור שינוי דפוסי התנהגות ישנים ו’קבלה’ של חדשים).
• פיתוח מצוינות (באמצעות אספקת כלים ואמצעים בעבור שיפור דרסטי בהישגים הלימודיים) ועוד.

בין קהלי היעד של ד”ר ענת רביב ומכון מיט”ל ניתן למצוא סובלים מתסמיני היפראקטיביות בכל הדרגות ובכל גילאי גני הילדים ובתי הספר, תסמינים אשר מקבלים מענה מקצועי והולם ביותר באמצעות הטיפול האמור.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה