תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אהובה שמיר – הוראה מתקנת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אהובה שמיר – טיפול בלקויות למידה באמצעות הוראה מתקנת

 

אהובה שמיר צברה ניסיון של למעלה מ-33 שנים בתחומי האבחון הדידקטי, טיפול בלקויות למידה מכל הסוגים, הוראה מתקנת ודיסלקציה. במסגרת עבודתה במסגרות חינוכיות של משרד החינוך, חקרה שמיר את נושא לקויות הלמידה ופיתחה שיטת הוראה מתקנת שמסייעת כיום לתלמידים ומטופלים רבים ומעניקה להם כלים שימושיים שמסייעים להם להשתלב במערכות לימודיות ומקלים על חיי היומיום שלהם.

תוך לימודי המאסטר שלה, שעסקו בתחום של אבחון דידקטי וטיפול בלקויות למידה – תוך התמחות בנושאים כמו הוראה מתקנת, מיומנויות למידה, הפרעות קשב וריכוז והעצמה אישית פיתחה שמיר תוכנית ייחודית שמותאמת על ידה לכל מטופל באופן אישי ומסייעת לו לקבל את הכלים הנכונים והמתאימים לו במיוחד. שמיר משלבת בטכניקות ההוראה המתקנת שפיתחה שיטות רפואה משלימה כמו רייקי, דמיון מודרך ועוד.

 

הוראה מתקנת – לימוד יחידני ומותאם אישית לטיפול בקשיי למידה

 מהי למעשה הוראה מתקנת? הוראה מתקנת היא שיטה שפותחה כבר לפני מספר עשורים ומתייחסת לטיפול וסיוע בנושא של ליקויי למידה שונים – תוך התאמה אישית והענקה של כלים ספציפיים לכל תלמיד, בהתאם לתוצאות אבחון שעבר והנפיק מפה ברורה של מצבו הקוגניטיבי ויכולותיו מבחינת לקויות הלמידה מהן הוא סובל.

כאשר פועלים במסגרת הוראה מתקנת, יוצרים עבור התלמיד או המטופל מערכת של כלים ואמצעי הוראה ייחודיים שמוקדשים לחלוטין לצורך הקלה ו”שדרוג” יכולותיו הלימודיות. במסגרת זו יכולה להיכלל למשל למידה אישית, עם מורה בבית או במסגרת בית הספר, עבודה נקודתית על בעיות קשב וריכוז, הענקת כלים לשיפור הריכוז או לעבודה לימודית לסובלים מדיסלקציה ועוד.

מטרת ההוראה המתקנת היא בסיסית: לאפשר למטופל ללמוד כיצד להתגבר על ליקויי הלמידה ולהתקדם במערכת הלימודית. הוראה מתקנת נוגעת ביכולות הקוגנטיביות, במצב הרגעי, ביכולות התקשורת של המטופל, בהתקדמותו בלימודים ועוד.

אהובה שמיר – הוראה מתקנת בשיטה ייחודית

שיטת ההוראה המתקנת של אהובה שמיר היא שיטת טיפול הדרגתית שבבסיסה אבחון דידקטי מקיף. תהליך האבחון עוסק באיתור ובסיווג ליקויי הלמידה מהם סובל התלמיד המטופל. לצד תהליך האבחון, שכולל מבדקים בתחומים לימודיים שונים, ראיונות ושיחות אישיות ובדיקות לגילוי הפרעות קשב וריכוז, עורכת שמיר שיחות קבועות עם המטופל ותצפית על התנהגותו ויכולותיו הקוגנטיביות השונות וכך למעשה מתקבלת תמונה שלמה ומדויקת של מצבו.

מתוך האבחון הזה יוצאת שמיר עם תוכנית עבודה ייעודית לכל מטופל, שמשתמשת בכלים חינוכיים שונים, בתרגילים ובשילוב של טכניקות מעולם הרפואה המשלימה. במסגרת התוכנית משולבים גם מורי התלמיד, הוריו ומשפחתו שמקבלים גם הם הדרכה מתאימה משמיר כיצד לסייע לתלמיד להגיע לתוצאות טובות. כתוצאה מכך מתבצעת התאמה מדויקת של סביבת הלימודים של התלמיד לצרכיו המיוחדים. שיטת עבודה הדרגתית ומקיפה זו מעניקה בסופו של דבר לתלמיד כלים להתמודדות עם לקויי הלמידה שלו ולהשתלבות טובה במערכות הלימוד השונות.

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה