תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון דידקטי על כל גווניו

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אבחון דידקטי ומהותו

אבחון דידקטי הינו בעצם דרך לאבחן אדם עם לקויות למידה באופן הטוב ביותר. מדוברבכלי אחד מיני מספר כילים.

אחד מיני מספר כילים הבודקים איבחון דידקטי ומספקים כלי ראשוני על מנת לגלות קשיים הקשורים בלקויות למידה של ילדים עם הפרעות למידה או ילדים עם הפרעות קשב וריכוז. מדובר בילדים  או נוער או מבוגרים שהרי התופעה מתחילה מגיל צעיר ביותר ונמשכת עד לגיל הבגרות. אדם שמאובחן יכול בהחלט ללמוד על עצמו ולספק לעצמו כלי לימוד ובכך להעשיר כישורים ולהקל על קשיים כשליווי ופרגון הסביבה הקרובה חשוב ביותר ואין לוותר עליו בכל התהליך.

אבחון דידקטי ובמה יכול לסייע לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז

אבחון דידקטי שיבוצע על ידי אדם בעל הסמכה לכך יבצע אבחון דידקטי מוסמך ויעריך כישורים וקשיים בלימודים לרבות תכנית אבחון מיוחדת על מנת לסייע לאדם בעל קשיים ולספק לו כילים על מנת להקל ולסייע בלימודים ומבחנים. אבחון דידקטי יבדוק מצבי חשיבה, חשיבה מילולית ואפילו חשיבה בלתי מילולית. תחום השמיעה., בדיקת זכרון עכשוי ומאוחר, קשב וריכוז, מודעות, קריאה וכתיבה בעברית ואנגלית ומקצועות החשבון בין היתר.

שלביו של אבחון דידקטי ומטרתו.

אבחון דידקטי הינו בעל שלבים. שלב הראשון יהיה על ידי ההורים בשיתוף עם המאובחן והצוות המאבחן. לאחר מכן יתרחש האבחון עצמו במשך מספר שעות בפעם אחת או כמה פעמים על פי קצב המאובחן. על מנת להגיש את הדוח, יזמין המאבחן את המאובחן ובני משפחתו ויגיש להם דוח מסודר של האבחון הדידקטי שבו יהיו הסברים ומענה על שאלות וכמובן הכוונה וכילים מתאימים איך להתמודד עם ההפרעה עצמה. אם כן כשילדכם מתקשה ללמוד וזקוק באופן תמידי לסיוע שהרי הוא אולי לוקה בלקויות למידה ויצטרך בהחלט אבחון דידקטי. כאמור אבחון דידקטי יאתר ליקויי למידה ויבצע בדיקה של בעיות של דיבור, כתיבה או בעיות חשבוניות, בין היתר יבצע גם מבדק בנוגע לבעיות זכרון, תכנון וארגון. אבחון דידקטי גם יאבחן פוטנציאל של בן אדם, כלומר יכולות. מסקנות והמלצות ימסרו להוריו של המאובחן ולמאובחן עצמו במידה ומדובר באיש מבוגר.

למה מיועד אבחון דידקטי ואיך הוא יכול לסייע בלקות למידה.

אבחון דידקטי הינו כלי אחד מיני רבים על מנת לאתר לקויות למידה. הוא יכול לסייע בכל האמור לעיל אבל חייב להיות מבדיקת לקויות למידה מקיפה. כשקיימת בעיה כזאת או אחרת על מנת לשלול את מגוון הלקויות חשוב ביותר בעצם לבצע בדיקה מקיפה. אבחון דידקטי הינו כלי אחד מתוך מגוון הכילים והוא מאפשר הסתכלות מסויימת על לקויות מסוימות ומסייע בדרך אחרת לתת אבחון או טיפול לאדם הסובל מהבעיות שהוצגו במסמך זה ואף יותר.

חשוב לציין כי לפני לכתנו לאבחון דידקטי חשוב ביותר תמיכת המשפחה או הרשויות או המורים של אותו תלמיד או חבריו לספסל הלימודים על מנת שאלה יתמכו בו ויתנו לו את העזרה לה הוא נזקק שהרי מאוד קשה לאנשים כאלה להסתגל שלרוב הם גם סובלים מדימוי עצמי מאוד נמוך ובמידה ולא יקבלו את התמיכה ואת העידוד עלולים הם להחמיר את מצבם ואף להכשל בתהליך מתקיים בפועל של אבחון דידקטי והשלכותיו על אדם שלא הולך על פי הקריטריונים שהוצבו בפועל.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה