תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון מוקסו מיועד לילדים ומבוגרים כאחד

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אבחון מוקסו מיועד לילדים ומבוגרים כאחד

כבר כמה עשרות שנים, שהפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות מסוגים שונים ובדרגות רבות, משבשות באופן קשה ומהותי את החיים האישיים והמקצועיים של אינספור פרטים, הן בארץ והן בעולם. יתרה מכך, אינספור רופאים, חוקרים וכתבי עת רפואיים הכתירו את הפרעות הקשב והריכוז כאחד מן התחלואים הרפואיים הגדולים ביותר שמהם הולך לסבול המין האנושי בעשרות השנים הקרובות. להוסיף לכך את העובדה, שהרמה, הגילויים והעוצמה של הפרעות קשב וריכוז רבות רק אמורים להתעצם, הרי וטיפול בהן ומזעור הנזקים שלהן הינו הרבה יותר מחיוני ודחוף. בהתאם, אינספור רופאים ובעלי מקצוע בתחום ההוראה חוקרים כל העת את הפרעות הקשב והריכוז, וגם הוגים שיטות אבחון ייחודיות, מקיפות וחיוניות. אחת מהן הינה השיטה של אבחון מוקסו, והיא מיועדת לילדים ומבוגרים כאחד.

על השאלה מהו אבחון מוקסו ועוד
למרות שאבחון מוקסו נחשב לאבחון עולה, משמעותי ואפילו פורץ דרך, אבחון זה הינו צעיר יחסית במונחים של וותק וזמן, ולכן, יותר ויותר אנשים אשר מחפשים אחר אבחון אשר מאבחן באופן חיוני באמת, שואלים מהו אבחון מוקסי. לפיכך, להלן התשובה לשאלה זו: אבחון זה הינו כלי ואמצעי עזר מדעי ואקדמי אשר פותח בישראל. המטרה הראשית של אבחון זה הינה לאבחן הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות באופן יסודי ומכל היבט וזווית. המטרה השנייה של אבחון זה הינה לספק ממצאים חשובים ורלוונטיים בעבור הטיפול העתידי בהפרעות. מבחינת האבחון בפועל, אבחון זה נעשה באופן ממוחשב ומתקדם ביותר. למען המחשה, בדיקה זו מדמה סדרת מצבים רחבה ומגוונת אשר לקוחה היישר מחיי היומיום הרגילים. בנוסף, האבחון מטמיע במצבים השונים ‘הסחות דעת’ שמיעתיות, חזותיות ושמיעתיות – חזותיות משולבות. מיד עם סיום האבחון, המאובחן מקבל מן המאבחן פרופיל אישי אשר מציג מסקנות חדות ומדויקות מבחינת ההפרעות שמהן הוא סובל, מידת העוצמה והנזק שלהן, וגם השוואה לנורמות הנהוגות במסגרת קבוצות הגיל והמגדר שלו. מבחינת שיוך והגדרה, אבחון זה קרוי באנגלית Moxo, והוא אורך בין רבע שעה (אצל ילדים) ושמונה עשרה דקות (אצל מבוגרים).

אבחון מוקסו מאבחן ובודק את כל המרכיבים החשובים הבאים
בניגוד לאבחוני הפרעות קשב וריכוז אחרים, אבחונים אשר מאבחנים ומנתחים בעיקר את המנגנון הפתולוגי אשר גרם ליצירת ההפרעות, אבחון מוקסו מאבחן ובודק את המרכיבים אשר מושפעים באופן ישיר מן ההפרעות וכלל לא את המקורות שלהם. הלכה למעשה, אבחון זה בוחן את המרכיבים החשובים הבאים: רמת הקשב של המאובחן, ובעיקר את היכולת שלו לזהות גירויי מטרה ואת היכולת שלו להגיב בהתאם לדרישת האבחון / רמת התזמון של המאובחן, ובעיקר את הרמה והיכולת שלו לבצע את מטלות האבחון בפרק הזמן שניתן לו/ רמת האימפולסיביות אשר מאפיינת את המאובחן במהלך האבחון, ובעיקר את גילויי האימפולסיביות שלו / רמת ההיפראקטיביות של המאובחן, ובעיקר את אי היכולת שלו לווסת תגובות היפראקטיביות ואי ביצוע תגובות נלוות לא נחוצות ולא הכרחיות. במילים אחרות, אבחון Moxo מאבחן את נגזרות הקשב והריכוז כפי שהן משתקפות מבעד להתנהגות המאובחן.

אבחון מוקסו מספק תמונת מצב מקצועית ומקיפה ביותר
התוצאה הסופית של האבחון האמור הינה, ללא ספק, הרלוונטית ביותר שלו. בטח כאשר הוא מספק, הן למאובחן והן למטפל העתידי שלו, תמונת מצב מקצועית ומקיפה ביותר ואשר כוללת בעיקר את שני הנתונים החשובים הבאים: נוכחות תפקוד לקוי של המאובחן בקרב מרכיבי הקשב, התזמון, האימפולסיביות וההיפראקטיביות, ומידת החומרה של ליקויי הקשב והריכוז של המאובחן. בנוסף, אבחון זה מספק פרופיל מאובחן כמותי ומדויק ביותר, אשר כולל בתוכו את כל האמצעים ליצירת תוכנית עבודה טיפולית ומותאמת אישית למאובחן.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה