תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון פסיכודידקטי במסגרת מרכז הבעה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז הבעה – מקום המיועד לילדים

מרכז הבעה שהוקם על ידי תמי רוסו לייזרוביץ מיועד בראש ובראשונה לעזור לאנשים בכל גיל, שנקלעו לקשיים כאלה או אחרים במהלך חיי היומיום הרגילים והלימודיים שלהם. הניסיון של תמי כולל תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בטיפול באומנות. הניסיון המעשי שלה כולל שנים על גבי שנים של עבודה עם ילדים ומבוגרים, הדרכות הורים ועוד.

המרכז מבוסס על שיתוף פעולה פעיל ויציב בין צוות המרכז לבין גורמים שונים בקהילה, כאשר המטרה המשותפת הינה לספק שירותי אבחון וטיפול לאנשים בכל גיל ולעזור להם להתמודד עם בעיות שונות בעזרת השיטות הפסיכולוגיות המתקדמות ביותר, טיפולים משפחתיים או זוגיים, או כל טיפול מודרני אחר שנועד לשפר את התחושה הכללית של האדם ואת התפקוד היומיומי שלו. מרכז הבעה מעניק את האבחונים ואת הטיפולים הדרושים לטיפול בכל סוגי הפרעות קשב וריכוז או ליקוי למידה, על מנת להעניק לכל אחד את הסיכוי השווה להצלחה בלימודים ובחיים.

אבחון פסיכודידקטי ויתרונותיו

אבחון פסיכודידקטי מיועד לבודד לקויות למידה בקרב האדם נבדק. מדובר בתחום חדש יחסית ובשיטה חדשנית לאבחון לקויות למידה, משום שהוא משלב בין החינוך לפסיכיאטריה. להבדיל מאבחון דידקטי רגיל, אבחון פסיכודידקטי מבוצע על ידי פסיכולוג ילדים מומחה. המטרה של אבחון פסיכודידקטי הינה הרבה יותר רחבה מאשר של אבחון דידקטי רגיל. אבחון זה נועד לא רק לבדוק האם לילד יש בעיה בקליטת חומר לימודי  זה או אחר, אלא את רמת האינטליגנציה הכללית שלו.

סוג אבחון זה הופיע מתוך הבנה שלא כל ילד שאינו מסוגל ללמוד לפי השיטה המקובלת – “לקוי”. לפיכך, אבחון פסיכודידקטי נועד לתת מענה רחב הרבה יותר, בכדי לדעת להגדיר את היכולות של הילד מבלי ל”גמד” אותו לסטנדרטים של מערכת החינוך המודרנית. כך, ניתן למנוע הרבה מאוד בעיות ותחושות פנימיות שליליות של הילדים וההורים כאחד.

אבחון פסיכודידקטי נועד על מנת להעניק מענה הרבה יותר רחב לכל נושא לקויות הלמידה, מבלי ל”תייג” את הילדים כמעוטי יכולת העתידים להיכשל בלימודים ועקב כך – גם בחיים.

אבחון פסיכודידקטי במסגרת מרכז הבעה

אבחון פסיכודידקטי דורש לפחות חמש פגישות עם המאבחן. על מנת שהוא יהיה כמה שיותר איכותי ואובייקטיבי, חשוב להעניק סביבה רגועה, אסתטית ותומכת עבור האבחון, על מנת שלא תהיה כל השפעה חיצונית על התוצאות (כגון תחושה לא נעימה של הילד). מרכז הבעה מבין את החשיבות הגדולה של אבחון פסיכודידקטי, לכן הוא יוצר תנאים איכותיים ונוחים לשם ביצוע אבחון זה בצורה שתהיה נוחה גם למאובחן וגם למאבחן. בנוסף, לאחר האבחון, מרכז הבעה מספק את כל הטיפולים הדרושים המספקים את כל האפשרויות האיכותיות והנוחות על מנת ללמוד להתמודד עם לקויות הלמידה שאובחנו על הצד הטוב ביותר.

המייסדת והצוות של מרכז הבעה מאמינים כי לקויות למידה אלו לא “לקויים”, אלא ייחודיות של ילדים אלה המאפשרת להם ללמוד בצורה שונה מאחרים. לאחר תוצאות אבחון פסיכודידקטי, המטופלים של מרכז הבעה יוכלו לקבל את הטיפולים האיכותיים ביותר בתחום, זאת על מנת להמשיך בתהליך הפיכת הבעיה לחלק בלתי נפרד מהחיים, שאינו פוגע בחיים עצמם.

צור קשר עם מכון חיבורים

[contact-form-7 id=”86886″ title=”Appointment_מכון חיבורים”]

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה