תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון קשב וריכוז במכון משאבים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מהו מכון משאבים לשירותים פסיכולוגיים ונוירופסיכולוגיים?

משאבים – מכון לשירותים פסיכולוגיים ונוירו פסיכולוגיים, הינו מכון פרטי בעל מוניטין רב שנים אשר ממוקם במקום מרכזי ונגיש בבאר-שבע. המכון מתמחה בטיפול ובאבחון של ילדים, מתבגרים ומבוגרים ומעניק שירותים מגוונים לכל תושבי הדרום. שירותי המכון ניתנים ע”י צוות מיומן הכולל אנשי מקצוע מהשורה הראשונה מתחום הפסיכולוגיה, הנוירופסיכולוגיה, השיקום והפסיכיאטריה, כולם בעלי רשיון לעסוק בתחומם מטעם משרד הבריאות ובעלי ניסיון מקצועי עשיר. כל הטיפולים והאבחונים מתבצעים תוך הקפדה על מקצועיות ודיסקרטיות מלאה, באופן המכבד את פרטיותם של הפונים.

המכון מציע מגוון רחב של אבחונים וכן של גישות וטכניקות טיפוליות, המותאמות באופן אישי לכל פונה. האבחונים כוללים בין היתר אבחון של הפרעות בתפקודי הקשב והריכוז, אבחונים דידקטיים ופסיכו-דידקטיים לילדים, מתבגרים וסטודנטים, אבחונים פסיכו-דיאגנוסטיים וכן אבחונים נוירופסיכולוגיים שיקומיים וחוות דעת משפטיות. תחומי הטיפול כוללים טיפול בהשלכות של ליקויי קשב וריכוז, פגיעות מוחיות, מצבי חרדה, לחץ ושחיקה, טראומה ופוסט-טראומה, מצבי שינוי ומשבר, התמודדות עם אובדן. על פי הצורך משולב בטיפול גם ליווי ומעקב תרופתי – פסיכיאטרי.

מכון משאבים משמש מזה שנים רבות כספק קבוע המעניק שירותים לזכאים של המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון, זכאי הביטוחים המשלימים של קופת חולים, למוסדות להשכלה גבוהה, לקיבוצים ולמפעלים גדולים באזור הדרום ולמגוון רחב של לקוחות פרטיים.

קשב וריכוז

תפקודי הקשב והריכוז מעורבים כמעט בכל פעולה שאנו מבצעים בחיי היומיום. ילדים הסובלים מקשיים או מהפרעה ביכולות הקשב והריכוז, מתקשים לתפקד היטב בתחומים ובמסגרות שונות – בבית, בביה”ס, בחוגים ובפעילויות חברתיות. בנוסף לקשיים אלו, לעיתים קרובות נלוות גם תחושות של חריגות, ערך עצמי נמוך וחוסר ביטחון. חשוב לדעת כי הפרעת קשב וריכוז איננה ‘יישות’ קבועה ואחידה, והיא מתבטאת באופן שונה אצל ילדים שונים. אבחון נכון ומדויק, מספק גם תמונה ברורה של קשיי הקשב ומנגד מאפשר גם את הבנת תחומי החוזק של הילד. מתוך כך, ניתן לגבש המלצות מתאימות עבור הגורמים והמסגרות המעורבים בטיפול בילד.

אבחון קשב וריכוז מורחב

מכון משאבים מציע מגוון בדיקות קשב וריכוז לילדים ומבוגרים (למשל, TOVA, MOXO, CONNERS וכד’). ממצאי הבדיקות מוכרים על ידי רופאי ילדים, רופאי משפחה, נוירולוגים ופסיכיאטרים. תעריפי הבדיקות אטרקטיביים מאד ובעלי ביטוחים משלימים של קופת חולים זכאים לסבסוד חלקי של האבחון.

על פי הצורך של הפונים, צוות המכון מציע אבחון מקצועי ומורחב להערכת כל תפקודי הקשב והריכוז של ילדים, מתבגרים ומבוגרים. אבחון זה נעשה בהתאם להנחיות ולסטנדרטים המקצועיים העדכניים ביותר, ומתוך ראייה כוללנית ומקיפה. תהליך האבחון כולל הערכה קלינית באמצעות ראיון מקיף לילד ולהורים, שאלוני אבחון להורים ולמורים ומבחני ביצוע מתמשך, ידניים וממוחשבים (CPT). בנוסף, מתקיים משוב ונמסר דו”ח מפורט עם ממצאי ההערכה והמלצות לטיפול.

האבחונים נערכים בשפת האם לדוברי עברית, רוסית, ערבית ואנגלית.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה