תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבי הוכמן – טיפול בדיסלקציה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אבי הוכמן הינו מטפל בתחומי לקויות למידה, ביניהן דיסלקציה. בילדותו, אובחן כילד בעל לקויות למידה וקשיים שונים, קשיים אלו הביאו אותו לכדי חוסר התאמה למסגרות חינוכיות שונות ומכאן סיפורו האישי של אבי מעניק לו יתרון ממשי אל מול מטפלים אחרים.

לאחר מסע ארוך ואישי, אשר בו נחשף אבי לאבחונים וטיפולים שונים, לילדים אחרים בעלי לקויות ובעיקר- לעולם אומנויות הלחימה והמודעות האישית- הוא החל לפתח מומחיות רבה. לאחר תקופת הכשרה ארוכה, אשר במסגרתה הוכשר במספר גדול של הכשרות וקורסים, הוא החל להתמחות בטיפול בתנועה על בסיס שיטת “אלבאום” המפורסמת, תוך שילובה בעולם אומנויות הלחימה.

אבי פיתח שיטת טיפול ייחודית, אשר מבוססת על טיפול בתנועה, לצד שילוב עם אומנויות לחימה. אבי הינו מדריך טיפולי, אשר פיתח שיטה להניע תהליך טיפול איכותי בילדים בעלי לקויות למידה כגון דיסלקציה.

דיסלקציה הינה לקות למידה אשר מקשה על תהליך קריאה נכון ושימוש בכישורי השפה והתקשורת. דיסלקציה היא לקות למידה מולדת, אשר מושפעת גם מתהליכים מאוחרים יותר כגון שיטות חינוך שאינן מתאימות, תנאים חברתיים שונים, לקויות אחרות שקיימות או פערים חינוכיים אחרים שקיימים ומשפיעים על זו. לקות זו, מתבטאת בעיקר בהפרעה משמעותית לתהליכים הקוגניטיביים הטבעים של האדם כגון תהליכי ארגון מידע, עיבודו וניתוחו.

מחקרים רבים בוצעו אודות לקות זו כיוון שהיא נחשבת ללקות הלמידה השכיחה ביותר מבין הלקויות הקיימות בקרב אוכלוסיית ליקויי הלמידה. לאחר אבחונים שונים, הוגדרו רמות שונות לחומרת הלקות והשפעתה. הלקות מתבטאת בכל הגילאים, אך ביטוייה משתנים עם הגיל. יש לציין כי לרוב הלקות אינה חולפת ומלווה את האדם לכל אורך חייו.

לרוב, הלקות מורגשת באופן משמעותי בתהליך הלימוד החינוכי של הילדים. השוני בין ילד בעל לקות לבין שאר הילדים ניראה לעין, מורגש היטב ומביא לפערים גדולים. כיוון שהלקות פוגעת במיומנויות הבסיסיות של הלמידה- קריאה ותקשורת, היא גם מביאה לכדי יצירת פערי לימוד גדולים, לחץ והתמודדות חברתית מורכבת ובעיקר- לפגיעה בדימוי העצמי, בתחושת המסוגלות וברצון להתמודד עם הלקות. הילדים בעלי רצון רב להצליח, להתקדם ואפילו להנות מהלימוד- אך לקות זו אינה פשוטה לפתרון.

ההדרכה הטיפולית של אבי כוללת שילוב של גישת אלבאום ואומנות הלחימה קונג פו- עגור לבן, שתי שיטות טיפול אלה, מבוססות על הכרה בארבע מערכות עיקריות בגוף: מערכת אנרגטית, מערכת גופנית, מערכת רגשית ומערכת קוגניטיבית. ארבע מערכות אלו עובדות בתיאום ובשילוב האחת עם השנייה. ישנו קשר מורכב ומיוחד בין מערכות אלו אשר ניתן לתאר בדוגמה הבאה: איזון ויציבה, הרפיית מתח פיזי, ביסוס שיטות נשימה נכונות, הבנת דרך פעולתו של הגוף, שחרור לחץ ומתח בשיטות לחימה מיוחדות- כל אלו נקשרים לכדי שליטה וביסוס הכלים להתמודדות עם סיטואציות מביכות ומרתיעות בחיי היומיום כאשר החברים בכיתה “צוחקים” על הילד בעל הלקות ומנסים להוציאו מאיזון. הילד לומד תוך כדי התהליך כיצד לפתח מנגנון שליטה והרגעה, כיצד להאמין בעצמו וכיצד להגיב נכון לגירויים מצד הסביבה- תוך כדי המשכיות של ההצלחה ושמירה על השמחה והרוגע האישיים.

על ידי פיתוח תחושת מסוגלות, חיזוק הדימוי העצמי, פיתוח אמונה וחוזק מנטלי אישיים, הכרה בנקודות חוזקה וחולשה, הגדרה והכרה בקיומה של הלקות, ביסוס שיטות התמודדות אישיות, הבנה של דרכי התגובה האישית ללקות ועוד- ניתן להתמודד עם הלקות. כל אלו הם נקודות מפתח בטיפול האיכותי שמוענק על ידי אבי.

הנכם מוזמנים להגיע לטיפול מיוחד במינו, אשר הביא רבים מהמטופלים להצלחה אישית, לרוגע ושלווה בחיים, לרמת מודעות גבוהה מאוד ובעיקר לחיים מאושרים- יחד עם ההפרעה וללא הפרעתה לחיים.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה