תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אהובה שמיר – אבחון דידקטי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אהובה שמיר – אבחון דידקטי

 

אהובה שמיר משמשת כמאבחנת דידקטית מוכרת ומוסמכת על ידי משרד החינוך מזה 33 שנים. במסגרת שנות עבודתה עד כה צברה ניסיון בתחום ההוראה של ילדים ובני נוער בעלי לקויות למידה בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ובתי ספר תיכון. ילדים אלו עברו אבחון דידקטי שקבע בדיוק את סוגי לקויות הלמידה שמפריעים להם לבצע פעולות לימודיות רבות. באמצעות אבחון זה ניתן היה להמליץ על תוכנית טיפולית שתתאים להם ותעניק להם כלים נכונים לעבודה לימודית.

 

במסגרת עבודת האבחון הדידקטי, מאפשרת אהובה שמיר להורים לקבל ייעוץ מקצועי בנושא של לקויות למידה ושיטות הטיפול בהן, הוראה מתקנת ונושאים נוספים הקשורים באופן ישיר ועקיף לתחום החינוך המיוחד. במסגרת האבחון הדידקטי שמבצעת שמיר היא בונה למעשה תוכנית עבודה ייעודית לכל תלמיד, שמתאימה באופן מיוחד לסוג לקות הלמידה שאובחנה. תוכנית עבודה זו היא הצעד הראשון במסלול הנכון להשגת הצלחה בלימודים ולשפר את מיומנויות הלימוד לנוכח לקות הלמידה.

 

אבחון דידקטי הוא למעשה איתור וסיווג של לקויות למידה

 

יותר ויותר ילדים מאובחנים בשנים האחרונות כסובלים מלקויות למידה שונות ומגוונות. הצעד הראשון לטיפול בכל לקויות הלמידה הוא אבחון דידקטי שמאפשר לאתר ולסווג את לקות הלמידה הספציפית של כל תלמיד ולמעשה לקבוע תוכנית עבודה מסודרת שתאפשר לתלמיד לקבל את הכלים ולרכוש מיומנויות למידה נוחות לו, לפי אותה לקות שאובחנה.

 

האבחון הדידקטי מתבצע אך ורק על ידי בעל מקצוע מתחום ההוראה שעבר את ההכשרה המתאימה וצבר ניסיון בתחום. במסגרת האבחון הדידקטי נבדקים האיכות והרמה של היכולות הקוגניטיביות של התלמיד – חשיבה, עיבוד וניתוח של מידע, כישורי קריאה, זיכרון, יכולת התארגנות, רמת הבנת הנקרא ונושאים נוספים רלוונטים.

 

המטרה העיקרית של אבחון דידקטי היא לאתר את מקומות הבעיה ואת הסיבות שהובילו לקשיים בלימודים או לחוסר יכולת להתמודד עם מסגרת לימודית כזו או אחרת. בנוסף, נבדקות תופעות כמו היפראקטיביות או הפרעות קשב וריכוז.

 

בתום האבחון יכול אותו מומחה לאבחון דידקטי לנסח למעשה את האבחנה עליה תתבסס תוכנית העבודה המומלצת. עם תוכנית העבודה הזו יכול הצוות החינוכי של בית הספר או ההורים להתחיל ולכוון את התלמיד לפעולות פשוטות שיתנו פתרונות לבעיה ולהקנות לו כלים להתמודד בתוך המסגרת הלימודית. לחילופין, למצוא לו מסגרת לימודית מתאימה ליכולותיו וללקויות הלמידה שלו.

 

אהובה שמיר מציעה אבחון דידקטי מקצועי

 

אהובה שמיר צברה כאמור רזומה עשיר וגדוש בניסיון בתחום החינוך. כיום היא נחשבת לאחת ממומחי לקויות הלמידה בארץ. הניסיון של שמיר כולל תואר שני MA באבחון דידקטי תוך התמחות באבחון דידקטי כנושא עיקרי, טיפול בקשיי למידה, הוראה מתקנת, הקניית מיומנויות למידה, טיפול בבעיות זיכרון ושיפור יכולות זיכרון, פתרון בעיות קשב וריכוז ועוד.

 

האבחון הדידקטי שמספקת שמיר הינו אחבון מפוקח על ידי משרד החינוך והנחיותיה לאחר האבחון מוכרות על ידו. בנוסף, מתגברת שמיר את שיטות האבחון שלה בטכנולוגיות חינוכיות מתקדמות ודואגת להתעדכן במחקרים ובשיטות האבחון החדשות. 

 

 נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה