תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אהובה שמיר – אבחון וטיפול בדסלקציה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

 

אהובה שמיר – אבחון וטיפול בדיסלקציה

 

אהובה שמיר היא אחת המטפלות המוערכות ביותר בתחום של דיסלקציה, הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. במשך 33 שנים צברה ניסיון אקדמי ומעשי בתחום האבחון הדידקטי. בקשת השירותים הטיפוליים שמציעה שמיר ניתן למצוא: אבחון לקויות למידה – כולל אבחון דידקטי במתמטיקה וחשבון, אבחון דידקטי ו/או פסיכודידקטי נקודתי, הפרעות קשב וריכוז, דיסלקציה ולקויות למידה. מסגרת הטיפול כוללת אבחון של בעיות אלו והכנת תוכנית פעולה מומלצת אישית לכל תלמיד ומטופל.

לצד הטיפול היחידני, מציעה שמיר שירותים טיפוליים חינוכיים תומכים. ביניהם: ייעוץ מקצועי והנחייה להורים ולמורים, טיפול ברפואה משלימה – בין היתר בטיפול מודרך, טיפול ייעודי אישי בהפרעות קשב וריכוז, אבחון, סיווג וטיפול בדיסלקציה ועוד. הנושא האחרון – טיפול בדיסלקציה – הפך עם השנים לאחד הנושאים בהם מתמחה שמיר במיוחד במסגרת צבירת ניסיון של עשרות שנות עבודה במסגרות השונות של משרד החינוך. 

אבחון וטיפול דיסלקציה – מידע כללי 

דיסלקציה הינה לקות למידה מולדת וגם מורגשת באופן קריטי בחיי היום יום של כל מי שסובל ממנה. דיסלקציה משבשת תהליכים קוגניטיבים ומחשבתיים חיוניים שמסייעים לכל אחד מאיתנו לעבור את שגרת היומיום בקלות, לצלוח לימודים ולבצע תהליכים כמו קריאה וכתיבה, הבנת הנקרא, ניתוח תוכן, ארגון לימודי ועוד. אדם אשר מאובחן כסובל מדיסלקציה מתקשה בביצוע פעולות אלו ובהשלכה מכך, מתקשה בתחומי הלימודים, העבודה ואפילו התקשורת הבין-אישית.

על אף שהמחקרים בנושא הדיסלקציה לא הגיעו למסקנה חד משמעית לגבי היכולת “לתקנה” או להטיב עם המאובחנים כסובלים ממנה וכן לא פיענחו את הסיבות לתופעה זו, ניתן לאבחן דיסלקציה תוך התגלמות שלה בתופעות כמו הפרעות קשב וריכוז, חוסר מיקוד בראייה, קשיים לימודיים בתחומי המתמטיקה, הלשון והבנת הנקרא ועוד. הדרך לטפל בדיסלקציה היא לא לרפא אותה, אלא להעניק למטופל כלים להתמודד איתה ולפתח עבורו שיטות לימוד שיתאימו לו – לפי מצבו האישי והרמת הביטוי של הדיסלקציה בחיי היומיום שלו.
 

אהובה שמיר – התמחות באבחון וטיפול בדיסלקציה בשיטות טיפול מתקדמות 

אהובה שמיר מציעה אבחון דיסלקציה אישי ברמה גבוהה. האבחון כולל מספר תחומי בדיקה – ביניהם: אבחון במקצועות החשבון והמתמטיקה, אבחון וניתוח של קשיי למידה, ראיונות אישיים עם המטופל, המורים שלו והוריו ועוד מבדקים שונים המאושרים ומוכרים על ידי משרד החינוך ויוצרים בסופו של דבר תמונה מלאה של מצבו של המטופל ושל רוחב לקות הלמידה או הדיסלקציה שלו.

בתום האבחון עורכת שמיר תוכנית טיפול אישית לכל מאובחן. במהלך כתיבת התוכנית מתייחסת שמיר למספר שלבי טיפול, הדרגתיים ואישיים, תוך ליווי צמוד של אנשי מקצוע כמותה. מטרת התוכנית בסופו של דבר היא להעניק למטופל את הכלים הנכונים להתמודד עם הלקויות שנובעות מהדיסלקציה ולסייע לו להשתלב במערכות לימודים, עבודה וגם להקל על הפעילות שלו בחיי היומיום. במסגרת הטיפול מתייחסת שמיר להוראה מתקנת, הקניית מיומניות למידה, סיוע בשיפור בעיות זיכרון, בעיות ריכוז וקשב והפחתה של תופעות הדיסלקציה.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה