תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אהובה שמיר – טיפול בהיפראקטיביות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אהובה שמיר – אבחון וטיפול בהיפראקטיביות

אהובה שמיר מאבחנת ומטפלת בהפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה ובעיות של היפראקטיביות מזה למעלה מ-30 שנה. במסגרת עבודתה במערכת החינוך וכן במסגרת לימודיה האקדמיים הגבוהים נפגשה ועבדה שמיר עם ילדים בגילאי הגן ובתי הספר אשר אובחנו כסובלים מבעיות אלו ופיתחה שיטות טיפול מגוונות ומותאמות באופן אישי לכל תלמיד ותלמיד שמעניקות כלים משמעותיים לפיתוח מיומנויות למידה חיוביות בעתיד.

היפראקטיביות היא בעיה שכיחה בקרב ילדים בגילאי הגן ובתי הספר שדורשת גם היא טיפול אישי ואבחון דידקטי מדויק. אהובה שמיר מתמחה באבחון ובטיפול בבעיות היפראקטיביות וצברה ניסיון קונקרטי בנושא זה במסגרת לימודי המאסטר שלה והניסיון המעשי רב השנים.

היפראקטיביות – על שום מה ולמה?

היפראקטיביות נחשבת לאחת מהפרעות הקשב והריכוז הנפוצות ביותר כיום בקרב ילדים בגילאי גן ואפילו צעירים יותר וכן בגילאי בית הספר. לפי ההגדרה המקצועית היפראקטיביות היא למעשה פעלתנות יתר. היא מתפתחת בדרך כלל במהלך שנות ההתפתחות הראשונות אבל יכולה להופיע גם בגילאים מאוחרים יותר – בעיקר גילאי הגן ושנות בית הספר המוקדמות.

הנה כמה תסמינים שכיחים של היפראקטיביות:

·         דיבור ב’שצף קצף’ וללא כל סיבה ואבחנה.

·          אי שקט תנועתי מוחלט, אי שקט אשר יכול לבוא לידי ביטוי במגוון של תנועות כמו הליכה לא מוסברת, ישיבה חסרת מנוח ועוד.

·         ביצוע של כמה וכמה פעולות במקביל (אפילו כאלו אשר כלל לא קשורות אחת לשנייה).

·         פגיעה קשה במנגנון התגובה כנגד ביצוע פעולות לא רצוניות ועוד.

היפראקטיביות מטיבה פוגעת בילדים גם ברמה האישית, בהתנהלות החברתית שלהם, ביכולות הלימודיות שלהם ולבסוף גם באפשרויות המקצועיות בגיל מאוחר יותר. לכן, אבחון וטיפול אישי המותאם במיוחד לצרכיו של המטופל, יכול לסייע בהקניית כלים משמעותיים כבר בגיל צעיר להתמודדות עם תופעות ההיפראקטיביות. בין השיטות המקובלות כיום ניתן למצוא שיטות פסיכולוגיות, תרופתיות, טיפול רגשי ועוד.

שיטת הטיפול של אהובה שמיר

אהובה שמיר פיתחה במשך שנות פעילותה בתחום החינוך שיטת טיפול בהיפראקטיביות אשר מוכיחה את עצמה בשטח והביאה לשילובם של ילדים רבים במסגרות חינוכיות בהצלחה רבה. הטיפול מתחיל קודם כל באבחון מדוקדק של הבעיה – שכולל מבדקים שונים, תצפיות על התנהגות קוגנטיביות, יכולות ואופן ביטוי של הבעיה, מפגשים אישיים וראיונות ועוד כלים רבים שנצברו במהלך שנות הנסיון הרבות של שמיר.

לאחר האבחון מתבצעת כתיבה של תוכנית עבודה מסודרת ואישית לכל מטופל. במסגרת התוכנית מביאה שמיר לכדי ביטוי טיפול בקשיי הלמידה הספציפיים שמקורם בהיפראקטיביות, הוראה מתקנת, פתרון של בעיות שונות הקשורות לזיכרון וקשב וריכוז, עבודה על נושא של העצמה אישית. בנוסף, פועלת שמיר להקניית כלים מותאמים אישית לפיתוח מיומנויות למידה ולשדרוג יכולות התלמיד בנושא של קשב וריכוז, לימוד וזיכרון ושליטה בהיפראקטיביות.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה