תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אורנה גולן – טיפול בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

אורנה גולן היא אשת חינוך ותיקה בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד וחינוך גופני התמחות רבת שנים בניתוח התנהגותA.B.A. אבחון,ייעוץ וטיפול בהפרעות התנהגות קשב ריכוז ולקויות למידה  מתבצע בקליניקה ייחודית אשר הקימה אורנה. מלבד טיפול בהפרעות קשב וריכוז, מתבצעים טיפולים נוספים במסגרות משפחתיות, או מוסדות חינוך.התוכניתההתנהגותית נבנית ומותאמת באופן אישי לכל מטופל ומספקת פתרונות יצירתיים ויעילים לשילוב הילדים במסגרות או בחיי המשפחה. ההורים מוזמנים לשיח ולמידה כיצד לזהות ולהתמודד עם הקשיים המאפיינים ילדים עם הפרעות קשב וריכוז.

חלק מפעילותה של הקליניקה כולל אבחון התפתחותי מוטורי לתינוקות,כיום ידוע ממחקרים שכבר בעוברות ובינקות ניתן לנבא קשיי למידה  קשב וריכוז ע”פי התנהגות מוטורית אצל העוברתינוק.

כיום, לאור שלל הגירויים החזותיים, העומס במידע טכנולוגי שעובר דרכנו כל שניה, האמצעים הטכנולוגיים שהפכו לחלק מאתנו והחיים המודרניים, ניתן לראות ילדים ותלמידים רבים שאובחנו כבעלי הפרעות קשב וריכוז.

בעבר, כלל לא הייתה התייחסות לכך, כולם קיבלו חינוך אחיד ושווה, מבחנים שווים והגיעו לתוצאות שונות בהתאם להשקעה וליכולות. עם השנים, החלו להופיע סימפטומים אשר הצביעו על התפתחות הפרעה אצל ילדים. למזלנו, בשנים האחרונות, פותחו שיטות אבחון וטיפול יעילות ומדוייקות יותר, אשר בעזרתן, ניתן לאבחן ולטפל גם במי שאינו מודע להפרעה שהוא סובל ממנה. האוכלוסייה שכן מודעת, אף שיפרה את הישגיה בהתאם למודעות ולטיפולים השונים.

להפרעות קשב וריכוז פותחו במהלך השנים שיטות רבות לאבחנה וטיפול. מבחנים ממוחשבים, שיטות אשר משלבות בין כמה תחומי ידע, טיפולי תרופות כימיות, תרופות טבעיות ועוד. אחת השיטות המוצלחות ביותר שפותחו והוכחו כמוצלחות היא שיטת “ורדי” אשר על בסיסה מטפלים בקליניקה של אורנה גולן.
 

שיטת ורדי הינה שיטה ייחודית, אשר מטרתה היא אבחון וטיפול בכלל מערכות הגוף והשילוב ביניהן. השיטה מתבססת על ידע ונסיון של שנים אשר מציג את הקשר שבין התפתחות מוטורית ויצירת הקשרים במוח, אשר משפיעים על איכות התפקוד והלמידה. השיטה מתמקדת בשלוש מערכות חשובות בגוף ומחזקת אותן: מערכת גוף, מערכת רגשית וקוגניציה. השיטה יוצרת הרמוניה ייחודית וקריטית בין שלושת המערכות. בכך, המטופל מסוגל להביא לידי ביטוי את היכולות והפוטנציאל האישי. בעזרת השיטה, ניתן לטפל במגוון רחב מאוד של קשיים תפקודיים, בכל גיל ובכל שלב.

כמו כן, בתהליך הטיפול, מעורבות ההורים מאוד חשובה. במרכז מושם דגש על שילוב ההורים בתהליך הקניית הידע והכלים הנכונים להעצמת הילד והצלחת הטיפול .

תלמידים רבים סובלים מהפרעות שונות, אשר בקליניקה, תוכלו למצוא להן את דרכי הטיפול הטובות והמקצועיות ביותר. הפרעת קשב וריכוז הגוררת אחריה תופעות אחרות כדוגמת הפרעת התנהגות ,קושי בהסתגלות,דימוי עצמי נמוך ומעורבות חברתית מוגבלת אצל ילדים אלו היא הפרעה שכיחה אשר ניתן לטפל בדרכים יצירתיות וטיפול תומך להורים.

התהליך הוא לא פשוט לילדים, כיוון שבכך הם נכנסים לעולם של אוכלוסייה “מיוחדת” ומחשיבים עצמם, בטעות, לאוכלוסיות “בעייתיות” אשר מופרדות משאר החברה. רוב הילדים אינם יודעים כיצד להתחיל בכלל את השינוי, מהיכן וכיצד. אלו מהם שלא רוצים להתחיל בשינוי, מתקשים אף יותר בחיים. ההפרעות נבנות ומתעמקות עם הזמן במידה ולא מתייחסים אליהן. יש לתת להן חשיבות מכרעת בהתפתחות נכונה של הילדים. ילד שלא טופל בילדותו, יסתכן בכך שההפרעות ימשיכו להופיע ולהשפיע גם בגיל מבוגר וכך גם עתידו של הילד נפגע והפוטנציאל האישי לא ממומש. כיום, רוב ההורים מכירים בחשיבות הטיפול ונוקטים עמדה,קיים חיפוש אחר הטיפול האידיאלי ביותר עבור ילדיהם ועבור המשפחה כולה.

ניתן לומר שהורים מודעים הם הורים יוזמים ומעשיים אשר אינם מתעלמים מהקושי ,ההבנה והמודעות שלילד שלי יש קושי מפחיתה תגובות כעס ותסכול אצל הורים ומניעה לפעולה הגעה לאבחון, לטיפול ואולי הכי חשוב לחזור ולחייך ולראות. עד כמה הם נפלאים,זה אנחנו שיכולים להשפיע ולשנות. שיהיה בהצלחה! 

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה