תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אטנגו – טיפול קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

עם השנים, נצבר ידע רב בתחום של הפרעת קשב וריכוז. ההבנה ההולכת וגדלה ברזי ההפרעה הן בקרב אנשי טיפול ואנשי חינוך והן בקרב ילדים והוריהם הביאה להפרכה של כמה מיתוסים ורעיונות מוטעים שהיו שכיחים בעבר.

הראשון נוגע להיותה של הפרעת קשב וריכוז הפרעה התנהגותית, כזו שהאנשים הסובלים ממנה הם “מופרעים” או סתם כאלה המחפשים להפריע וליצור פרובוקציות. כיום ברור לכל שהפרעת קשב וריכוז היא הפרעה נוירו-התפתחותית, כלומר כזו שההתנהגויות הנגזרות ממנה אינן נתונות לשליטה מלאה של האדם המתמודד עמה. ההפרעה, כך ידוע לנו היום, אינה ניתנת ל”ריפוי” אך כן ניתן, באמצעים העומדים לרשותנו כיום, להביא את הסובלים ממנה לתפקוד תקין בלימודים ובעבודה.

נקודה שנייה בהקשר של הפרעת קשב וריכוז נוגעת למחשבה הרווחת כי מדובר בהפרעה הפוגעת ביכולת אחת ויחידה. “קשב וריכוז” הוא שם כולל לשורה של יכולות ותפקודים, הכוללים – בין השאר – את היכולת להתמקד בגירוי או מטלה לאורך זמן, היכולת לבצע מספר מטלות בו זמנית, היכולת להמנע מהסחות דעת, היכולת “לעבור” עם הקשב ממטלה למטלה וכד’. בנוסף, חשוב לציין כי מה שקובע את חומרת הפרעת הקשב אינו רק התפקוד בתחום הקשבי, אלא גם התפקודים הניהוליים. תפקודים ניהוליים הם שורה של תפקודים מוחיים המאפשרים לנו לתכנן ולהוציא לפועל פעולות שונות באופן יעיל ומתואם. תפקודים ניהוליים כוללים יכולות ארגוניות, שליטה וויסות עצמי, יכולת לקביעת סדר עדיפויות וקבלת החלטות, זיכרון וכיוב’.

נקודה נוספת היא ההנחה הרווחת כי הטיפול בהפרעה הוא תרופתי בלבד. בעוד שאין לזלזל בחשיבותו של הטיפול התרופתי עבור חלק מהאנשים המתמודדים עם ההפרעה והשלכותיה, אנו בחברת Attengo מדגישים כי חשוב לבחון את התועלת- האם היא משמעותית והאם היא מתייחסת לעיקר הבעיה? האם היא נמשכת לאורך פרק זמן מספק? עד כמה האדם מפתח תלות בטיפול לעומת עד כמה הטיפול מאפשר לו לחוות הצלחה והחזרה של תחושת השליטה והמסוגלות לחייו? מה מידת ההשקעה הכספית ומידת המאמצים שנדרש האדם להשקיע בטיפול?

מתוך השאיפה לפתח שיטה יעילה לטיפול בשורש הבעיה, פיתחנו את Attengo.

מהי Attengo?

Attengo היא בעצם כלי לאימון מוחי. התוכנה פועלת בו זמנית בשני מישורים: העלאה וחיזוק של פעילות גלי המוח, ופיתוח וחיזוק של יכולות קוגניטיביות (קשב, ריכוז, זיכרון, ארגון ותפקודים ניהוליים). התכנה מתבססת על הגישה הנוירו- קוגניטיבית, במסגרתה המשתמש מקבל תרגילים שונים שמטרתם לאמן, לחזק, לבסס ולפתח את התפקודים הניהוליים שלו. משתמשי התוכנה מדווחים על שיפורים משמעותיים בתפקודים הניהוליים תוך שבועות בודדים של שימוש בתוכנה. שיפור זה מוביל לשיפור משמעותי בתפקודי הקשב והריכוז.

למה דווקא Attengo?

חשוב לציין כי לטיפול בהפרעת קשב וריכוז דרך שיפור התפקודים הניהוליים יש יתרון מוכח על פני טיפול תרופתי בלבד. מחקרים מהשנים האחרונות הראו שלמרות שריטלין משפר את תפקודי הקשב והריכוז, הוא לא בהכרח מוביל לשיפור התפקוד הלימודי. נכון הדבר שתסמיני הפרעת הקשב והריכוז פוגעים בתפקוד הלימודי ובהתנהלות היומיומית, אך תחומים אלה הם תחומים מורכבים, והשיפור בהם צריך לבוא תוך התייחסות למורכבות הזו. תכנת Attengo מביאה בחשבון אלמנטים נוספים, ואכן, נמצא כי במקביל לאימון בתוכנה חלים שינויים לטובה במצב הלימודי ובכל הקשור להתארגנות והתגייסות ללמידה.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה