תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

אבחון דידקטי – איך תצליחו ללמוד באקדמיה גם אם יש לכם לקויות למידה?

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מתבלבלות לכם האותיות בכל פעם שמנסים לכתוב מילה? מה שמתפרש אצל אחרים ואולי גם אצלכם כשגיאות כתיב, יכול להיות דיסגרפיה שהיא אחד המאפיינים של לקויות למידה, ואשר ניתן לאתר אותה באמצעות אבחון דידקטי. אז בפעם הבאה שתגלו שכתבתם “אם” ב- “ע” , הפסיקו לכעוס על עצמכם ופשוט בצעו אבחון.

אבחון דידקטי – דיסלקציה, דיסגרפיה ומה שביניהם…

אבחון דידקטי הוא אבחון המומלץ לכל מי שחש, ומרגיש כי הוא נתקל בקשיים לימודיים בכל שלב בחייו ואשר משפיעים על חייו בהיבטים רגשיים, מחשבתיים, לימודיים, נפשיים, חברתיים והתנהגותיים.

האבחון הדידקטי הוא מבחן הבודק ראשית האם קיימת לקות למידה אצל ילד או בוגר, והוא מתבצע במספר מישורים המתחילים כבר באבחון הדידקטי המוקדם בגיל שלפני כתה א’ כדי להבין האם הילד מוכן לעלות לכתה א’, בשל לרכישת מיומנויות הנדרשות בבית הספר, ואף בודק את יכולתו הרגשית והנפשית של הילד למעבר הזה.

באבחון זה נבדקות היכולות הקוגניטיביות של הילד כמו חשיבה, זכרון לטווח הקצר והארוך, קשב, יכולת התארגנות ועוד.

עוד נבדקות היכולות המוטוריות והבנה חשבונית בסיסית המתאימה לגיל הנבדק ומשולבות בבדיקה זו גם אבחון פסיכולוגי.

 

אבחון דידקטי – לא רק לילדים

בגיל מבוגר יותר מתקיים אבחון דידקטי בו מתבצע אבחון דיסלקציה, ובדיקת יכולת כתיבה בשפה העברית, וכן הבנת הנקרא.

עוד קיים אבחון דידקטי במתמטיקה אשר מטרתו לבחון אפשרות של דיסקלקולציה שהיא לקות למידה בחשבון. אבחון זה בודק את היכולות החשיבה המתמטית הנדרשת בביצוע חישובים שונים. לבוגרים מוצע גם אבחון דידקטי באנגלית שבעצם בודק מהן ההשלכות של לקות הלמידה בשפה העברית על שפות אחרות והוא בודק את רמת אוצר המילים בשפה האנגלית, יכולת קריאה והבנה של הנקרא ועוד.

 

אבחון דידקטי מלא הוא כזה שמתלווה אליו אבחון דידקטי פסיכולוגי, ומטרתו היא להעריך מהו פוטנציאל הלמידה האינטלקטואלי של הנבדק, אילו השפעות רגשיות קיימות בתהליכי הלמידה שלו, מנת משכל, בדיקת תפקוד התנהגותי ורגשי והשפעות קוגניטיביות על תהליכים בלמידה, וזהו למעשה אבחון פסיכודידקטי.

 

אבחון פסיכולוגי המשלב עימו אבחון דידקטי מאפשר להבחין בין קושי בלימודים לבין לקויות למידה על ידי הערכה של התחום הרגשי והערכה של מנת המשכל. לעתים ישנה דרישה של משרד החינוך לקיום אבחון משולב זה.

 



אבחון דידקטי- להבין – ולהתמודד!

אבחון דידקטי מקיף מתבצע במכונים שונים על ידי מאבחן דידקטי מוסמך, וברגע שהתבצע האבחון, ניתן לבנות תוכנית טיפולית וחינוכית שמטרתה לסייע לתלמיד או לסטודנט בשיפור התפקודים שלו ולסייע לו במיצוי היכולות האינטלקטואליות שלו.

לאחר שמתבצע אבחון דידקטי, ניתן להעריך את לקות הלמידה אצל הילד, התלמיד או הסטודנט ולסייע לו באמצעות רכישת כלים להתמודדות עם קשיים לימודיים בעיקר, ועם קשיים נוספים שהן השלכה או תוצאה של לקות הלמידה. הכלים ניתנים בהתאם ללקות ולגיל המאובחן. כלים אלו יכולים להתבטא בטיפול קוגניטיבי התנהגותי, ובמידה ומדובר בילד, הוא כולל גם טיפול ומתן מיומנויות להורים וכלים להתמודדות , טיפול תרופתי במקרים של הפרעת קשב וריכוז, כמו למשל רטלין, טיפול באמצעות בעלי חיים, טיפול באמנות ועוד.

חשוב לזכור, כי אם קיימת בעיה רצוי לזהות אותה, כדי לקבל את הכלים להתמודד איתה. אבחון דידקטי הוא דרך חשובה ומשמעותית שתסייע לכם, ההורים, להקל על קשיים לימודים של ילדכם, ולכם, בוגרים, להבין אם יש לכם לקות למידה שלא ידעתם על קיומה, והיא אכן זו המשפיעה על ההתנהלות שלכם כבוגרים במסגרות הדורשות לימוד והבנה.

פורסם בקטגורית אבחון דידקטי

קראו עוד על אבחון דידקטי מחיר

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה