תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

לקויות למידה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לקות למידה היא תופעה אשר משפיעה על תלמידים רבים בישראל. הלקות מתפתחת בהתאם להפרעות שונות. ההפרעות נובעות מסיבות שונות ולא תמיד הן בשליטה של האדם. לעיתים מדובר בהפרעות שנוגעות לתפקוד הנוירולוגי, תפקודי מוח. בפעמים אחרות, מדובר על הפרעה שנוצרת בעקבות קשיים קוגניטיביים וקשיים רגשיים.

הלקות גורמת לקושי ביכולות שונות כגון איסוף מידע, קליטת מידע, עיבוד וניתוח המידע, יצירת קשר בין משתנים ועובדות, ביטוי מילולי וחזותי של מידע על ידי האדם ועוד.

כאשר מגיעים לשלב הסיבות להפרעה, מתחילות לעלות השערות וסיבות שונות שלרוב הן אינן נכונות. מאשימים את המורים ביכולת למידה לא טובה, את הילד בחוסר מוטיבציה ועצלנות, את ההורים בחינוך כושל, את המערכת בכך שהיא לא מטפלת ואף מזניחה תלמידים מתקשים ועוד. 

בחלק מהמקרים נוכל לראות קשר בין מספר גורמים, אשר השתלבו יחדיו והביאו ליצירת הלקות למידה. הדגש החשוב ביותר הוא להבין שלפעמים הבעיות נוצרו בגללנו, למרות שלא התכוונו לכך. גם במידה ונוצרו בגללנו, אין זה אומר שהילד צריך לסבול ואנחנו לא מחנכים גרועים, פשוט לומדים מטעיות ומקבלים ניסיון. אין מה לעשות, הורות ומורה הם תפקידים הם הרבה אחריות ומשקל, גם ללא הכשרה מתאימה. במקרים רבים, לא התלמיד ולא ההורה הם “האשמים” אלא פשוט הזמן, המקום והמזל. חוקרים מדעיים רבים מנסים למצוא את הקשרים השונים והסיבות להופעת הלקויות. אם הם לא הצליחו עד כה במאה האחוז, כמובן שגם אנחנו, האנשים הפשוטים לא נצליח. אם ישנה בעיה, ננסה להבין מהו המקור. במידה ולא מצליחים, בכל מקרה נצטרך לטפל בה, לפעמים גם מבלי לדעת מהו המקור.

ישנו הבדל גדול בין תלמיד מתקשה לבין תלמיד שהוא לקוי למידה. יש לשים לב להבדל בין תלמיד שמתקשה, כיוון שהוא בגיל ההתבגרות ואינו אוהב ללמוד מתמטיקה, לבין תלמיד שמתקשה במקצועות רבים למרות שהוא מתנהג כראוי וחביב על החברים. לא מעט פעמים נמצא קשר בין בעיות התנהגות חברתיות ליכולת לימודיות. כאשר אין אנו מוצאים קשר בין ההתנהגות ליכולות הלימודיות, נוכל לבדוק מהן הסיבות לפערים.

בעזרת שיטות הוראה ייחודיות, אתי מטפלת במגוון רחב של לקויות למידה. התלמידים, שעד כה היו במאבק נגד עצמם, בחזיתות רבות, מתחילים לראות אור בקצה המנהרה. אם דרך אחת אינה עובדת, תמיד תוכלו לראות דרך יצירתית נוספת. גם במקרים הנדירים ביותר, תמיד אפשר למצוא דרך מקורית להגיע לשינוי. התלמידים תמיד מגיעים עם רצון חזק.  במידה והם אינם מראים את הרצון שלהם, זאת מכיוון שהם התייאשו וניסו למצוא דרכים אחרות בעצמם, שזהו החלק הקשה ביותר. ברגע שהמטפל והילד יוצרים חיבור, הם משלבים כוחות ופתאום מגיע הרצון. אין ילד בעולם שלא רוצה להצליח ושיהיו גאים בו. הדימוי העצמי, תחושת הסיפוק, הסקרנות והלחץ החברתי עושים את שלהם.

במידה ואתם עוד מתלבטים מה לעשות, מדברים עם כל הסובבים אתכם ולא מגיעים לפתרון, אתם מוזמנים לפנות לאתי ולהתחיל לעבוד.

אתי מטפלת במגוון תלמידים וילדים במרכז הארץ. אתי פועלת בעיקר ברחבי מועצה מקומית קרני שומרון.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה