תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

בדיקת לקויות למידה ומתן תכנית טיפולית מתאימה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

בדיקת לקויות למידה ומתן מענה למגוון הבעיות

מלבד בדיקת לקויות למידה החשובה ביותר חשוב ביותר הנושאים הנלווים לבדיקה ועמידה בתנאי הטיפול שאותו חווה התלמיד או האדם הבוגר במסגרת בדיקת לקויות הלמידה.

בדיקת לקויות למידה מקיפה כוללת לא פחות גם ליווי נכון לאדם הסובל מלקויות הלמידה. חשוב ביותר לספק לו לאותו אדם במסגרת בדיקת לקויות הלמידה ובמסגרת גורמים המתמחים בתחום ליווי מלא. אם לאותו אדם נדרש מעקב רפואי באמצעות טיפול תרופתי שהרי חשוב ביותר שהרופא יבצע מעקב לגבי המשך הטיפול ותגובת המטופל לטיפול שקיבל לאחר בדיקת לקויות הלמידה ותוצאותיה. אם כן טיפול המבוצע במסגרת זו אינו מספק ואינו העיקר בהתמודדות האישית של לקויי הלמידה.

ליווי עבור לקוי הלמידה חשוב ביותר וזאת על מנת שזה ילמדו להכיר במוגבלות שלו וביכולתיו לרבות הקשיים שהוא חווה ביום יום, אדם בעל לקויות למידה לא פעם לא מכיר את המונח מודעות עצמית ואינו יודע להנהיג נהלים בבית ולא במשפחה. במסגרת בדיקת לקויות למידה יסייע מלווה לאדם המטופל להבין מה גורם לו להסח דעת ברוב המקרים ומה גורם לו קושי להתמודד במשימה כזאת או אחרת. מלווה גם יאיר את תשומת ליבו של המטופל בגין בגדים שלא נוחים לו, רעשים וגירויים פנימיים וסביבתיים ובעיקר יסייע לו לממש את יכולותיו על ספסל הלימודים בכך שילמד את החוקים בבית הספר, את הקשיים בבית ובעיקר בין אנשים בני גילו.

בדיקת לקויות למידה והמלצות טיפול הקשורות בחיי היום יום

הרבה לפני בדיקת לקויות למידה או שליחת המועמד לבדיקת לקויות למידה מקיפה יהיה חשוב לציין בהפנייתו לטיפול את אופן שילובו, עיסוקי פנאי וחוגים מומלצים, כמו כן דגש יושם על תמיכה יומיומית וסיוע של המורה המלמד או המדריך או החברים, בני גילו של המטופל. ישנו הבדל וחשוב להבחין בין עיסוק, העסקה ולבסוף התועלת הנגזרת מכך. יש ילדים כי חשוב מאוד להעסיקם, יש כאלה שחשוב ללמדם ולקדם אותם בכיתה וכד’. הרבה לפני בדיקת לקויות למידה חשוב ביותר כי ההורים יצטיידו בהמלצה מתאימה והפעלת שיקול דעת נכון בבחירה נכונה של מוסד המספק בדיקת לקויות למידה ראויה. השוק מוצף באנשים בלתי אמינים שלצידם קיימת אבטחה שאין לה שחר ואינה חיונית במקרים רבים. הדרכה מקצועית למעשה ועבודה והשקעה יומיומית תאפשר למידה נכונה והתארגנות טובה אף יותר מהיצע שאינו אמין ולעיתים לא נחוץ.

ילד או בוגר שלא ביצע בדיקת לקויות למידה יזדקק לפני הכל לעזרה וסיוע בהתארגנות בכדי להעיז ולבקש עזרה בלימודים או עבודה. בדיקת לקויות למידה תסייע לא פעם להבין לאיזה סיוע נזקק האדם, האם מדובר בהתארגנות, כתיבה, קריאה או לימוד טקסט פשוט. זה שלא בדומה לבדיקת לקויות למידה וששום מכשיר לא יכול לסייע להתמודד עם קשיים אלו, מצריך בעצם צורך בסיוע וליווי  על פי דרישותיו או צרכיו של המטופל. ליקוי למידה הינו הגורם שלא ניתן לתיקון אך הגורמים המשניים ניתנים לתיקון וטיפול נכון בהם יסייע למטופל להתמודד בתחום החברתי ואפילו בעבודה. בדיקת לקויות למידה אצל ילדים תמליץ בין היתר גם על השגחה בתחום החוגים, ילד המשתלב בחוגים ומתקשה בהם יזדקק גם לליווי מתאים לקראת החוג והתאמה על פי חתך גילו בדיוק כמו ההסתגלות בבית הספר.

כשקיימת בעית קשב או ריכוז או ליקויי למידה אחר יש להתייחס לדבר בחומרה רבה ואף להעזר בבדיקת לקויות למידה על מנת להשיג אבחנה מתאימה שזאת תתן את אותותיה לטיפול מוצלח שיסייע בידי לקוי הלמידה בחיי היום יום. אם אדם מבוגר או ילד זקוק לסיוע, חשוב ביותר לגלות את הקשיים הנובעים מהבעיה ובכך להתוות דרך וגישה נכונה לתכנית נכונה שתבוא באמצעות בדיקת לקויות למידה נכונה, באמצעותו של איש מקצוע מוסמך בלבד, המתחמה בתחום הספציפי בו יש חשש לבעיה. לקויי למידה מחייבים הגדרה ספציפית עד כמה שניתן לבעיה וזאת על מנת לנווט נכון ולהבין במדויק את צרכי המטופל.

בדיקת אבחון לקויות למידה הינו דבר חשוב אך עם זאת לא פחות חשובים הדברים המתלווים אליו כגון, תופעות הקשורות בפן או התפקוד הרגשי יותר בעוד טיפול מתאים משולב יכול בהחלט לסייע לשפרן.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה