תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

בדיקת מוקסו אבחון moxo

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מהי בדיקת מוקסו?

בדיקת מוקסו היא אחד הכלים אשר עומדים בידי מאבחנים ומטפלים בהפרעות קשב וריכוז, לשם אבחון מדויק ככל הניתן של הבעיה ממנה סובל המטופל. בדיקה זו נחשבת כיום לבדיקה המהימנה ביותר, בעלת יכולות אבחון גבוהות מאוד התואמות את מצבו של המטופל באחוזי תקפות של מעל 90%.בדיקת מוקסו לקשב וריכוז

הבדיקה פותחה על ידי צוות חוקרי הולנדיים וישראליים וקיבלה את אישור המרכז הרפואי הדסה בירושלים ככלי לאבחון בעיות קשב וריכוז. כיום, זוכה בדיקה זו למוניטין מצוינים בקרב בגל המאבחנים, והיא משמשת ככלי העיקרי בו משתמשים כדי למפות את מצבו הנוכחי של המטופל לפני ההחלטה על אופי הטיפול. לעיתים מבצעים את הבדיקה פעמיים, לאחר נטילת תרופת הריטלין, כדי לבדוק את יעילות התרופה.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

בדיקת מוקסו קיימת בשתי גרסאות, כאשר האחת מותאמת למטופלים עד גיל 13 והאחרת – לגילאים מבוגרים יותר. אורך הבדיקה הוא קצר יחסית – עד שמונה עשרה דקות בסך הכל. הבדיקה מדמה ככל הניתן את סביבותיו הטבעיות של המטופל ובוחנת ארבעה מדדים: היפראקטיביות, קשב, ריכוז ואימפולסיביות. בדיקה זו דורשת מן הנבדק לבצע מטלות שונות, כאשר במהלך הבדיקה מעורבות הפרעות שונות. הפרעות אלו, במידה והשפיעו על ביצוע המטלות, משקפות את מידת ההפרעה ממנה סובל המטופל, בארבעת המדדים שהוזכרו קודם לכן. חשוב לדעת – בניגוד לבדיקות אחרות אשר אמורות היו לאבחן הפרעות קשב וריכוז ברמה הקיים או לא קיים, בדיקת מוקסו מאשרת או שוללת את הימצאותה של ההפרעה ובנוסף מספקת פלט כמותי אשר משקף כמעט לחלוטין את סוג ההפרעות ומידת חומרתן. הפלט המתקבל לאחר ביצוע הבדיקה מועבר לרופא המטפל והוא זה אשר מחליט על אופי וסוג הטיפול הדרוש כדי להתגבר על הבעיה.

מדוע כדאי לבצע בדיקת מוקסו?

פרט לכל מה שצוין לעיל, חשוב לזכור כי מבדק מוקסו היא קודם כל בעלת תקפות סטטיסטית מדעית. עובדה זו חשובה ביותר שכן עד היום הבדיקות שבוצעו היו בגדר הערכה בלבד, או לכל היותר כלי עזר המציינים אם קיומה או אי קיומה של הפרעת קשב וריכוז כלשהי. לעומת זאת, בדיקת מוקסו, פרט לכך שהיא מספקת תשובה מפורטת הרבה יותר, גם נחשבת לבדיקה אמינה ביותר וכבעלת סימוכין בספרות הרפואית כבעלת ערך ומתוות דרך למאבחנים ומטפלים.

לסיכום, ניתן לומר כי בדיקת מוקסו היא התחלה מצוינת ומחייבת כל תהליך של אבחון וטיפול בבעיות קשב וריכוז. בדיקת מוקסו היא בדיקה אובייקטיבית, אמינה ותקפה, ואחוזי ההצלחה בה גבוהים, תוך מינימום אי נוחות לנבדק. הבדיקה עצמה מתבצעת בכל הארץ, ולפני שניגשים לאחד המכונים המבצעים אותה חשוב לבדוק האם קופת החולים או ביטוח רפואי פרטי מממנים אותה או לכל הפחות משתתפים באופן כלשהו בעלות הבדיקה. הבדיקה נחשבת ליקרה יחסית ולכן בירור קצר לפני עשוי לחסוך כסף רב, גם אם מדובר בביצוע הבדיקה באזור מרוחק גיאוגרפית יחסית מבית הנבדק.

בפורטל קשב וריכוז תוכלו למצוא מכונים ומטפלים פרטיים רבים המבצעים את הבדיקה, תחת הקטגוריות הרלוונטיות. כמו כן, מידע רב אודות הבדיקה קיים באתר. אנו מאחלים לכם גלישה נעימה ומאמינים שתמצאו את המידע אותו אתם מחפשים!

נכתב ע”י פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה