תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

בדרכי – הוראה מתקנת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

“בדרכי”- כל אחד יכול!

“בדרכי” הוא מרכז למידה ותמיכה ייחודי ששם לו למטרה לתת מענה לתלמידי תיכון,חיילים, בוגרי צבא וסטודנטים המרגישים שהם זקוקים להכוונה לימודית. בדרכי מספק תמיכה חינוכית לצד לימודית ומספק לכל תלמיד את תוכנית הלימודים המתאימה לו באופן אינדיבידואלי. תוכנית זו מלווה את התלמיד עד להצלחה בבחינות בגרות ובכל מטלה לימודית אחרת.

במרכז ניתן לקבל מענה על כל התחום של לקויות למידה. לאחר אבחון נבנית תוכנית עבודה הכוללת את ההקלות המתאימות בכל מקצועות הלימוד. האבחון והטיפול הופכים את הקושי ליתרון ונוצרת הקלה משמעותית על העומס הרגשי הנלווה לקושי בלימודים. מכאן ההצלחה מובטחת. בטקסט זה נתמקד בתחום הנקרא הוראה מתקנת, שיטת הוראה אישית המתמחה בטיפול בבעיות למידה.

הוראה מתקנת- התשובה לליקוי למידה

הוראה מתקנת מותאמת לצרכים האשיים של כל תלמיד, שאינו מצליח לעמוד בציפיות של המסגרת הלימודית בה הוא נמצא. הוראה מתקנת מטרתה לתקן דרכי למידה לא תואמות לתלמיד, אשר הוא הפנים במסגרות החינוכית בהן למד. הוראה מתקנת דוגלת בשיוויון הזדמנויות לכל תלמיד בכל הקשור למימוש הפוטנציאל הלימודי שלו.

ישנה חשיבות רבה להשפעתן של מסגרות החינוך על האדם מהגן ועד התיכון, וכמובן בהמשך במוסדות אקדמיים. השפעה זו בעלת השלכות רבות על עתידו, רווחתו אויכות חייו של האדם במרבית מן המקרים. ילד אשר חווה קשיי למידה המונעים ממנו ליישר קו עם חבריו ללימודים, עלול לחוות כישלון אחר כישלון בתחושה שמשהו פגום בו. הוא מפתח יחס שלילי לעצמו והן לסביבתו הקרובה. תלמידים בעל ליקויי למידה שהמשיכו ללמוד במסגרות רגילות בניגוד לעקרונות הוראה מתקנת, לעיתים אף החריפו את מגבלותיהם.

הוראה מתקנת הופכת יעילה יותר כאשר היא משלבת רבדים טיפוליים בעבודתה לצד אבחונים דידקטיים. הוראה מתקנת מתייחסת לאדם ולתלמיד בפרט באופן הוליסטי, משמע תופסת כל אדם כאינדיבידואל עם צרכים ואישיות משל עצמו. מכאן גם הקשיים נבדלים בין איש לרעהו. הוראה מתקנת מתמקדת בעבודתה על פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח דפוסי חשיבה ודרכים לעקוף את הליקויים. בנוסף הוראה מתקנת מעודדת מודעות עצמית, מוטיבציה גבוהה ופיתוח דימוי עצמי חיובי למרות הקשיים.

הוראה מתקנת מיועדת לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים כגון: דיסלקציה, דיסגרפיה, הפרעות קשב וריכוז ועוד. האופי המיוחד של הליקוי הספציפי יקבע את שיטת העבודה בה יבחר המטפל על מנת להפיק את התועלת המירבית עבור התלמיד.

הוראה מתקנת- הלכה למעשה

מרכז “בדרכי” מאגד בתוכו אנשי חינוך ומורים מקצועיים במקצועות הלימוד השונים. בנוסף המרכז נעזר במאבחנת מקצועית ופסיכולוגית מאבחנת. אלמוג בן -שחר נאוה, מנהלת המרכז, מאמינה בשילוב בין כל הגורמים המטפלים אשר בגישה של אהבה, אמונה ואכפתיות יצליחו לזרוע בכל תלמיד את האמונה והביטחון שהוא יכול כמו כולם, אפילו יותר.

לאחר פענוח אבחוני של מקור הקושי והכשל, נבנית תוכנית למידה אישית. הוראה מתקנת באה להדגיש את המקומות בהם הילד מוכשר ומסוגל, נתמכת עליהם ודרכם מטמיעה בתלמיד את תחושת המסוגלות, למרות הקושי. תחושה חיובית זו מפתחת את האמונה שזה אפשרי בהחלט להצליח ולהגיע להשגים מרשימים.

מרכז “בדרכי” שם לו למטרה הנעלה ביותר להפוך את הקושי ליתרון ובסוף תהליך- להצלחה!

.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה