תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ביצוע מבחן טובה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מכון קשב והתמחותו

מכון קשב הוא מרכז לאבחון הפרעות קשב וריכוז, שבזכות עבודתו האיכותית והמאומצת, הפך לרשת של תשעה סניפים בכל רחבי הארץ. ההתמקדות של מכון קשב על אבחון וייעוץ לטיפולים עתידיים מראה עד כמה חשוב לבצע את השלב הראשון בצורה נכונה. השלב הראשון כולל הבנה של הבעיה לעומק, שרטוט גבולותיה וגם הדגשה של יתרונות מסוימים – כל מה שנדרש עבור התחלה של טיפול יעיל ואיכותי. קהל הפונים המגיע למכון קשב, יכול להיות אנשים מבוגרים, שחשים בעיות תפקודיות וקוגניטיביות ורוצים לגלות את מקור הבעיה, או הורים לילדים, שמגלים בעייתיות מסוימת בבית הספר. כך או כך, החשיבות של ביצוע אבחון בצורה נכונה וטובה הוא קריטי. זאת כיון שרק בעזרת אבחון נכון ניתן להמשיך לשלב הבא ללא חשש ולהתחיל בטיפולים השונים. הטיפולים יכולים להיות תרופתיים, פסיכולוגיים, או שילוב של השניים. מכון קשב מהווה את התחנה הראשונה של אנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, והמקום שעליו ניתן לסמוך במתן אבחונים מדויקים וטובים.

ההיסטוריה של מבחן טובה

מבחן טובה הופיע בסוף שנות ה-80 כחלק מהמודעות ההולכת וגדלה של החברה לבעייתיות של הפרעות קשב וריכוז. ברגע שהבעיה הזאת הוכרה, והוכנסה לספרי הפסיכיאטריה האמריקניים, החלו מומחים רבים לחפש את הדרכים המדויקות ביותר לאבחן אותה. התוצאה של עבודה המאומצת הזאת הוא מבחן טובה – מבחן המאפשר לבדוק את יכולות הקשב והריכוז. העיקרון של הבדיקה הוא פשוט ומבוסס על משחק מחשב פשוט. הנבדק נדרש לבצע פעולות משעממות ומונוטוניות, ועל פי ביצועיו ניתן לבדוק עד כמה קשה לו להתרכז או להיות קשוב. מבחן טובה עבר גלגולים רבים, ולעיתים היו גם טענות כנגד הדיוק שלו, או כנגד היכולות שלו לסנן גורמים מתערבים. למרות כל אלה, מבחן טובה עדיין נותר הכלי החשוב ביותר לאבחון הפרעות קשב וריכוז. בנוסף, כיום מבחן טובה מוגדר בתור המבחן הראשוני, כאשר לאחריו ניתן להמשיך למבחנים אחרים, כגון מבחן מוקסו, או אבחונים בעזרת פסיכולוגים או פסיכיאטריים, שנושאים אופי אחר, אך גם הם יכולים להעניק תובנות חשובות על מצבו של האדם.

ביצוע מבחן טובה במסגרת מכון קשב

מכון קשב, המתמחה באבחון הפרעות קשב וריכוז, הוא המקום המושלם לבצע בו מבחן טובה. המבחן הינו קל ולא ארוך, מאפשר לאנשים לבצעו באווירה נעימה, נינוחה ורגועה, על מנת להראות את הביצועים שלהם בצורה מקסימאלית וללא הסחות דעת. היתרון הגדול של ביצוע מבחן טובה במסגרת מכון קשב הוא העובדה שמקום זה מתמחה באופן ספציפי בביצוע מבחנים שונים לאבחון הפרעות קשב וריכוז. כיון שזהו מהות המכון, למומחים העובדים בו אין כל אינטרס “לחפש” הפרעות קשב וריכוז, מה שעלו להתרחש במרכזים טיפוליים המספקים גם אבחון וגם טיפול. ההתמקדות של מכון קשב על אבחון בלבד מאפשרת לו להעניק שירותים איכותיים למבקריו, לתת לא רק את האפשרות לבצע מבחן טובה באווירה נוחה, אלא גם לקבל ייעוץ מרופאים מומחים לאחר מכן. במהלך ייעוץ זה ינותחו לעומק תוצאות האבחון ויינתנו עצות להתנהלות עתידית והתמודדות יעילה ומוצלחת עם הפרעות קשב וריכוז, במידה ואכן אובחנו. 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה