תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

דבורה גלעד- מומחית בפתרונות להפרעת קשב וריכוז+*

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שיטת Coaching for Learning – CFL

שיטת “אימון להצלחה בלימודים”- CFL – נגזרת מגישה הרואה במשפחה ובסביבתו הקרובה של הילד סוכנים משמעותיים והכרחיים להצלחת תהליך האימון. על פי גישה זו, הצלחת האימון תלויה ביצירת תנאים מיטביים להתפתחות וצמיחה עבור הילד המתאמן. הגורמים העיקריים שיוצרים עבור הילד תנאים אלה, ומספקים לו את מעגל התמיכה וההכלה הדרושים, הם בני משפחתו של הילד וצוות המסגרת החינוכית. הם עושים זאת בהכוונת המאמנת.
עוד עקרון חשוב של הגישה הוא האמונה ביכולת לאמן ילדים לחשיבה חיובית, באופן שמשפיע על התנהגותם ויוצר שינוי אפקטיבי ויציב.

כיצד מיושם תהליך אימון שיטת CFL עבור ילדים המתמודדים עם קשיי קשב וריכוז?

הגישה עושה שימוש בשני מעגלי אימון המשלימים זה את זה: הראשון – אימון ההורים – למציאת הדרכים והגישות המתאימים להם בהתנהלות מול ילדם ובהתוויית דרך עבורו.
השני – אימון הילד. אימון הילד להצלחה מבקש להדגיש ולחזק בעיני הילד את תחומי החוזק והיכולת שלו, הנובעים מכישוריו הטבעיים. אלמנט זה הוא משמעותי במיוחד כאשר מדובר בילד המתמודד עם הפרעת קשב וריכוז.

מדוע?

להפרעת קשב וריכוז השלכות רגשיות וחברתיות משמעותיות. הילד המתמודד עם קשיים בתחומי הקשב לרוב נושא עמו היסטוריה ארוכה של אכזבות וכישלונות. פעמים רבות ילדים אלה מקבלים מסביבתם הקרובה מסר, לפיו הם מתישים ומעייפים (מסר שהוא לא פעם נכון ומציאותי). במקרים בהם הפרעת הקשב והריכוז מלווה גם בהיפראקטיביות, ילדים אלה עשויים להתקשות למצוא את מקומם בחברת הילדים – חבריהם לכיתה מתקשים פעמים רבות להכיל את פעלתנות היתר שלהם, והילדים עצמם מתקשים ליטול חלק במשחק ובפעילות אחת לאורך זמן. כל אלה הופכים את הילד המתמודד עם הפרעת קשב וריכוז למועד יותר מבני גילו לפיתוח מצוקה, תסכול ופגיעה בדימוי העצמי.

לכן, גישת אימון להצלחה עם ילד כזה תתמקד בשינוי עמדותיו של הילד כלפי עצמו וכלפי קשיי הקשב והריכוז שלו, עיצוב מחדש של ציפיותיו מעצמו, הקניה של מיומנויות וכלים להתמודדות עם הלמידה ודרישותיה, העצמת רגשותיו החיוביים כלפי עצמו וטיפוח דימוי עצמי וחברתי. בתהליך מותווה עבור הילד נתיב ברור של יעדים להצלחה, ומתאפשרת יצירת בסיס לשיתוף פעולה בין הילד, הוריו ומוריו (ברית במקום הקונפליקט השכיח בין גורמים אלה).

דבורה גלעד מדגישה כי בעקבות האימון מדווחים המתאמנים ומשפחותיהם על שיפור משמעותי בהישגים לימודיים, ביחסים החברתיים, בכוח הרצון ובמוטיבציה ללמוד ולהשתלב, בהתארגנות ובהתמודדות עם משאבי הזמן והקשב ומעל לכל- שיפור באיכות החיים של הילד ובתקשורת שלו עם הוריו ומערכת החינוך.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה