תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

דרכי טיפול בדיסלקציה

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

יש לכם שאלה? כנסו לפורום הפרעות קשב וריכוז

איך לטפל נכונה בדיסלקציה ואיזו חשיבות לתת לטיפול נכון.

כשמטפלים בדיסלקציה מדברים בעצם על יכולות ללימוד קריאה מחודשת. אפשר לכנות זאת הוראה מתקנת. כשמלמדים קריאה מלמדים בעצם יכולות להתמודד באופן יעיל עם הדיסלקציה. אי אפשר לרפא דיסלקציה מכיוון שדיסלקציה הינה לקות שלרוב מולדת, תורשתית אם כי ניתן בהחלט להקל על דיסלקציה ולהעניק כילים על מנת להתמודד מול הבעיה ולמזער אותה ולו במעט.

ניתן לסייע לאנשים הסובלים מדיסלקציה. ניתן לפתח מיומנות למידה עבור אנשים אלה. בעזרת למידה מתאימה, תרגול ואימונים מתאימים על פי צרכיו של זה יהיה אפשר בהחלט למזער את הבעיה. כאמור, אל לנו לחשוב כי ניתן להעלים את הבעיה. הבעיה לא תעלם מעצמה זה לבטח. השאיפה היא לגרום לאותו אדם להגיע לרמה מסויימת אם כי חשוב לחדד כי לעולם לא יוכל להיות או לצפות להיות ברמת למידה של בני גילו. שיפור בגין לקויות למידה בהקשר לילדים אלה יכול לסייע לא בהכרח רק בלימודים אלא גם בחייו האישיים והחברתיים. כל שיפור כזה יסייע בלימודיו כאלה או אחרים ויתן פרי להשגים ופירות למידה תקינים.

דיסלקציה הינו סוג של קושי טכני. קושי בקריאה הנובע מחוסר יכולת לזהות צליל של מילה ולקרוא אותה כפי שצריך. קיים פער בין היכולת לקרוא לבין המיומנות הנדרשת בפועל. אנשים עם בעיות כאלה ינסו לרוב לפצות את עצמם ולמצוא להם דרכי מילוט מבעית הדיסלקציה או מלקויות למידה כאלה ואחרות. אדם עם לקויות למידה ינסה לצור בעצמו יכולות למידה משלו. יכולות שיקלו עליו ללמוד נכון. המון פעמים יש בעיות הקשורות לבעיות חברתיות רגשיות.

הדרכים לטפל נכונה בדיסלקציה קשורות לא פעם בקלינאי תקשורת שמסייע לגיל הרך יותר לרכוש דיבור על מנת לצור אוצר מילים עתידי ועל מנת לבצע דו שיח. בגילאים הטריים ,הפוטנציאלים חשוב ביותר לנצל את השנים הללו על מנת לסייע לילד ולהקנות לו אפשרות להתמודד מול הבעיות הקיימות.

אנשים בעלי דיסלקציה יעברו גם אבחון דידקטי. אבחון דידקטי יכול לסייע לאתר לקויות למידה כאלה ואחרות ואף להקנות כזכור כילים מתאימים על מנת לפעול כנגד הבעיה. לקות הלמידה לא תעלם אך יהיה בהחלט ניתן למזער את מהותה.

קיימים מספר מקרים בהם יהיה מאוד קשה להביא באמצעות אבחון מתאים את האדם בעל הדיסלקציה למקום הטיפולי והן מדברות על חוסר יכולת לענות נכונה על תשובות, כשיש חוסר דיוק בקריאה או הבנה וכשתשובות לא תואמות לשאלות ששואלים אותו בפועל. אדם הקורא באיטיות יגזול מעצמו זמן יקר ולא יספיק מן הסתם לענות על השאלות שהוצבו לו, בנוסף מכיוון שאותו אדם יתאמץ וינסה להתרכז שהרי יתקל בקשיים לקרוא והוא עלול בהחלט להתעייף והריכוז שלו לבטח יפגע.

דיסלקציה הינה בעיה הקשורה בלקויות למידה, ניתן לראות דיסלקציה במגוון של תחומים לרבות בתחום המספרי. דיסלקציה גם קשורה לראיה וליכולת ראיה, אדם שסובל מדיסלקציה וגם מליקוי ראיה יתקשה לקרוא טקטס ולא פעם יפרוש הרבה יותר מהמוקדם בעקבות כך. דיסלקציה לא תעלם מעצמה, אבחון לקויות למידה או אבחון דידקטי טוב יוכל בהחלט לספק כילים על מנת להתמודד עם הבעיה הספיציפית.

 

עוד על דיסלקציה
מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה