תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ד”ר דוד וילנסקי – אבחון קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הפרעות קשב וריכוז הינן הפרעות המשפיעות על יכולות לימודיות, חברתיות ואישיות  ההפרעה נוצרת כחלק משינוי ושיבוש במערכת העצבים של האדם, כחלק מתחום פעילות המוח והנוירולוגיה.

 

בעבר, ילדים רבים אשר היו בעלי ההפרעה, לא אובחנו כתוצאה מחוסר קידמה של מערכות הרפואה, החינוך והטכנולוגיה. הילדים עמדו בפני אותם אתגרים וקשיים כמרבית האוכלוסייה, אך נחלו אכזבה וכישלון בתפקודם. עם השנים, כאשר ההורים והמורים הבינו שישנה אפשרות לקיומה של הפרעה, החלו להניע מאמצים רבים על מנת לאבחן אותה.

 

מלבד ילדים ותלמידים, ידוע כיום כי ישנם בוגרים רבים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז וחיים עמם לאורך כל השנים. חלקם הצליחו להסתגל ולפתח שיטות מתאימות להתקדם, אך חלקם גם העידו על עצמם כי “נתקעו” אי שם מאחור ולא התקדמו כפי שרצו.

 

הפרעות קשב וריכוז משפיעות על האדם במגוון תחומים אשר יכולים לבוא לידי ביטוי ביכולות לימודיות בינוניות, בקושי בביסוס קשרים חברתיים, בבעיה בקבלת מרות וסמכות או בפגיעה בדימוי העצמי כתוצאה של חזרה על כישלונות.

 

למזלנו, אנשי החינוך שילבו כוחות עם אנשי המחקר ואנשי הטכנולוגיה. צוותים אלו שקמו במטרה למצוא שיטות וטכנולוגיות מתאימות לאבחון יעיל וטיפול איכותי, הגיעו גם לתוצאות אחרי שנות מחקר ארוכות.

 

ישנו קושי מסוים בהבחנה שבין קשיים לימודיים של ילדים, כחלק מתהליך הבגרות הנורמלי, לבין קיומה של הפרעה שמשבשת את התהליכים הטבעיים ותשפיע גם בגילאים מאוחרים. לשם כך, הומצאו מבחני אבחון ממוחשבים, כדוגמת מבחן מחשב BRC או מבחן MOXO, אשר בעזרתם הגיעו המטפלים לפרופיל טיפולי מיוחד.

 

עם השנים, החלו לקום מכוני אבחון וטיפול שונים בעולם וברחבי הארץ. מערכת החינוך השכילה לעשות מהלכים ושינויים, על מנת ליצור מערכת בקרה ושליטה איכותית אחר הנעשה:התבסס מדיניות רשמית אשר הסדירה את הטיפול באוכלוסיות אלו, תחת תקנות, חוקים, רישיונות ופיקוח מוסדי.

 

כיום, תוכלו למצוא מספר רב של מאבחנים ומטפלים, במגוון שיטות ואמצעים. כמות אנשי המקצוע הפעילים בתחום עלה ביחס מתאים למספר המאובחנים כלוקים בהפרעות, מתוך כלל האוכלוסייה.

 

 ד”ר דוד וילנסקי הינו רופא ילדים בכיר ואיש מקצוע ותיק, אשר התמחה בתהליכי התפתחות ילדים. ד”ר וילינסקי הוא בעל ניסיון רב ועובד בתחנה לבריאות הנפש  יותר מ 30 שנה.

 

ד”ר וילנסקי מתמחה בתחומים שונים כגון הגיל הרך, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות היפראקטיביות, P.D.D ועוד. ד”ר וילנסקי מטפל בקליניקה  פרטית בירושלים אשר שואפת ליצור סביבה נעימה ונוחה למטופלים.

 

אחת משיטות הטיפול האיכותיות בקליניקה היא שיטת תרפיה במשחק.

 

תהליך האבחון של הפרעת קשב וריכוז אינו פשוט כלל. לפעמים, ניראה  כי הילד  מודע להפרעה שלו וחי עמה בדרך כלשהי שמסגל לעצמו. אך לפעמים, הילד אינו מודע כלל לקיום ההפרעה או שאינו מעריך נכון את מידת השפעתה עליו.

 

ההפרעה הופכת להיות חלק בלתי נפרד ממנו, וכאן מגיעה חשיבות שיטת הטיפול, שכן אין כוונה לשנות את כל מרכיבי הילד, אלא רק חלק מאותה המערכת הבלתי יעילה.

 

כמו כן,  ישנה חשיבות מכרעת בפיתוח ערוץ תקשורת טיפולי טוב ואישי, על מנת להגיע לתוצאות טובות.

 

בעזרת טיפול במשחק הילדים יכולים להביע רגשות וקשיים, שלא תמיד קל להגדירם במילים או להסבירם. עולם המשחקים והדמיון קרוב לליבם של הילדים.

  

מלבד תרפיה במשחק, ד”ר וילנסקי מטפל בשיטות רפואיות מתקדמות כגון ביופידבק וניורופידבק. הוא גם מתמצא בטיפול תרופתי וגם בתוספי מזון וטיפולים טבעיים. לכן הוא יכול לספק טיפול אנטגרטיבי בהתאם לצרכים הספציפיים של כל ילד או מבוגר.

 

 

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה