תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ד”ר מיכאל ינקו – טיפול בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

ד”ר מיכאל ינקו הוא פסיכיאטר מומחה, אשר צבר ניסיון רב במהלך טיפולים רבים במגוון נושאים. ד”ר ינקו הוא מהפסיכיאטרים המומחים בארץ לטיפול בהפרעות קשב וריכוז.

הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות שכיחות בחברה המודרנית.

המודעות להפרעות קשב וריכוז עלתה בשנים, עם התפתחות המחקר המדעי והחינוכי ברחבי העולם. פיתוח התיאוריות, החשיבה והשיטות, יחד עם טכנולוגיה מתקדמת, מאפשר לנו להגדיר מחדש תופעות והפרעות שלא הוגדרו בעבר. כיום, בשלב בו האבחון קיבל הגדרה מדעית ומקצועית, רבים מבינים את המשמעות וההשלכות של הפרעות מסוג זה ופונים לטיפול מתאים.

כחלק מתהליך האבחון, מתבצעים מספר שלבים עיקריים, שמביאים את האבחון לתוצאות האיכותיות. השלב הראשוני הוא איסוף מידע מהילד, התלמיד, ההורה, המורה וכל החברה הסובבת. תהליך זה מבוצע לרוב על ידי שאלונים וראיונות אישיים. בשלב השני מבוצע אבחון דידקטי מתקדם, בשיטות ובטכנולוגיות שונות. בשלב הבא מבוצע אבחון פסיכולוגי ובדיקות קשב בעזרת מבחני מחשב מתקדמים כדוגמת מבחן BRC  או מבחן TOVA. לבסוף, המאבחן כותב חוות דעת מקצועית, אשר בה מפורטים המצב האישי, האבחון המקצועי, הדרכים השונות לטיפול והמלצות להמשך.

ישנם סימפטומים רבים להפרעות קשב וריכוז, אשר ניתן לאבחן בקלות. חלקם של הסימפטומים הם בעיה בהתמקדות בפרטי מידע במכלול רחב, התחמקות מתמדת משיעורי בית או שיעורים בכיתה, קושי בהקשבה לאורך תקופת זמן ארוכה, קושי בארגון אישי, נטייה קיצונית לשכחה ועוד.

ישנן דרגות של הפרעה, אשר באות לידי ביטוי בדרכים שונות אצל כל אדם ואדם. כחלק מנקודה זו, חשיבות הפניה היזומה לאיש מקצוע בכיר היא קריטית. אנשי הפסיכיאטריה והפסיכולוגיה הבכירים, כמו ד”ר ינקו, הם בעלי הניסיון הרב אשר יכולים להגיע לרמה מאוד גבוהה של אבחון נכון, מדויק ואיכותי.

הפרעות קשב וריכוז מתפתחות עקב סיבות מגוונות, לפעמים עקב סיבה אחת או עקב שילוב של מספר סיבות. חלק מהסיבות הן בשליטת ההורים והסביבה וחלקן ללא שליטה של החברה.

כך למשל, תוכלו למצוא דיכאונות, חרדות ולחץ מנטלי כגורם להפרעות קשב וריכוז. ההרגשות נספגות אצל הילדים מההורים, מהאחים, מהמורים או מהסביבה. כמו כן, בהתאם למצב אישיותי, הילדים מפתחים לעיתים מצבים מנטליים אלו. בדוגמה נוספת, תוכלו לראות את השילוב שבין בעיה בסדר יום נכון ומסגרת ארגונית, עומס יתר של מידע וגירויים, בעיה בהתאמה של שיטת חינוך אישית וחוסר ניסיון של המורה.

ישנן סיבות שנוגעות לקשר ביולוגי, מולד. ישנן סיבות נוספות אשר נוגעות להתפתחות תקינה של הילד.

במידה וההורים מזהים מצב שבו יש שילוב של מספר גורמים, ישנה חשיבות מכרעת בפניה לאנשי מקצוע אשר התמחו במגוון תחומים. אנשי מקצוע אלו אינם רבים, וד”ר ינקו הוא אחד מהם. על מנת למצוא את השורש להפרעות, יש לבצע אבחון מעמיק, נכון ואיכותי, על מנת להגיע לדרכי הטיפול הטובות ביותר לאותו מקרה.

ד”ר ינקו מטפל באווירה נוחה, אישית, חמה, תומכת ומקבלת. כל אלו, הם קריטיים להצלחת הטיפול.


כחלק מהבנת המאפיינים של עולם הילדים, ישנה חשיבות להבנת הקשיים והסיבות להם אצל הילדים.

יש לזכור, כי בלא מעט מהמקרים, הילדים אינם יודעים להגדיר את המקור להפרעה או את ההפרעה, אינם יודעים כיצד לבטא את הרגש, או את הבעיה כפי שהם מבינים, אינם מכירים בקיום ההפרעה או נכנסים לדיכאונות רציניים. כל אלו, קשים לאבחון רק מכיוון שמדובר בילדים. כמובן שאדם בוגר, באותו המצב, מצליח בקלות רבה יותר להתמודד עם שלב ההכרה וההגדרה של ההפרעה.  

כמו כן, מלבד הבדלי הגילאים בין אוכלוסיות ילדים לבוגרים, אנו צריכים לזכור את החשיבות שבטיפול בהפרעות בגיל צעיר, עם שלב עיצוב האישיות וההתבגרות, במקום לדחות את הבעיה לגיל מבוגר. בגיל מבוגר, לא תמיד יהיה קל יותר לטפל בהפרעה, בנוסף לכך שהמטופל כבר סבל ממנה תקופה לא קצרה.

בכך מובע החשיבות, המורכבות והערך הרב שבטיפול בהפרעות קשב וריכוז. על כן, אתם מוזמנים לפנות לד”ר ינקו, לא להתפשר על איכות ולהביא את המטפלים הטובים ביותר אל ילדיכם.

 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה