תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ד”ר מיכאל ינקו – מבדק MOXO

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הפרעות קשב וריכוז מקשות על רבים מאתנו בחיים המודרניים. ההפרעות אלו מועברות בדרך גנטית מדור לדור. ההפרעות, ADHA, כפי שהוגדרו במינוח המדעי העולמי, הכתיבו את סדר היום של רבים מאתנו וגרמו לנו לאבד מעט מן השליטה על חיינו. ישנה סברה מדעית, כי שיעור הסובלים מהפרעות קשב וריכוז יכול להגיע עד ל-10% מאוכלוסיית העולם. ההפרעות יכולות לבוא לידי ביטוי בעבודה, בלימודים, ביחסים בין אישיים, ביכולות חברתיות, תקשורת עם החברה, ביצוע משימות קשות ועוד.

במהלך השנים האחרונות, עם פיתוח הטכנולוגיה, המחקר והרפואה של הנפש, התמקדו אנשי הטיפול בשכלול של אמצעי האבחון השונים, על מנת להגיע לאבחון המדויקים והאיכותיים ביותר.

שיטות הטיפול החלו להתפתח על בסיס מבחני מחשב מיוחדים, אשר מנסים להגדיר באיכות הטובה ביותר את ההפרעות בעזרת ממדים כמותיים שונים. מבחנים רבים פותחו, כאשר בין השכיחים בשימוש תוכלו למצוא את מבחן BRC  או מבחן TOVA.  מבחן נוסף, שפותח בשנים האחרונות הוא מבחן “מוקסו MOXO“.

ד”ר מיכאל ינקו הוא פסיכיאטר ותיק אשר משתמש רבות במבחן MOXO. ד”ר ינקו הגיע לתוצאות אבחון איכותיות, אשר הוכחו כמביאות להצלחה עם השנים.

מבחן MOXO בודק את יכולותיו וביצועיו של הנבדק, תוך כדי ביצוע משימות שגרתיות המדמות את סביבת חייו. המטרה היא לדמות את חיי היומיום, על מנת להגיע לתוצאות האמינות ביותר של המטופל.

המבחן, אשר פותח בישראל, התפרסם ברחבי העולם וכיום נמצא בשימוש במדינות רבות.

ההבדל המהותי בין מבחן מוקסו לשאר המבחנים, הוא ברמת הדיוק שניתן להגיע אליה. רמת הדיוק מגיעה ל-95%, לעומת רמת דיוק נמוכה יותר של שאר המבחנים.

המתאר הממוחשב של המבחן מכיל אלמנטים חזותיים מחיים היומיום של החברה המודרנית.

המבחן מתאים לאבחון של כלל שכבות האוכלוסייה, בחתכי גיל, סביבת חיים, מין, תפקוד ועוד. המטפלים יכולים לבנות פרופיל אישי המתאים לכל נבדק.

המבחן מתמקד בבחינה של רמת התפקוד, תוך כדי שילוב של מספר גירויים והסחות דעת, אשר הן כחלק מהדמיה של ההפרעות השונות התואמות בחיים המציאותיים. הפרעות אלו הן לפעמים שמעתיות או הפרעות חזותיות. ההדמיה מגיעה לרמת סימולציה איכותית מאוד, אשר נותנת למטפלים אפשרות לבחון את הנבדק, בסביבה “הטבעית” שלו. התוצאות ניתנות במספר דרכים שונות, אשר העיקרית שבהן היא בדרך מדדים כמותיים. בכך ניתן להשוות את המטופל אל בעלי הפרופיל הדומים אליו (יש לציין – בזהירות רבה) ולנסות להעריך את הפערים והסיבות לכך.

המבחן בודק שלל מרכיבים, במבחן אחד וביניהם יכולות הקשב, הריכוז, היפראקטיביות, תזמון, אימפולסיביות, תגובה ועוד. הערכים אשר מתקבלים בבדיקה, מאפשרים התייחסות לכל רכיב בנפרד, תוך ניתנת תמונת מבט רחבה של כלל המרכיבים, אל יצירת אבחון כללי של הפרעת הקשב והריכוז.

התוצאות של המבחן ניתנת לרוב בצורה מידית, באיכות גבוהה ומדויקת. את הטיפול ניתן להתחיל תוך זמן קצר מרגע סיום האבחון.

זמן הבדיקה נע בטווח של 15 דקות עד ל- 18 דקות.

המבחנים מתבצעים לרוב בשני מסלולים מותאמים במיוחד לגיל, לפי קבוצה של גילאי 7 עד 13 וקבוצה שניה של נוער ומתבגרים.

ד”ר מיכאל ינקו הינו פסיכיאטר מומחה, אשר מלבד היותו איש מקצוע מנוסה, הוא נעזר גם במבחן MOXO אשר מעניק לו יכולות אבחון וטיפול גבוהות במיוחד. יחד עם הניסיון הרב והידע שצבר, ד”ר ינקו יכול להגיע עד לדקויות הקטנות ביותר, להעריך אותן במדידות שונות ולתת טיפול איכותי, אישי ויעיל למטופלים. ד”ר ינקו מעניק תמיכה רציפה לאורך תקופה ארוכה לכל מטופליו, תוך נתינת דגש לליווי מקצועי ואיכותי של הילדים, התלמידים, המתבגרים וההורים, לאורך השנים.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה