תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

תחליף טבעי לריטלין

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

תחליף טבעי לריטלין או ריטלין טבעי?

לעיתים קיימת התחושה שבעידן של היום כל הדרכים מובילות אל הריטלין, והחברה המודרנית מפגינה חוסר סובלנות כלפי חיפוש מעמיק והמתמשך על מנת להעניק מענה לקשייו של האדם. המאה ה-21 מושתתת לתת מענה זול, זמין, נוח- כאן ועכשיו!

הפרעת קשב וריכוז איננה “סתם ילד משועמם”, אלא שיבוש נוירולוגי עם השלכות מערכתיות, שעלול לגרור לנזקים מצטברים בהיעדר טיפול. ואולם, הסטטיסטיקות מראות כי קיימת תופעה כלל עולמית של עלייה תלולה בכמות אבחוני ההפרעה, וכנגזרת מכך עלייה תלולה אף בהנפקת הריטלין ודומיו. לנוכח הנתונים הסטטיסטיים הללו מתעוררת השאלה שמא ייתכן כי מדובר באינפלציה של אבחונים ובהעצמתו באופן מיותר של קושי. שאלות נוספות שמתעוררות לנוכח שוק הריטלין הפורח הן האם ייתכן כי קיימים אינטרסים כלכליים ואחרים המסתתרים מאחורי מדיניות היד הקלה המאפשרת מתן מרשמים, והאם קיים ריטלין טבעי, תחליף לריטלין שבאמצעותו ניתן לסייע למטופלים בעלי הפרעות הקשב והריכוז?

תחליף לריטלין- ברפואה ההומיאופתית

אין עוררין לגבי מידת השפעתו החיובית של הריטלין על המטופלים בעלי הפרעות הקשב והריכוז, אך יחד עם זאת הסטטיסטיקות מראות כי העולם המערבי דאג לטפח את שוק הריטלין ודומיו, תוך הזנחת העובדה שהתרופות הללו אינן ממתקים, ושימוש בלתי מבוקר בהן עשוי להוביל לתופעות לוואי חמורות. מחקרים קליניים שבחנו את שיעור ההצלחה של ריטלין טבעיתחליף לריטלין מדווחים כי ב-70% מן המקרים, בטיפול ההומיאופתי בהפרעות הקשב והריכוז עם או ללא היפראקטיביות אכן חל שיפור. חשוב לציין כי ההומיאופתיה אינה מציעה ריטלין טבעיתחליף לריטלין שמספק מענה מיידי בנוסח “לפני ואחרי”, עם שינויים מיידיים או בטווח של שעות בודדות מתחילת הטיפול. טיפול הומיאופתי נכון בהיבט של סוג הטיפול, התזמון והמינון מעניק למטופל את היכולת לנצל את משאביו הפנימיים ליצירת רגיעה ושקט, כשהתהליך הינו הדרגתי, ממושך ומעניק פתרונות ארוכי טווח.

הריטלין- כטיפול סימפטומטי נקודתי ברפואה המערבית

ברפואה האלטרנטיבית יישנם למעלה מ-700 סוגים של ריטלין טבעיתחליף לריטלין אשר נותנים מענה להיפראקטיביות, ועוד כ-500 סוגים של ריטלין טבעיתחליף לריטלין המעניקים פתרונות לבעיות הקשב והריכוז. יחד עם זאת, בניגוד לטיפול בריטלין ברפואה המערבית, המעניק פתרונות סימפטומטיים- נקודתיים ומיידיים, הרפואה הטבעית מעניקה מגוון רחב של כלים המתייחסים אל הקושי בהקשר הרחב והעמוק יותר. הטיפול והשיפור מתרחשים מתוך הבנת המכלול השלם של הבעיות, אליהן הרפואה המערבית אינה נותנת את הדעת ואינה מייחסת חשיבות. אחת התרופות המשמשות כריטלין טבעיתחליף לריטלין היא צמח מרפא מהאמזונס המכונה “גוארנה” אשר צומח ביערות האמזונס, ומשמש את האינדיאנים כצמח אשר תורם לערנות והדריכות, ומקדם חדות מנטאלית ופעילות קוגניטיבית. צמח מרפא אחר הוא הגוטו קולה אשר מכיל מרכיב טבעי המשפר את התפקוד המוחי והזיכרון ומפחית באופן משמעותי את רמות החרדה.

פתרונות טבעיים להפרעות הקשב והריכוז

פתרונות טבעיים נוספים להפרעות הקשב והריכוז הם שיבולת שועל, ג’ינסנג, סטרמוניום, היפוקמפוס ניגר, שורש ולריאן, לואיזה, לימונית וכדומה, בעלי השפעות מרגיעות, נוגדות דיכאון וחרדה ומהווים טיפול תומך להיבטים הרגשיים, אשר נלווים בדרך כלל להפרעות הקשב והריכוז. שיטה נוספת היא
הנוירופידבק. מחקרים הוכיחו כי פעילות גלי המוח בקרב בעלי הפרעות קשב וריכוז הינה שונה לרוב מהנורמה, כשבקרב 60% מהם ניתן להבחין בפעילות מוגברת של גלי תטא, ואילו אצל 10% מבעלי הפרעות הקשב והריכוז מתקיימת פעילות מוגברת של תאי ביטא. שיטת הנוירופידבק משמשת לאיתור וטיפול בהפרעות הקשב, כשהטיפול נועד “ללמד” את המוח לכוונן את עצמו אל הפעילות הנורמטיבית הרצויה. טיפולים נוספים משלבים תזונה מאוזנת, עתירה בחומצות שומן אומגה 3, טיפולים רגשיים, אימונים קוגניטיביים ועוד. ילדים רבים נשלחים לאבחון הפרעות קשב וריכוז. יחד עם זאת, החברה בה אנו חיים כיום עתירה בידע וגירויים, ומציבה את הדרישה ללהטט בין מגוון רחב של אירועים בו זמנית על מנת להיות כשירים יותר, מעודכנים יותר ולהספיק יותר, כשמנגד דורשת החברה המקדמת את המאה ה-21 שקט תעשייתי, מצוינות וצייתנות, כשהריטלין מהווה כתרופת פלא המספקת את כל הפתרונות כאן ועכשיו.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה