תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הדרכה הורים – מנוע חיפוש לפתרונות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הדרכה הורים – מנוע חיפוש לפתרונות

מי שממתין שהפרח שלו יפרח ודאי יודע שלצד ההמתנה יש צורך גם בהשקעה: עישוב, עידור, השקיה, הדברת מזיקים ועוד. מי שממתין שהפרח שלו יגדל ודאי יודע שכל פרח זקוק לכמות מים שונה, הדברה אחרת, שמש לזמן מסוים וכולי. כיצד הוא יודע מה מתאים לפרח? הוא קורא בספרים ומתייעץ עם גנן מוסמך.
ילדים נולדים ללא הוראות הפעלה. ההורים צולחים דרכם על ידי ניסוי ותהיה, ושימוש בעצות שקיבלו מחבריהם ומהוריהם. חלקם מוצא לנכון לקרוא בספרות המקצועית וחלקם לוקח את הרצון לדעת מה נכון צעד אחד קדימה: הדרכת הורים.

במה מסייעת הדרכת הורים?
הדרכת הורים היא אחד הפתרונות ליצירת אקלים משפחתי מיטבי. אף אחד לא אוהב לחיות בבית בו הכעס או המתח מורגשים באוויר. אף אחד לא רוצה לחיות בבית בו כל מילה הופכת לוויכוח אינסופי או מייצרת בכי והתנגדות. מצבים כגון אלה יכולים להיפתר במידה ומישהו מחליט לנסות ולשנות. הדרכת הורים יכולה לגרום לשינוי מחשבתי, להחזרת החיוך ותחושת ה”יחד” שכה נעימה כאשר היא קיימת.

אהבת ההורים את הילדים אינה מותנת אך היא נתקלת במקרים רבים בתנאים הנוצרים מתוך התמודדות יומיומית לא פשוטה. קבלת הילד כפי שהוא אינה עומדת בסתירה לקביעת מסגרות. הדרכה נכונה מאפשרת להורים לראות כיצד ניתן להגיע למצב בו הלך הרוח יהיה נינוח יותר בבית, ביצוע המשימות ייעשה באופן רגוע ומוסכם והמערכת תורגש, מה שנקרא “משומנת היטב”.
הדרכת הורים מסייעת להורים לעצור את קצב העניינים המהיר של החיים ולהתבונן על הנעשה מהצד. הקשב המתפתח בתהליך זה מסייע לראות את בן / בת הזוג כחלק מהנעשה, לחוות את התחושות הפנימיות באופן מחודד היכול להוביל לשינוי ולהרחיב את נקודת המבט לכדי תמונה פרופורציונאלית יותר על הנעשה.
כל אדם פועל מתוך מחשבה הגיונית אך לצידה קיימות גם התנהגויות רבות הנעשות באופן אוטומטי ללא מחשבה יתרה. התנהגות מסוג זו עלולה לעלות ביוקר בהתנהלות משפחתית בה האינטנסיביות והחיכוך מורגשים יותר מבכל מערכת אחרת. הנחיית הורים מספקת להורים את הכלים להתבוננות על אופן ההתנהגות במצבי חיים הרגליים אלה, ומאירה את הדרך אל השינוי המוליד אקלים משפחתי אחר, טוב יותר.

מדוע חשוב להתמיד כדי לשנות?
מעטים ונדירים המצבים בחיי אדם בו הוא יוכל לשלוף ארנב מהכובע והכול מסתדר במהירות כבקשתו. יחסים בין אישיים הם נושא מורכב, במיוחד כאשר מדובר על מערכת היחסים הם הילדים הטומנת בחובה לא רק את ההורה ואת הילד אלא גם את הזיכרונות של ההורה מתקופת ילדותו, חלומותיו, שאיפותיו ופחדיו הבאים לידי ביטוי, בין אם הוא רוצה ובין אם לא, בחינוך ילדיו.

מעבר להרחבת נקודת המבט של ההורים על הדינאמיות המתרחשת בתוך הבית, היא מספקת כלים פרקטיים להורים להתמודדות במצבים המתרחשים מדי יום. רכישת הכלים הם הצעד הראשון, הטמעתם בתבניות ההתנהגותיות המשפחתית הקיימות, הוא עניין בפני עצמו.
הטמעת הכלים שמקבלים ההורים במפגשי ההדרכה בתוך המערכת המשפחתית דורשת זמן והתמדה (גם פעוט הלומד ללכת נופל וקם פעמים רבות. אם לא היה עקשן היה ממשיך לזחול, אם לא היה ממשיך לא היה מצליח ללמד את עצמו דפוס התנהגות גופני חדש).
סיבה אחרונה חביבה ל”מדוע מומלץ”
יום בא ויום הולך. הילדים גדלים וכל אחד פורש כנפיו וממשיך בחייו. מה שנבנה בין ההורים לבין הילדים נותר בלב ומורגש במפגשים המשפחתיים, טוב יותר, טוב פחות, הזמן לא עומד מלכת והמחשבה על מה קרה או מה היה יכול לקרות טוב יותר לפעמים נותרת מאחור. הדרכת הורים יכולה לגרום לעתיד להראות שונה.

פורום הפרעות קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה