מרכז רפואי פייס

תיאום תור ל-מרכז פייס

לתיאום תור- בחר יום ביומן שלפניך

מרכז הבעה

כתובת הקליניקה

לילינבלום 28 א', גדרה

התמחויות

אבחון קשב וריכוז

תיאום תור בווטסאפ

כדאי לדעת

הדרכת הורים

הדרכת הורים

הורים רבים פונים להדרכה מתוך תסכול.
איך זה שכשילדנו את הילדים המתוקים האלה, והבאנו אותם לעולם הלא פשוט הזה, הבטחנו לעצמנו שנהיה הורים מעולים, כאלה שאפשר לסמוך עליהם, שלעולם לא נפגע בילדינו בשום דרך, שנבין אותם… וגם חשבנו לעצמנו שהתינוקות המתוקים האלה, המושלמים כל כך, לא יגדלו להיות הילדים שעושים סצנה בסופר, שמתבכיינים כל הזמן, שאם רק נדע לעמוד על שלנו, הם יהיו סופר מחונכים ושבאמת נצליח לגרום להם להתנהג כמו שאנחנו רוצים.

אבל…… זה לא תמיד הולך…….

מהי הדרכת הורים?

בדרך כלל הורים מגיעים אלי לייעוץ כשהם “כבר לא יכולים יותר”. כשהם כבר על הקצה. הדרכת הורים הינה תהליך של מספר פגישות ייעוץ בהן מטרתי היא “לעשות סדר” בתוך הכאוס שההורים נקלעו אליו, לעזור להם לשנות את האווירה בבית ולשפר את איכות הקשר שלהם עם הילדים.

אז הילד לא רוצה לישון, לא רוצה לצחצח שיניים, לא רוצה להתארגן בבוקר, לא רוצה לאכול מה שכולם אוכלים. הילד לא רוצה להכין שיעורי בית, מחפש את תשומת ליבכם בכל דרך שלילית אפשרית. בהדרכת הורים נכונה ומקצועית תפתרו לא רק את הבעיה הספציפית לשמה הגעתם אלא גם תשפרו את האווירה הכללית בבית ואת היחסים בתוך המשפחה. גם אם הילדים לא מקשיבים או לא מפסיקים לריב- המפתחות לשינוי דפוסי ההתנהגות בתוך המשפחה נמצאים בידיכם, ההורים.

אחת הבעיות הקשות בעיניי כמטפלת- היא שאנו כהורים, פועלים מתוך האינטואיציות שלנו. כמה פעמים הבטחנו לעצמנו: “אני לא אהיה כמו אמא שלי”! “אני לא אעשה את מה שאבא שלי עשה”! אך הרבה פעמים אנו מוצאים את עצמנו משחזרים את ההתנהגויות שתיעבנו בעצמנו, או מנסים שיטות חדשות שלא עובדות. הורות הינה המשימה הכי מאתגרת, הכי משמעותית ובעיקר הכי חשובה שנעשה כל עוד אנו חיים, אולם אין אף גורם בחיינו המכשיר או מלמד אותנו כיצד לבצע משימה זו בצורה מוצלחת. כל מה שיש לנו זה נסיון החיים שלנו, ולא תמיד קל לתמרן בינו לבין ההתמודדות עם הילד, שגם לו רצונות וצרכים משלו. כאם לשלושה, כאשת מקצוע וכצופה מהצד באינספור סיטואציות משפחתיות-חברתיות עם חברים, משפחה, אנשים מהקהילה בה אני חיה והאנושות ככלל- ברור לי כי לא קיים הורה שלא זקוק להדרכה. כולנו טועים. ולא מעט. לא נולדנו הורים, ולכל משפחה יש את המקם הייחודי שלה. שיטה שתעבוד בבית של החברה שלי, לאו דווקא תצליח בביתי שלי עם משפחתי. על כן חשוב שההדרכה תהיה מותאמת אישית למידות המשפחה ותכונותיה.

 

למרות שרוב ההורים מגיעים להדרכה לצורך “כיבוי שריפות”, תהליך ההדרכה מספק להורים כלים משמעותיים אשר מלווים אותם לאורך שנים בהתמודדות עם הילד ואף עם אחיו. מובן שהזמן האופטימלי להתחיל בו הדרכת הורים הינו כאשר מתחילות לצוץ התלבטויות, שאלות או חששות, אולם גם אם כבר טעיתם, שגיתם ועשיתם את כל מה שלא כדאי לעשות- זה עדיין לא מאוחר מידי. חשוב לדעת שתמיד אפשר לשנות. לשמחתנו, לילדים “זיכרון קצר”, הם יודעים לסלוח בקלות רבה יותר מאיתנו המבוגרים, והם ישמחו לתת לכם הזדמנות נוספת כשתתחילו לתרגל בפועל את הדרכת ההורים!

אשמח לייעץ ולסייע,
אפרת פייס-אבירם
מדריכת הורים
מרפאה בעיסוק
מאבחנת MOXO הפרעות קשב וריכוז
מרכז רפואי פייס גדרה

Made by bizibrand.co.il