תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הדרכת הורים – הורים בראי המציאות

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הדרכת הורים – הורים בראי המציאות

מעשיוּת זה שם המשחק ואף אחד לא רוצה להישאר מאחור ולא לשלוט בעקרונות המובילים לעשייה מיטבית משפחתית. קולות שונים מספרים כי ההורות העכשווית נתקלת בקושי ליישם אסרטיביות שיש בה גם אהבה וגם גבולות. הדרכת הורים מקצועית מחזקת הורים החשים שיש באמירה זו מן האמת ומעניקה כלים נוספים להורים החשים כי התנהלותם טובה אך אפשר גם יותר טוב.

הכול למען הילדים

“לנו לא היה אז שיהיה להם”, “זה לא חשוב לי, העיקר שיהיה לה”, “היא עייפה מהמבחן אני כבר יפנה את כלים”, “לא נורא שהוא לא סגר את האור, לפחות הוא זרק את הניירות לפח”. מי לא מכיר משפטים כגון אלה. כל משפחה נתקלה לפחות פעם אחת עם עניינים מסוג זה.
משפחות אחרות מתמודדות עם בעיות יומיומית אלה יחד עם מצבים נוספים כגון בעיות של קשב וריכוז, התמודדות עם היפראקטיביות, ילדים עם בעיות אכילה, דיכאונות של בני גיל ההתבגרות, בעיות חברתיות קשות, התפרעויות שיוצאות מגדר שליטה ועוד.
לפעמים, דווקא מה שהילדים חשים שאינו נכון לגביהם הוא הנכון בהחלט. “הכול למען הילדים” אינו בהכרח אומר שכל עוד החיוך לא מש מפניהם זה אומר שההורה פועל נכון וכאשר הם מגלים חוסר שביעות רצון זה מעיד על כך שההורה התרשל בתפקידו. הדרכת הורים מקצועית מבהירה ומדייקת בנושא זה.

מיהו הורה טוב?
הורה טוב הוא הורה המביט על המצב ובוחן אותו יחד עם בן או בת זוגו, מנסה להגדירו ומנסה למצוא את הסיבות להיותו כפי שהוא. הורה טוב הוא הורה שיודע שטעויות תהיינה לאורך כל הדרך אבל ישנן דרכים לנסות ולשפר כל התנהגות. זהו הורה שלא טומן את ראשו בחול אלא מנסה, על ידי תקשורת וסיוע, למצוא את הנתיב הנכון כדי לעזור לו ולמשפחתו לעלות על דרך המלך. הורה טוב הוא בוגר הזוכר שגם הוא היה פעם ילד, שיודע שבתוך תוכו הוא עדיין פוגש את הילד ההוא ולפעמים אפילו מנוהל על ידו, זהו הורה שלא פוחד לשנס מותנים ולצאת לדרך חדשה.

כיצד הדרכת הורים מקצועית מסייעת להורים להגדיר את התפקיד שלהם מחדש?
הדרכת הורים מקצועית מסייעת להורה להביט על ההתנהגות הגורמת לדפוסים התנהגותיים שאינם מטיבים עם בני המשפחה להמשיך ולהתקיים. התבוננות זו מאפשרת שיקוף מציאותי של המתרחש ללא ביקורת ולא שפיטה. המפגשים האישיים בין המטפל להורים מכילים ומקבלים כל אדם כפי שהוא. הם אינם מהווים בית משפט ומאפשרים קרקע לצמיחה ולהתפתחות מחבקת ומעשית.
לאחר ניתוח פני הדברים יכולים ההורים לראות מה הנקודות עליהם הם צריכים לתת את הדגש כדי לשבור שרשראות של התנהגות קלוקלת, ולהתחיל לייצר דפוסי התנהגות חדשים. הכלים שכל הורה מקבל הם כלים פרקטיים ושימושיים המיועדים להשגת תוצאות שיתפסו מקום על פני השטח במהירות, ייתכן בהחלט שכבר לאחר המפגש הראשון.

תגובת שרשרת חיובית
הדגש המושם מורגש לאורך כל הדרך הוא על יצירת נוכחות הורית, יצירת תחושת קרבה ואכפתיות, תחושה של אהבה. ההורים והמטפל יעלו מטרות וימצאו את הדרך להגשמתן באופן מידיי בחיי היומיום. התנהלות זו תסייע לכל אחד מבני המשפחה להתפתח רגשית. התנהלות מיטבית בבית תעצים את תחושת הביטחון העצמי של בני הבית אשר תבוא לידי ביטוי במסגרות אחרות כגון בית ספר, עבודה, מסגרות חברתיות ולימודיות.

הדרכת הורים יוצרת ערוצי תקשורת חדשים בין ההורים לבין הילדים. הגיבוי ההדדי גדל, האינטליגנציה הרגשית מתרחבת. פועל יוצא מכל זה היא עצמאות הילדים שבאה לידי ביטוי בחיבה ובהנאה הדדיים התופסים את מקומן של טרוניות העבר.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה