תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הדרכת הורים לכללי התנהגות בבית

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הדרכת הורים לכללי התנהגות בבית
איך אפשר להיות תקיף וחביב באותו הזמן, כיצד ניתן לחלק את הזמן נכון בין עבודה, לזוגיות, לזמן פרטי ולזמן עם הילדים, ולהצליח להתמיד בכך לאורך זמן, כמה לדרוש מהילד (האם יש מידה נכונה בכלל), כיצד אפשר להאציל סמכויות לילדים ולגרום להם לרצות בכך, איך אפשר להפריד בין המעשה לבין מי שעשה אותו, האם בכלל צריך לעשות את זה. על שאלות אלה ואחרות מקבלים תשובות בתהליך הדרכת הורים.

הדרכת הורים, מדוע כדאי?
כאשר שני בני אדם יוצרים תא משפחתי חדש ומביאים ילד לעולם, הם לוקחים על עצמם תפקיד של מלווים, מדריכים, מחנכים, מעצימים, קובעים גבולות, מלמדים, מהווים דוגמה אישית, מגנים ובעצם מהווים תשובה כמעט לכל עניין עמו יתמודד הילד. השאלות מתחילות לצוץ מהרגע שהתינוק מגיח לעולם. ההתמודדות של בני הזוג היא גם אישית וגם התמודדות משותפת בהורות שיש בה שני דעות, של אימא ושל אבא.
הילד נולד אל הרצון הטוב של הוריו לגדלו באהבה וגדל להיות צעיר בעל דעות ורצונות משלו. הקונפליקטים מתחילים ולעתים גורמים גם לקונפליקטים בין בני הזוג. הדרכת הורים היא לא רק מקום בו יכולים בני הזוג להעלות מצוקות הנוגעות בגידול הילדים אלא גם המקום לקבל תשובות לשאלות המעסיקות אותם וכלים לשינוי האווירה בבית.
קצת פרקטיקה ומעט דיבורים
רוב המשפחות מתעסקות עם אותן שאלות: מה לעשות כשהילד לא קם בבוקר, עד כמה חשוב לעמוד על כללי התנהגות, כמה חוקים חשובים ועל מה אולי כדאי לוותר, מה עושים כשהילד חושב שהבית הוא “מסעדה”, איך ללמד את הילד לנקות אחריו ומה עם הסדר בבית, האצלת סמכויות בנוגע למטלות הבית, מה לעשות עם דמי כיס, איך להתנהג בזמן התקף זעם של הילד, מה לעשות עם קנאת אחים, מה לעשות עם נקיפות המצפון שיש להורה בגלל קנאת האחים, ואין לזה סוף.
חשוב לציין כי הורה שאינו יודע מה לעשות במצבים שונים, שחש תסכול מול הילד, שחש בכעס, או בושה, או עצב, הוא לא הורה שהמציא את הגלגל, זה מאד טבעי לטעות. זה לא כל כך פשוט לשמור על אקלים משפחתי נעים ונינוח. השאלה מה עושים עם הקושי.

הדרכת הורים, כל התשובות לכל השאלות
משפחה נורמטיבית, משפחה עם ילדים בעלי קשיי קשב וריכוז, משפחה עם ילד היפראקטיבי פונים לסיוע כדי להטיב ולשנות את מה שניתן לשנות, ויש מה לעשות. הדרכת הורים היא אחד הכלים לחזור ולחייך גם במהלך חיי השגרה המשפחתיים האינטנסיביים.
פרטים חשובים
הדרכת הורים היא תהליך אישי אותה עוברת כל משפחה יחד עם המדריך / המטפל אותו בחרה. מדובר על מפגשים האורכים שעה או יותר על פני רצף קבוע בדרך כלל. רוב המפגשים נעשים עם ההורים בלבד, מפגשים אחרים נעשים בנוכחות הילד בהתאם לנדרש.
ההורים מקבלים את הכלים הפרקטיים שיכולים לסייע להם להניע את גלגלי המציאות לכיוון בו הם מעוניינים באופן ידידותי המובנה על ידע, מקצועיות וניסיון של המדריך המלווה. התהליך דיסקרטי ומסייע להורים לפתח דרכי התמודדות יעילים מול מצבים חוזרים ונשנים ועל ידי כך לשבור את השרשרת החוזרת על עצמה ולשנות דפוסי התנהגות רציפים, גם אם היו נחלת המשפחה דרך קבע.

המדריך המכיר את המשפחה ואת הנפשות הפועלות יודע להתאים את המתודות הנכונות לפעולה לכל משפחה בהתאם לצורת ההתנהגות שכבר מקובלת, בהתאם לצרכים האישיים שלה וליכולת השינוי. הדפוסים החדשים מחלחלים בדור הצעיר וישפיעו גם על עתידם המשפחתי הפרטי.

פורום קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה