תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
קשב וריכוז- מערכת תיאום תורים אצל המומחים המובילים בישראל

הוראה מתקנת מכון מרום

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

לוגו (2)

איך להצליח בלימודים? כיצד לומדים למבחן? איך מארגנים את החומר? כיצד משננים וזוכרים אותו?
ב’מרום’ תוכלו למצוא סדנאות לאסטרטגיות למידה והוראה מתקנת!

צרו אתנו קשר לקביעת סדנאות החל מלימוד פרטני ועד לקבוצות לימוד של 6 תלמידים
טל’ 03-6478781 מייל: [email protected]

מה זה טיפול ב “הוראה מתקנת” או “אסטרטגיות למידה”?

קשיים בלמידה יכולים להופיע כבר בגיל הרך וגורמים לעיכוב בהתפתחות של מיומנויות אקדמיות (שנרכשות בגיל בית ספר (כגון קריאה, כתיבה, הבנה, יכולת כתיבה, התמודדות בבחינות.
מטרת הטיפול באסטרטגיות למידה היא להקנות לתלמיד כלים מגוונים ללמידה ולחשיבה, תוך התייחסות למאפייניו וצרכיו הייחודיים, השענות על גורמי החוזק שלו והדגשתם.
בכיתות הנמוכות (א’, ב’) אנו שמים דגש על הקנייה ישירה של מיומנויות קריאה וכתיבה, ביסוסן ותרגולן.

זאת באמצעות גישות ושיטות שמתאימות לפרופיל של כל ילד.
עם הגיל ובמקביל לתכניות הלימודים בבית הספר, הדגש עובר להקניה של דפוסי למידה אשר יסייעו לתלמיד להתמודד עם דרישות אקדמיות מורכבות יותר, כל זאת במטרה לסייע לו להפוך בהדרגה ללומד עצמאי.
להורים תפקיד חשוב בקידום ילדיהם והם יכולים לסייע בעדם להשיג הצלחות על ידי עידוד תחומי הכוח שלהם, תוך שהם מכירים את נקודות החולשה, מבינים ומתמצאים במערכת החינוך, נעזרים באנשי מקצוע מתאימים, ולומדים על אסטרטגיות להתמודדות עם הקשיים.

אסטרטגיות למידה שהורים יכולים לנסות בבית:
• עברו עם הילד על החומר לפני השיעור כדי להקל עליו את ההתמודדות בשיעור עצמו.
• למדו את הילד תוך שימוש באמצעי המחשה, ונושאים הקרובים ללבו.
• למדו סוגיה אחת בכל פעם, בקול רגוע ובאווירה נינוחה.
• חלקו כל פעילות ליחידות קטנות לפי יכולת ההתמודדות של הילד.
• בדקו שהילד מבין מה אתם אומרים.
• הבינו והסבירו לילד כי טעויות הן בלתי נמנעות וכי ניתן ללמוד מהן.
• פתחו אצל הילד את יכולת ההתמדה “תמיד לנסות, ולנסות שוב”.
• תגמלו השתדלות, בנפרד מהצלחה – חשוב.
• נסו ללמד את הילד מיומנויות חדשות רק כאשר הוא במיטבו.
• למדו את הילד להבחין ביחסי סיבה – תוצאה, עיקר וטפל.
• ילד שלא קורא בעצמו, הקריאו לו ועודדו אותו לעקוב אחרי דף הקריאה.
• עודדו האזנה למוזיקה, התורמת לפיתוח חוש קצב, התורם גם לקריאה וכתיבה.

מומלץ לפנות לאבחון ולטיפול מקצועי כמה שיותר מוקדם, כדי למנוע צבירה של פערים ושל תחושות כישלון, כולל גיוס צוות ביה”ס. ילד המקבל את התמיכה הרגשית והלימודית הנכונה יצליח למצות את יכולותיו ולהגיע להישגים.

כמה עובדות על ליקויי למידה:
• בין 15-20% מהאוכלוסייה סובלים מליקויי למידה, כלומר כ- 7 ילדים בכל כיתה סובלים מהפרעות בלמידה.
• ליקויים בקריאה ומיומנויות שפה הם ליקויי הלמידה הנפוצים ביותר. לכ80% מליקויי הלמידה יש קשיים בקריאה.
• ליקויי למידה בדרך כלל “עוברים” במשפחה.
• אין לבלבל בין ליקויי למידה ובין פיגור שכלי, אוטיזם, חרשות, עיוורות, והפרעות התנהגות. אף אחד מאלו איננו לקות למידה.
• אין לבלבל גם עם העדר הזדמנויות חינוכיות כמו שינויים תכופים של בתי ספר או היעדרויות מלימודים.
• הפרעות בקשב (ADHD) וליקויי למידה פעמים רבות מופיעים יחד, אולם מדובר בשתי הפרעות שונות.

ליקויי למידה שכיחים
• דיסלקציה (לקות קריאה)- ליקויי שבו לאדם יש קושי בקריאה והבנה של מילים כתובות.
• דיסקלקוליה- ליקויי במתמטיקה בו לאדם יש ליקוי בפתרון של בעיות חישוביות וחשיבה רעיונית- חשבונית.
• דיסגראפיה- ליקויי בכתיבה בו לאדם יש קושי בכתיבת אותיות או כתיבה במרחב דף מוגדר.
• ליקויי בעיבוד ויזואלי/אודיטורי- ליקויי בחושים שכתוצאה ממנו לאדם יש קושי בהבנת שפה למרות שמיעה או ראיה תקינים.
• ליקויים לא מילוליים- לקויות אלו מתבטאות כבר בגיל הרך בהעדפה ברורה למשחקי שפה והימנעות ממשחקים שדורשים יכולת מרחבית וראיה של שלם וחלקים כמו פאזלים ומשחקי הרכבה.

לפנייה ישירה:

[pojo-form id=”204117″]

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה