תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הלל המרכז לקידום למידה – אבחון פסיכודידקטי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מרכז הלל לקידום למידה – מטרות והדרכים להשגתם

מרכז הלל לקידום למידה, כשמו הוא, נועד לקדם למידה בקרב ילדים המראים תופעות המדאיגות את הוריהם ומוריהם. מרכז הלל מספק אבחונים וטיפולים איכותיים וייחודיים המאפשרים להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז או לקויות למידה על הצד הטוב ביותר. המרכז מורכב מאנשי חינוך מתקדמים, בעלי ראש פתוח ורצון כנה לעזור לכל ילד להשיג את המקסימום, לא להרגיש עצמו פחות טוב מאחרים. הצוות הינו בעל השכלה חינוכית, אך לא רק. המייסד של המקום, עזריאל ענגל, הינו איש חינוך, אך גם מאבחן דידקטי, תוספת מקצועית המאפשרת לא להביט על התמונה בצורה הרבה יותר רחבה. זו גם המטרה של מרכז הלל כולו – לראות את המכלול של כל ילד או מבוגר המגיע למרכז, מציאת התהליך הטיפולי המתאים ביותר, ללוותו לכל אורך הדרך ולתמוך בכל דבר שצריך, ולבסוף – הבעת האדם להישגים מקסימאליים.

המאפיינים הייחודיים של אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי זוהי דרך חשובה מאוד להבין את עולמו הפנימי של הילד או התלמיד המראה בעייתיות בלימודיו והמעלה חשש לקיומם של הפרעות קשב וריכוז. אבחון פסיכודידקטי דומה במהותו לאבחון דידקטי, אך הינו בעל אופי עמוק יותר. כלומר, אבחון פסיכודידקטי, לעומת האבחון הדידקטי, מאפשר להביט עמוק לתוך נפשו של הילד, להבין את מידת האינטליגנציה שלו בנושאים שלאו דווקא קשורים ללימודיו, ועל סמך תובנות אלה להבין איזה טיפול דרוש לו על מנת לקבל את המרב מלימודיו בבית הספר. אבחון פסיכודידקטי מתבצע על ידי פסיכולוג ילדים שעבר הסמכה לבצע אבחון זה, וכמו האבחון הדידקטי, גם הוא דורש חמש-שש פגישות, על מנת להגיע לתובנות כוללניות שנבדקו פעם אחר פעם וגובשו על סמך דפוסים חוזרים ולא על פי מקרים נפרדים. אבחון פסיכודידקטי הינו בעל  אפשרויות רבות יותר מאשר אבחון דידקטי, משום שהוא מאפשר לקבל תובנות על האופי של הילד ועל האינטליגנציה הכללית, ולא רק ביחס לבית הספר, שלא תמיד מהווה קריטריון אוניברסאלי לחוכמה או הצלחה בחיים.

ביצוע אבחון פסיכודידקטי במסגרת מרכז הלל

מרכז הלל מספק את האפשרות לבצע אבחון פסיכודידקטי באווירה נעימה, רגועה ובעזרת המאבחנים הטובים והאיכותיים ביותר. הצוות  של מרכז הלל לקידום למידה מורכב מאנשי חינוך, פסיכולוגים ורופאי ילדים, בעוד המאבחנים במקום הינם בעלי הכשרה גבוהה ביותר, ולא פחות חשוב – גישה חמה ואוהבת כלפי ילדים. מטרתו של אבחון פסיכודידקטי במסגרת מרכז הלל לקידום למידה הינו לחשוף את יכולותיו האמיתיות של הילדים, שלא תמיד מוצאות ביטוי במהלך הלימודים בבית הספר, מה שמביא מצדו לבעיות ביצועיות במהלך הלימודים. על מנת להתמודד עם לקויות למידה, נדרשת לעיתים גישה פסיכולוגית עדינה ומתחשבת מאוד, זאת בכדי להבין את נימי נפשו של הילד ולספק לו תמיכה אמיתית, זו שפעמים רבות חסרה לו בבית הספר, וחסך זו מונע ממנו להשיג את המרב. בעזרת אבחון פסיכודידקטי במרכז הלל ניתן לפתוח בתהליך השינוי, שיספק לילד את התנאים הדרושים לו להצלחה מרבית. אבחון פסיכודידקטי איכותי זהו רק שלב ראשון בדך ארוכה אך חשובה מאוד לילד מאושר, מצליח ובעל ביצועים לימודיים גבוהים. 

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה