תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הלל – המרכז לקידום למידה – ביצוע מבחן MOXO

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מהותו של מרכז הלל לקידום למידה

הלל מרכז למידה זהו ארגון בבני ברק/ר”ג שנועד לעזור לכל תושבי המרכז להתמודד עם בעיות תפקודיות שיכולות להוות השפעה הרסנית על חיי היומיום, היכולות הלימודיות, ועקב כך, גם מימוש הפוטנציאל בכל תחומי החיים. הצוות שהוקם על ידי עזריאל ענגל משמש כבית ומקום המעניק תמיכה לילדים ומבוגרים כאחד. המבוגרים יכולים להיות אנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מילדותם, שלא אובחנו בזמן, או הורים מודאגים לילדים שמראים ביצועים בעייתיים בבית הספר. מרכז הלל לקידום למידה שם דגש חשוב על הקניית כלים נכונים ומתאימים לכל ילד ומבוגר על מנת למקסם את היכולות הלימודיות שלו ולהעניק לו את האפשרות להצליח כמה שיותר, חרף האבחונים והמבדקים. המקום מספק ליווי אישי ומקצועי לכל אורך הדרך, מאפשר לקבל הקלות בבגרויות ויתרונות נוספים, שיעזרו לתלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז או לקויות למידה להצליח למרות הכל.

היתרונות של מבחן MOXO

מבחן MOXO זוהי שיטת אבחון חדשה יחסית בעולם הפרעות קשב וריכוז, אך היא זכתה בפופולאריות רבה בקרב המומחים בתחום וגם בקרב המטופלים. מבחן MOXO הפך למשנה חשוב מאוד למבחן שעד לפני כמה שנים היה היחיד והאולטימטיבי – מבחן TOVA. מבחן TOVA עדיין משמש בתור מבחן ראשוני שמאפשר להגיע למסקנות חשובות על המצב הקוגניטיבי של הנבדק, אך מבחן MOXO מספק מידע הרבה יותר מפורט, מה שמאפשר למטפלים להתאים את הטיפול בצורה הרבה יותר מדויקת וטובה. השיטה של מבחן MOXO מבוססת על חלוקה לארבעה מאפייני קשב: קשב, ריכוז, אימפולסיביות והיפראקטיביות. כל אחד מהיבטים אלה דורש גישה אחרת וטיפולים שונים. לכן, מבחן MOXO הינו שלב חשוב מאוד בקביעת הטיפולים, וגם לשם הבאת המטופל למצב שבו הוא יכול ללמוד ללא קושי וללא בעיות. המטרה העיקרית של מבחן MOXO זה לבודד משתנים מתערבים, ולבדוק כל עניין לגופו, אלו תהליכים במוחו של הנבדק גורמים לתוצאות בלתי רצויות. רק על ידי מיקוד הבעיה ניתן להגיע לפיתרון מלא וכולל.

ביצוע מבחן MOXO במסגרת מרכז הלל

מרכז הלל מהווה מקום אבחוני ברמה הגבוהה ביותר באזור בני ברק בפרט ובמרכז הארץ באופן כללי. המרכז הוקם על ידי אנשים שהתמחו באבחונים שונים. לפיכך, הם מעניקים לאבחונים חשיבות עליונה בשלבים השונים של הטיפול. זאת משום שללא אבחון מדויק שנעשה בזמן, אי אפשר להתאים טיפול נכון שפועל למיגור הבעיה הספציפית הקיימת בקרב המטופל. זו הסיבה לכך שבמרכז הלל לקידום למידה מבצעים גם את מבחן TOVA הכללי שנועד לקבוע באופן תיאורטי, האם יש הפרעות קשב וריכוז או לא, אך גם את מבחן MOXO, שיאפשר למקד את הבעיות הקיימות ולהעניק למטופל את כל הדרוש לו על מנת להצליח להתגבר על בעיות אלה.

מבחן MOXO צריך להתבצע במסגרת נעימה, משום שמדובר במבחן קצר של 15 דקות לילדים ו-18 דקות למבוגרים. במרכז הלל לקידום למידה ניתן למצוא את התנאים הטובים והנוחים ביותר לביצוע המבחן, על מנת לקבל את התוצאות המדויקות ביותר, שיעזרו להתחיל את הטיפול ברגל ימין ובצע אותו עד שהמטופל מתפקד בצורה טובה.

נכתב ע”י” פורטל קשב וריכוז

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה