תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הפרעות הקשב והריכוז – ברוכים הבאים למועדון

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מועדון הפרעות הקשב והריכוז

החוט המקשר בין נוסטרדמוס, כריסטופר קולומבוס, גליליאו גליליי, תומאס אדיסון אלברט איינשטיין והאחים רייט הוא שהם כולם היו מדענים וממציאים שבלעדיהם העולם היה נראה לחלוטין אחרת. כולם בקבוצה הזו היו גם בעלי הפרעות קשב וריכוז.
נפוליאון בונפרטה, אברהם לינקולן וג”ון קנדי היו מצביאים. סוקרטס, אגתה כריסטי, ז”ול וורן, לואיס קרול, היו סופרים ופילוסופים, סאלבדור דאלי, ליאונרדו דה וינצ”י, פיקאסו, מוצארט ובטהובן היו אמנים ומלחינים דגולים, וכולם היו חברים ב”מועדון הפרעות קשב וריכוז”.
אמנם השאלה האם העולם היה נראה אחרת במידה והאנשים הדגולים הללו לא היו בעלי הפרעות קשב וריכוז היא היפותטית, אך כולנו יכולים לשער את התשובה לשאלה הזו.

ההיבטים החיוביים של הפרעת הקשב והריכוז

כפי שראינו ברשימה המפוארת הזו, אנשים בעלי הפרעות קשב וריכוז עשויים להגיע להישגים מרשימים בזכות היתרונות מסוימים שמעניקה ההפרעה, לעומת אלו שההפרעה אינה קיימת אצלם. אחד היתרונות הנעוצים בהפרעה הוא היצירתיות הגבוהה המאפיינת אותם, כשההשערה היא שאדם הלוקה בהפרעות קשב מוצף באינפורמציה הזורמת אליו מכל עבר, והמידע מסודר בזיכרון באופן שונה מאדם שאינו לוקה בהפרעה, דבר המאפשר יצירת הקשרים שכיחים פחות בין כל אותם רסיסי המידע. כמו כן, מחקרים מראים שכשאנשים עם הפרעות קשב וריכוז מצליחים לפתור בעיה, התהליך המכאני במוחם יוצר מצב של מחשבות מקוטעות, שבאופן ספונטני עשוי להאיר את הבעיה בזווית ראיה שונה מהמקובל. התכונות הללו גורמות לכך שאנשים המוגדרים כלוקים בקשב וריכוז ניחנים למעשה בחשיבה מחוץ לקופסה, בשל חשיבתם המופשטת.

ספונטניות ונכונות ליטול סיכונים

אנשים בעלי הפרעות קשב וריכוז רבים לוקים גם באימפולסיביות. האימפולסיביות מצטיירת לרוב באור שלילי. יחד עם זאת, האימפולסיביות אינה בהכרח תכונה שלילית במידה והיא מנותבת אל האפיקים הנכונים. האימפולסיביות עשויה לדחוף ולהוביל ליוזמות חדשות, רכישת ידע בתחומים בלתי מוכרים, יצירת קשרים עם מגוון רחב של אנשים, וחושפת אותם אל תחומים ותגליות אליהם אנשים “רגילים” אינם נחשפים. הספונטניות הנובעת מתסמיני האימפולסיביות יחד עם הקושי של הלוקים בהפרעות קשב וריכוז להעריך סכנות מובילה אותם ליטול סיכונים. לכאורה מדובר בחוסר אחריות הגובל בהימור מיותר. ואולם, במידה והסיכונים הללו מחושבים, התכונה הזו יכולה להובילם אל תחום היזמות, ואכן ניתן למצוא כיום יזמים ואנשי עסקים רבים שהינם בעלי הפרעות קשב.

אנרגטיות ומיקוד יתר בתחומי עניין שונים

אנשים עם הפרעות קשב וריכוז מתאפיינים באנרגטיות רבה, ובנסיבות בהם הם נדרשים לעסוק בתחומים שאינם מעניינים אותם, חוסר הקשב בשילוב האנרגיה הרבה שקיימת אצלם יפריעו ויהוו מגבלה. יחד עם זאת, באופן פרדוקסאלי, במידה והם נדרשים לעסוק במשימה שמעניינת אותם, הדבר יוביל אותם לכך שהם יקדישו ימים כלילות, ומתוך התמקדות יוצאת דופן באופן חריג לביצוע המשימה, כששום הגירוי חיצוני לא יצליח להסיח את דעתם. רמת הריכוז הגבוהה מאוד, ההתמדה וההשקעה המוחלטת הינן התכונות הנדרשות כחלק מהמתכונת להצלחה. ואכן זוהי הסיבה לכך שהובילה אנשים בעלי הפרעות קשב ריכוז להפוך למצביאים דגולים, אנשי מדע וחקר, אמנים, סופרים ופילוסופים אשר שינו את פני ההיסטוריה.

הפרעות קשב וריכוז- יתרונות או חסרונות?

לעתים תכופות מדי אנו מתרכזים בחסרונותיה של הפרעת הקשב מבלי להתייחס גם ליתרונותיה של ההפרעה. על מנת שהתכונות הללו אכן יהוו יתרון, יש צורך לרכוש כלים על מנת לנתב אותן אל האפיקים הרצויים. אנשים בעלי הפרעות קשב וריכוז מתאפיינים באמפתיה ולרוב מסוגלים להתחבר אל מגוון רחב של אנשים. הם יצירתיים מאוד, ובעלי התלהבות, היפר-פוקוס, חוש הומור, תעוזה ויכולת חשיבה מחוץ לקופסה. במידה ומדובר בילד בעל הפרעות קשב, יש לעודד את התכונות החיוביות ונקודות החוזק הנטועות בו, ולנצלן על מנת לסייע לו להתמודד עם מגבלותיה של ההפרעה.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה