תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

הפרעות קשב ונהיגה – שילוב בעייתי !

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

הפרעות קשב ונהיגה –  שילוב בעייתי !

אבל את הבעיות המציאו כדי לפתור אותן, לא ?

מייקל קלה

תארו לכם סיטואציה- הילד/ה שלכם הצליח/ה לסיים בית ספר ומחזיק/ה אולי אף בתעודת בגרות וכל זאת למרות הפרעות הקשב מהן סבל/ה.  אנו כהורים נושמים עמוק, מאושרים ו(בצדק) גאים ומבטיחים מעולם לא להתיישב שוב בחדר המנהל/ת ולשמוע את רשימת התלונות האין סופית שילדיכם עשה, אמר, הפריע, קם ו……..מספיק!!!

ובכן, מה השלב הבא? הרי למדנו היסטוריה ומתמטיקה, אנגלית, תנ”ך ואומנות. טופלנו עד מעבר ליכולת הסבל האנושי בריטלין, קונצרטה, טיפולים פסיכולוגיים, משפחתיים, דיאדיים ואחרים, בעזרת תזונה, ריקוד, משחק, טיפולים נטורופתיים, אומנות, נוירו פידבק, ביופידבק ומשחקים סיניים. מספיק! עד כאן! חוזרים לחיים רגילים!

האומנם ?

האתגר הבא הוא החשוב מכולם: רישיון הנהיגה.

אני לא מדבר על הקושי ללמוד תיאוריה או לעבור טסט. עוד שיעור, פחות שיעור, עוד תיאוריה או פחות תיאוריה.  זה ממש לא חשוב. זו שאלה של ימים בודדים וכמה שקלים (הרי הפרעות קשב הופכות לעיתים את ההורים לסוג של כספומט אנושי).

אני מדבר על סכנה אמיתית ומשמעותית. עקב הפרעות הקשב והריכוז והתגובות האימפולסיביות, נהגים צעירים שסובלים או סבלו מADD  אוADHD  מעורבים בין פי 4 ל-8 בתאונות דרכים! הם לא שמים לב לאירועים חשובים, מתעלמים מסכנות (לא מרצון), מחפים על העדר בטחון עצמי בעבר על ידי נהיגה פרועה, מגיבים לעיתים באימפולסיביות ומאבדים הרבה יותר מהר את הריכוז בהשוואה לכאלו ללא עבר דומה.

פי 4 עד פי 8 – זה המון!  זה מפחיד! לעניות דעתי, הרבה יותר חשוב מציון גבוה או נמוך בבגרות כי לצעירים עם הפרעות קשב מגיע לחיות וליהנות ואסור שיאבדו את הכל על הכביש.

אז, מה לעשות אתם שואלים?

ובכן, בראש ובראשונה לא להתעלם גם אם נציג הדור הצעיר עליו מדובר לא רוצה לשמוע מזה או שממש נשבר לכם מאבחונים וטיפולים. למדתם בדרך הקשה שהפרעות קשב לא נעלמות כמו יונה במופע קסם ומחירה של אי עשייה גם כן גבוה ולכן אסור להזניח. תפנו יחד עם הנהג הצעיר (או תלמיד הנהיגה)  לאבחון תקף, מהימן ואמין לבדיקת כישורי הנהיגה, למשל- בדיקת Vienna Test System (VTS). יש להקפיד שהבדיקה תיעשה אצל בעל מקצוע מיומן ומנוסה (ולא אצל מישהו אופנתי שפותר את הכול ואומר לכם מה שאתם רוצים לשמוע), אחרי הכל- אלו החיים של ילדיכם. על בסיס ממצאי הבדיקה תיבנה יחד איתכם תוכנית שיקומית המותאמת אישית לילדיכם אשר מטרתה לשמור ולהגן מפני הסכנות שהוזכרו- הפרעות קשב ונהיגה.

 

מייקל קלה הנו מומחה לפסיכולוגיה קלינית ותחבורתית בעל ניסיון מקצועי של עשרות שנים. כיום  מייקל הוא המנהל המקצועי של מכון “קוגניטו” בחיפה  המתמחה הן במניעת תאונות דרכים והן בטיפולים מיוחדים להפרעות קשב ופגיעות ראש ויועץ מקצועי לגופים כמו UNECE, רכבת ישראל וגופים בטחוניים.

 

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה