תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

ניורופידבק בירושלים- מאבחנים ומטפלים

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

איך גילו ניורופידבק בתור טיפול?
כמו הרבה תגליות במדע הגילוי של נירופידבק היה מקרי. חוקר בשם ברי סטורמן עבד במחקר בסיסי בחיל האוויר של ארצות הברית. הוא עבד במעבדה עם חתולים לחקור רישום פעילות המוח שלהם (אלקטרואנצפולוגרם או E.E.G.) הוא לימד את החתולים ללחוץ על כפתור ואז יקבלו מנה של חלב.

ניורופידבק באזור ירושלים

אחרי שלמדו את זה הוא לימד אותם שחייבים לשבת במשך דקה שלימה ורק אז ללחוץ כדי לקבל את החלב. בזמן שהם ישבו בשקט, הופועו ברישום של האי.אי.ג’י. שלהם גלים ספציפיים בתדר 12-15 לשנייה והוא קרא לגלים אלו SMR. כמה חודשים אחר כך חייל האוויר בקש את עזרתו בבעיה שאנשי צוות סבלו מהתכווצויות בעקבות חשיפה לחומר דלק של המטוסים. הוא בדק את זה במעבדה שלו עם חתולים. הוא קבל גראף יפה מאד שהראה שבכומויות עולול של החומר יותר חתולים סבלו מהתכווצויות – חוץ מקבוצה אחת של החתולים שסבלו פחות מהיתר. הוא בדק ומצא שהחתולים שהיו יותר עמידים להתכווציות היו בדיוק החתולים שהיו בניסוי הראשון שלמדו ליצור גלי SMR. הוא חשב לעצמו – אם SMR מגין נגד התכווצויות אולי אפשר ללמד אנשים שסובלים מאפילפסיה ליצור גלי SMR וכך לשפר את מצבם הרפוי. ואכן הוא הוכיח שעל ידי הגברת גלי SMR אנשים באמת הצליחו להוריד את מספר ההתכווצויות שסבלו מהם קודם.
ומה אם ADHD?
כאן נכנס לסיפור ד’ר ג’ואל לובר שהיה סטודינט במעבדה של ד’ר סטורמן. הוא חשב לעצמו – עם SMR מופיע בזמן חוסר תנועה אולי זה גם יכול לשפר תפקוד אצל ילדים הסובלים מADHD. הוא התחיל לטפל בילדים אלו והוכיח שנירופידבק מועיל לילדים הסובלים בADHD .

מה זה נירופידבק?
בטיפול ניורופידבק המטופל לומד לשנות את גלי המוח שלו על ידי מכשור שמודד את פעילות המוח עם חיישן על הראש שמחובר למחשב שמראה לו “אונ-ליין” מה קורא בפעילות החשמלית של המוח . ברגע שיש למטופל משוב כזה הוא יכול ללמוד איך לשנות את הפעילות לכיוון חיובי ולשפר את הקשב וריכוז. מחקרים מראים שיש גמישות במוח ואפשר לעשות שינויים במוח גם בילדות ואפילו במבוגרים. ניורופידבק זה קצת כמו ללכת לחדר כושר בשביל המוח.
כמו בחדר כושר, לוקח זמן עד שהמוח עושה שינויים משמעותיים ומדובר בטיפול פעם או פעמיים בשבוע בהתחלה במשך כמה חודשים כדי להגיע לתוצאות טובות. מחקרים מראים שניורופידבק מועיל כמו טיפול תרופתי אך ההשפעות הם קבועות לכל שעות היממה וגם לאחר סיום הטיפול. האגודה של רופאי ילדים באר’הב ממליצה על נירופידבק ל טיפול ב ADHD כטיפול שמוכח מחקרי.
מי אני?
אני רופא ילדים התפתחותי שעובד בתחום יותר מ 30 שנה ויכול לספק טיפול אנטגרטיבי (גם רגשי, תוספי מזון, תרופות כשצריך) ועוסק בנירופידבק יותר מ20 שנה. אני היושב ראש היוצא של האגודה הישראלית לביופידבק. עברתי הכשרה בניורפידבק עם פרופ’ ג’ואל לובר, הממציא של השיטה, מאר’הב ובסדנאות במרוצת השנים. אני מטפל בקליניקה פרטית בירושלים ומטפל בכל מטופל באופן אישי.
ספרות:
Nauert PhD, R. (2012). Neurofeedback Trains Brain Waves, Restores Brain Function. Psych Central. Retrieved on March 28, 2013, from http://psychcentral.com/news/2012/10/26/neurofeedback-trains-brain-waves-restores-brain-function/46720.html
Evaluation of the effectiveness of EEG neurofeedback training for ADHD in a clinical setting as measured by changes in T.O.V.A. scores, behavioral ratings, and WISC-R performance.
Lubar JF, Swartwood MO, Swartwood JN, O’Donnell PH Biofeedback & Self-Regulation 20 (1): 83-99 (Mar 1995)
Treatment of attention deficit hyperactivity disorder with neurotherapy. Nash JK. Clin Electroencephalogr. 2000 Jan;31(1):30-7. Review.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה