תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

התהליכים המפרים של הוראה מתקנת

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מהם תחומי ההתמחות של אהובה אהרוני?

אהובה אהרוני הינה מאמנת אישית עבור תלמידים הסובלים מלקויות למידה שונות, ועבור אנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז בכל הגילאים. הניסיון וההשכלה של אהובה מאפשרים לה לנהל בהצלחה רבה את כל התהליכים של הטיפול, החל מהאבחון, ועד למפגש האחרון בטיפול, כולל ליווי צמוד של  המטופלים במסגרת החינוכית הרגילה שלהם. להבדיל ממרכז למידה גדולים, שבהם לא תמיד מרגישים את היחס האישי של המטופל, הליווי הצמוד של אהובה אהרוני מאפשר לכל מטופל ולכל תלמיד להרגיש בטוח ומוגן, שיש לו למי לפנות, עם מי לחלוק את דאגותיו, ועם מי למצוא פתרונות ריאליים לבעיות היומיומיות שלו.

ההתמחות של אהובה אהרוני באימון קשב וריכוז לסובלים מהפרעות קשב וריכוז, וגם הקניית מיומנויות למידה אינדיווידואליות ואיכותיות מושלמת בעזרת גישות הוליסטיות מהרפואה האלטרנטיבית, המאפשרות למטופלים ליצור קשר מחודש בין הגוף לקוגניציה שלהם, ולהקל עליהם במידה משמעותית את קשיי היומיום.

התרומה של הוראה מתקנת לתלמידים ולמערכת החינוך

הוראה מתקנת זוהי שיטת פעולה שהתפתחה עקב ההבנה ששיטות הלימודים המונהגות בבתי הספר השונים ברחבי הארץ, לא תמיד מתאימות לכולם. יתר על כן, פעמים רבות שיטות אלה אף פוגעות בתלמידים מסוימים, שלא מצליחים להבין את החומר על פיהן, ונכנסים למעגל סגור של ניסיונות וכישלונות ושל ביטחון עצמי ירוד.

הוראה מתקנת זהו תהליך שנעשה באופן בלעדי עבור כל מטופל, משום שאין שיטה חד-משמעית שמתאימה לכולם. בנוסף, כל תלמיד הנעזר בהוראה מתקנת הינו בעל רקע ועבר משלו, תחומי קושי וחוזק משלו. תפקיד המורים במרכזי ההוראה המתקנת, הוא להכיר את כל הדקויות האלה, ולקחת אותם בחשבון במהלך ההוראה.

הוראה מתקנת נעזרת במגוון שיטות פעולה, לימוד אסטרטגיות למידה, יצירת משחקי למידה, פעילות מוזיקלית וגופנית המשולבת בתהליכי הלמידה הרגילים, ועוד. עיקרון חשוב מאוד נוסף של הוראה מתקנת הוא החלפת החשיבות של הגמול והעונש, כלומר: הגישה הכללית מוציאה את אפשרות הענישה באופן כללי משיטת הלימוד, ליצירת אווירה לימודית שונה לגמרי.

המאפיינים הייחודיים של הוראה מתקנת עם אהובה אהרוני

אהובה אהרוני הינה מאמנת אישית המלמדת הוראה מתקנת באופן פרטני ברמה גבוהה. הגישה האישית שלה כלפי כל מטופל מאפשרת לו לקבל תחושת ביטחון ואמון רב, מה שתורם רבות לתהליך ומזרז את הגיבוש של שיטות לימוד מתאימות. הוראה מתקנת מורכבת ממגוון רחב של שיטות הוראה, ואהובה אהרוני מכירה חלק גדול ומשמעותי בהן. בנוסף, היא נעזרת בשיטה חדשנית – קינסיולוגיה (מוח 1), אומנות המוח והשרירים, גישה המאפשרת ליצור קשרים חדשים בין הגוף לאישיותו של האדם, ודרכה למצוא את המקור לקשיים השונים של האדם, ולפתור אותם.

הגישה של אהובה אהרוני מתייחסת לכל מטופל כאל מכלול שלם של תכונות, דרך חיים, כישורים וכישרונות. על סמך כל אלו נוצרת שיטת האימון והטיפול הייחודית של הוראה מתקנת. בעזרת עבודה זו, ניתן להיות בטוחים שהתהליך יסתיים בהצלחה רבה, ויאפשר לתלמיד לשפר את הישגיו בלימודים בצורה המשמעותית ביותר, וחשוב מכל – להיות מאושר, שמח בחלקו, ובטוח שעם המאמצים הדרושים הוא יכול להשיג הכול.

 נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז

 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה