תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טובה כץ – אבחון דידקטי

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

טובה כץ היא מאבחנת ומטפלת ותיקה בעולם הילדים והתלמידים. טובה מבצעת אבחון דידקטי מקצועי ומעניקה ייעוץ מתקדם בבחירת הטיפול המתאים. טובה בעלת ותק של למעלה מ-30 שנה במערכת החינוך, בעבודה עם תלמידים וילדים, בעלי לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז, קשיים התפתחותיים ועוד.

תלמידים רבים במערכת החינוך הישראלית מתמודדים עם קשיים לימודיים. קשיים אלו, כדוגמת לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז וקשיים לימודיים אישיים, נוצרים ממגוון סיבות. בעת המפגש הראשון עם משבר לימודי, התלמידים נכנסים לתקופה קשה, אשר בסופה הם חייבים למצוא את הדרך הנכונה חזרה למסלול ההצלחה. לא פחות מהילדים ואפילו יותר, הורים רבים נכנסים ללחץ ומתח, אשר כתוצאה מכך משקיעים אנרגיה רבה “במלחמה” נגד הילד, השקעת כסף רב בטיפולים שונים או ניסיון לקחת את הצד החינוכי המקצועי- לידיים שלהם. מרביתם לא מצליחים ולפעמים מקשים על הילד עוד יותר. הדרך הטובה ביותר למצוא את הדרך חזרה להצלחה, או לפעמים גם למצוא אותה בפעם הראשונה- היא דרך ביצוע אבחון מקיף ואיכותי, אשר בעזרתו ניתן להגדיר במדויק- מהי הבעיה, המקור שלה, ההשפעה וההשלכות ודרך הפתרון הטובה ביותר.

בחברה המודרנית של ימנו, ההצלחה חשובה לכולם, לאור מספר המתחרים הגדול, הלחץ הכלכלי הגובר, הלחץ החברתי להצליח ותרבות הקריירה שהפכה לשם. הלחץ מתחיל כבר בתקופת הלימודים. הורים רבים, אנשי חינוך ויועצים מתלבטים בשעת משבר, האם זהו מצב “טבעי”- כאשר הילד הוא בתהליך התבגרות ומורד במוסד החינוכי או שמדובר בלקות ו/או הפרעה קיימת. גם בנקודה זו, ישנה חשיבות מכרעת לביצוע אבחון מעמיק לשם קביעה נכונה והגדרת המטרה שבעזרתה ניתן לחנך נכון.

טובה כץ היא מומחית בביצוע אבחון דידקטי. אבחון זה הוא “העזרה הראשונה” המקצועית שטובה מעניקה לתלמידים. טובה הינה אשת חינוך ותיקה, אשר במסגרתה הייתה מורה לחינוך מיוחד ומומחית בהוראה מתקנת. במסגרת האבחון, טובה מבצעת אבחון לילדים ותלמידים בעלי חשש ללקות למידה קיימת.

האבחון הדידקטי בוחן תהליכים קוגניטיביים במוח האדם, אשר במסגרתם מבוצעים פעולות חשיבה, עיבוד מידע, קריאה וכתיבה, הבנת הנקרא, זיכרון, התארגנות לימודית עצמאית ועוד. מטרת האבחון היא לאתר את המקורות ללקויות הלמידה, למצוא את הדרך לתקן ולשפר את הלקויות ולמצות את הפוטנציאל האישי של התלמיד. בעזרת האבחון, ניתן לבנות תכנית לימוד אישית לאדם הנבחן ולהקנות מיומנויות לימוד מתאימות.

יש להבדיל אבחון דידקטי מאבחון שדומה לו בשמו- אבחון פסיכודידקטי, אשר במסגרתו, מלבד כל ההיבטים שנבחנים באבחון הדידקטי, בו מבוצע גם הערכה פסיכולוגית-רגשית של הנבדק. שני האבחונים טובים מאוד ויעילים בעזרה לתלמידים וילדים וחשיבותם כחלק מתהליך טיפול היא קריטית לרוב.

האבחון הדידקטי מבוצע לאורך מספר שעות. האבחון ניתן לביצוע לאורך מספר מפגשים בהתאם לצרכים. בסוף האבחון, טובה כותבת חוות דעת אישית, מקצועית ומקיפה אודות האבחון. האבחון מכיל בתוכו נקודות חוזק וחולשה, קשיים לימודיים קיימים, לקויות למידה קיימות ומוגדרות, פערים לימודיים משמעותיים ועוד. על-פי האבחון, ניתן לקבל הקלות לימודיות והתאמות מובנות, בהתאם לאישור המוסד החינוכי ומשרד החינוך. מערכת החינוך הישראלית ובמיוחד משרד החינוך- דורשים אבחון מקצועי איכותי, כפי שניתן ע”י טובה, כחלק מתהליך אישור ההקלות וההתאמות לתלמיד. מהלך זה הוא כחלק מהגישה שיש לשמור על רמת לימוד גבוהה, טוהר בחינות ולא פחות חשוב- שוויון הזדמנויות חינוכי בין כל הילדים.

טובה בעלת ניסיון רב בעבודה עם תלמידים ומטפלת שנים רבות בקשיים לימודיים שונים. מלבד אבחון וטיפולים, טובה מעבירה סדנאות הדרכה להורים, מובילה הדרכות שונות בתחום לקויות למידה ומאבחנת בעזרת הטכנולוגיה החדישה ביותר שפותחה עד כה. טובה היא בוגרת האוניברסיטאות תל אביב והאוניברסיטה העברית בירושלים, אשת אגודת “ניצן” ומנהלת עבר מקצועית של סניף האגודה, מנחת הורים מטעם מכון “אדלר” ואוניברסיטת תל אביב ובוגרת קורס ההכשרה הבכיר למאמנים לבעלי הפרעות קשב וריכוז.

טובה מטפלת בכל ילד, תלמיד, מתבגר או בוגר אשר זקוקים לייעוץ והכוונה, עם הרבה תמיכה, ניסיון, ותק מקצועי ואהבה. טובה מטפלת במרכז הארץ.

נכתב ע”י: פורטל קשב וריכוז.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה