תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

כיצד ניתן לטפל בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין? 

הורים לילדים רבים שולחים את הילדים לאבחון הפרעות קשב וריכוז. יש מרפאות ומרכזי טיפול מקצועיים רבים בישראל ולרוב נעשה האבחון במסגרת פרטית, לעתים תוך השתתפות קופת החולים במסגרת ביטוח משלים. יש מספר שיטוח לאבחון הפרעות קשב וריכוז וכך גם ניתן למצוא מגוון שיטות לטיפול. במקרים רבים נוהגים לתת ריטלין לילדים אך שיטת טיפול בהפרעות קשב וריכוז באמצעות ריטלין צוברת לה מתנגדים רבים והורים מעדיפים לחפש שיטות אלטרנטיביות על מנת לעזור לילדים ולא להגיע לטיפול תרופתי.

ריטלין מטפל בסימפטומים

כבר בילדות מתחילה הפרעת הקשב והריכוז והיא ממשיכה בבגרות ואינה חולפת מאליה. יש מקרים בהם קל לאבחן את הפרעת הקשב והריכוז וניתן להבחין בקרב ילדים בגן ובבית הספר קשיים בלימודים, קושי ביצירת קשרים חברתיים, נטייה לרגישות יתר והתפרצויות אימפולסיביות או התפרצויות זעם וכעס. בתקופת הבגרות עלולה בעיית קשב וריכוז להפריע ביצירת קשר זוגי ובבעיות להקים משפחה, קשיים בלימודים גבוהים או קורסים להכשרה מקצועית ולכם בעיה למצוא עבודה ראויה, קושי בארגון זמן וקושי בהתמדה במקום עבודה אחד לאורך זמן. ריטלין אמנם עוזר לילדים לפתור חלק מהבעיות אך הטיפול בריטלין גורר בעקבותיו לעתים רבות תופעות לוואי שונות ועיקר הבעיה בריטלין היא שריטלין מטפל בסימפטומים אך אינו מהווה טיפול בהפרעות קשב וריכוז אשר פותר בעיות קשב וריכוז. כיום יש שיטות חדישות אשר נועדו לפתור את הבעיה ולכן כדאי לבחון את החלופות המוצעות ולהשוות ביניהן.

טיפול באמצעות תוכנות מחשב

הורים רבים אינם רואים בעין יפה את נטילת התרופות ולמרות שהריטלין עוזר ומשפר בעיות קשב וריכוז מחפשים ההורים פתרונות טבעיים. הריטלין משפר יכולות קשב וריכוז והוא עוזר במקרים של אימפולסיביות והתקפי זעם אך הריטלין אינו עוזר או משפר את יכולת הארגון, יכולת ניהול עצמי, בעיות יחסים חברתיים ויכולת קבלת החלטות. לכן מחפשים הורים רבים, וזו גם המגמה העולמית, פתרון ללא תרופות. אחד הפתרונות הצוברים תאוצה ככלי המאפשר טיפול בהפרעות קשב וריכוז הם שימוש בתוכנות מחשב אשר מאמנות את המוח ועוזרות לשפר את הזיכרון, לשפר את יכולת הארגון, לשלוט עת אימפולסיביות והתקפי כעס, עוזרות לפתח יכולת קבלת החלטות ועוד. באמצעות תוכנות המחשב הייעודיות מצליחים לאמן את השכל ולפתח אותו כך שיתגבר על מחסומים ודפוסי פעולה. המוח האנושי גמיש וניתן לאמן אותו וכך להשיג טיפול בהפרעות קשב וריכוז על ידי מגוון תרגילים שכליים בהם המוח נאלץ להתמודד עם תרגילים שונים ובאמצעות האימון משיגים שיפור ביכולות קשב וריכוז בזמן לימודים ומפחיתים משמעותית את התסמינים של בעיות קשב וריכוז. במקרים רבים מדובר על שיטת טיפול בהפרעות קשב וריכוז מהירה ובתוך שלושה חודשים ניתן לראות תוצאות ושיפור רב באחוזים גבוהים הנשמרים לאורך שנים רבות ויעזרו למי שסובל מבעיות קשב וריכוז לאורך כל חייהם.

טיפול באמצעות נוירופידבק

טיפול בהפרעות קשב וריכוז באמצעות שיטת הטיפול נוירופידבק נחשבת ליעילה מאוד ומגיעה ל- 85% הצלחה הנחשבים לאחוזים גבוהים מאוד גם ביחס לריטלין ותרופות אחרות. באמצעות השיטה גורמים לשינויים בפעילות השכלית על ידי מתן חיזוקים חיוביים או תגובות שליליות באמצעות משחק אינטראקטיבי. את התרגול עורכים תוך כדי משחק אינטראקטיבי עם קונסולת משחקים או תוך כדי צפייה בסרט המוקרן ב- DVD. במהלך הטיפול מצמידים אלקטרודות עדינות ונוחות לעור הקרקפת וכך מודדים את הזרמים החשמליים הנקלטים ומנתחים אותם. באמצעות שיטת התניות וגירויים ניתן לשנות דפוסי פעולה של השכל ולשנות את דרך הפעולה של מסלולים עצביים. באמצעות אימון חוזר בודקים את התקדמות המטופל, משנים מדדים מוחיים ומביאים לכך שהמטופל ישנה את התנהגותו.

טיפול הומאופתי

טיפול בהפרעות קשב וריכוז ניתן לבצע גם באמצעות טיפולי משלימים וטיפולים הוליסטיים. בעוד הרפואה הקונבנציונלית מציעה כטיפול בבעיות קשב וריכוז טיפול תרופתי באמצעות ריטלין או קונצרטה הרי הרפואה המשלימה מציעה דרך טיפול הומאופתית וטיפול יסודי מהשורש ולא רק בסימפטומים. בטיפול הומאופתי אין תופעות לוואי ובעיית התמכרות או תלות של הגוף לסמי המרץ, וכך מצליח הרופא המטפל בהומאופתיה להעניק לילד או למבוגר דרך חלופית לריטלין ושימוש בתרופות המורכבות מרכיבים טבעיים בלבד. הומאופתיה מעוררת את גוף האדם לטפל בעצמו לכן באמצעות טיפול תרופות טבעי מעודדים את כוחות הריפוי של הגוף והנפש. 

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה