תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
קשב וריכוז- מערכת תיאום תורים אצל המומחים המובילים בישראל

טיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD).

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

מה בין מילת הקוסמים “אברה – כדברה” לטיפול מוצלח בהפרעות קשב וריכוז (ADHD)?!

נניח שברשותכם מאה אלף ₪ לצורך השקעה, הפקיד בבנק מציע לכם להשקיע באחת משתי החברות בתחום הבניה, לכל חברה יש אותן נתונים: וותק וניסיון, פרויקטים, הכנסות, רווחים, בקיצור הכל דומה !!! ההבדל היחיד הוא ב…שם החברה:
האחת נקראת : “הבונים- החברה להשקעות בסיכון”
והשנייה נקראת : “בונים – החברה להשקעות בסיכוי”
באיזה חברה תעדיפו להשקיע?
התשובה ברורה, נכון ?!
סיכון מול סיכוי, בוודאי בחרתם בחברה השנייה.

כמאמן אישי לילדים, מתבגרים והורים המתמודדים עם כל ההשלכות לקשב וריכוז (ADHD) אני נותן דגש רב לכוחה של המילה, בנתינת שמות למצבים, אירועים וכמובן למתנת ה- ADHD. מתנה ולא הפרעה.
המילה אברה-כדברה מקורה במקורות היהודיים והיא נכתבת כך: “אֶבְרָא כַאָדַבֶרָה”, שברבות הימים הושאלה כמילת קוד של הקוסמים שרצו “לברוא” את הקסם.

אֶבְרָא כַאָדַבֶרָה מדבר על בריאת מציאות דרך המילה, אנחנו ממש מנחילים את דרך ההתייחסות והחשיבה לדברים בחיינו כפי שאנו קוראים להם, וכאן אני פונה מבקש (ממש מתחנן…) שכל מי שעוסק בקשב וריכוז (ADHD) יפסיק לקרא לכל מי שאובחן- בעל הפרעת קשב וריכוז (ADHD). שכן המילה הפרעה היא מילה שלילית המתקשרת למשהו שלילי :
מופרע, מפריע, הפרה, הֶפֶר, רע…

בקיצור אין למילה הזו שום גוון חיובי
מאידך, בעלי קשב וריכוז (ADHD), כך אני קורא למי שזכה בכך, הם אנשים מיוחדים בעלי יכולות מופלאות בכל כך הרבה תחומים. למעשה אותה “בעיה” של חוסר יכולת להיות מרוכז בדבר אחד, ניתנת להצגה דרך שינוי נקודת המבט והיא הופכת ל…יתרון, הכיצד ?!
אני מסביר לילדים, וגם למבוגרים, שהבעיה שלנו היא בעצם היתרון שלנו על אחרים, היתרון שלנו הוא שאנחנו יכולים להיות מרוכזים ביותר מדבר אחד בו זמנית, וזה הופך אותנו לכל כך מיוחדים, כמנהגים, כמנהלים, כספורטאים, כבימאים, כמפקדים ועוד רק ש…אנחנו מיוחדים וטובים ביותר.
לפני כ- 10 שנים, כשעסקתי כמנהל ומהנדס תעשייה וניהול, זכיתי כל פעם מחדש לתמיהה של הסובבים אותי, כיצד אני יושב במשרד ותוך כדי ישיבה אני ממש יודע מתי יש בעיות בקווי הייצור. זה בזכות היכולת להיות מרוכז ביותר מדבר אחד. כך גם הטייסים, והמפקדים בצבא, הם יכולים לקלוט ולטפל בהרבה יותר נתונים בו זמנית.
כיום, כמאמן אישי להצלחה עם קשב וריכוז(ADHD) עם ניסיון של מעל 3000 שעות אימון, הרצאות סדנאות בבתי ספר וארגונים שונים, כשאני מציג ( משווק …) את היתרונות של בעלי קשב וריכוז (ADHD) התגובות תמיד חוזרות על עצמן… יש כבוד הערכה ואפילו כמיהה קטנה של רצון להיות שם, להיות בעל קשב וריכוז (ADHD).
אחד הדברים המדהימים אותי כל פעם מחדש וחוזרים על עצמם אצלי בקליניקה הוא חוסר הידע עד כדי בורות, של המתאמנים בעלי קשב וריכוז (ADHD) אשר קיבלו את הידיעה על היותם בעלי קשב וריכוז בכיתה א’-ד’, ועד שהם מגיעים אלי לאחר כמה שנים. הם ממש בטוחים שאין שום דבר טוב ב-ADHD. עד אז הם מקבלים מידע חלקי ובעיקר שלילי על הADHD.
ייתרה מזאת כמעט ואין חשיפה אודות בעלי קשב וריכוז (ADHD) שהתמודדו והצליחו, מוולט דיסני ועד למייקל פלפס, השחיין האולימפי המעוטר ביותר מכל הספורטאים.
אז בו נחזור לשם “הפרעת קשב וריכוז (ADHD)”. פשוט מאוד, מעכשיו יש לקרא לזה בשם אחר ובעיקר שם מאפשר ומקדם.
מתנת קשב וריכוז (ADHD), או רק- קשב וריכוז (ADHD).
המטרה הראשונית שלי בקליניקה היא לחבר את המתאמן ליתרונות המדהימים הקיימים בבעלי ADHD:
אישיות כובשת, אוהב לעזור, נדיב, פותר בעיות, רגיש, יוזם, אוהב סיכונים, אמיץ
בעל דמיון מפותח, אוהב ספורט ופעילויות גופניות, יכול לעשות מספר דברים יחד, נמצא במרכז תשומת הלב, יכולת תרוץ והסברה
הרשימה המלאה כוללת יתרונות נוספים רבים!!!
לסיכום:
המילה הפרעה צריכה לרדת מהשיחה על ילדים /מבוגרים בעלי ADHD.
יש לתת דגש על היתרונות של הקשב וריכוז (ADHD) עם דוגמאות לבעלי קשב וריכוז שהצליחו במגוון תחומי חיים.
ובכלל, לשים לב לכל מילה שאנו מוצאים מפינו לאחרים וכמובן גם…לעצמינו בשיח הפנימי שלנו.
ולוודא, לבחון, האם המילה מקדמת או מעכבת?!
בהצלחה ובאהבה רבה
אייל לוי
מאמן להצלחה עם קשב וריכוז (ADHD) ( ילדים, מתבגרים ומשפחות)

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה