תיאום-תורים-למאבחנים-פורטל-קשב-וריכוז
תור למומחה מומלץ

מערכת תיאום תורים

טיפול בתרופה טבעית בהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים

מומחה-קשב-וריכוז (1)

בשנים האחרונות יותר ויותר הורים לילדים או מבוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתנגדים להמשך טיפול בריטלין. רבים מחפשים דרכי טיפול בהפרעות קשב וריכוז טבעיות ולהימנע מנטילת ריטלין הידוע בתופעות הלוואי שלו ובסכנות התלות שילדים ומבוגרים כאחד סובלים מהן.

רק בשנתיים האחרונות החלו לצאת לשוק תרופות טבעיות שנועדו להחליף את הטיפול בריטלין ודומיו וכך ניתן לשדרג את איכות החיים ולהימנע מיחסי התלות בריטלין. טיפול טבעי נחשב לטרנד מוביל בארץ ובעולם ורבים הבינו את סגולות הטיפול ההוליסטי והשימוש בתרופות הומאופתיות. טרנד זה יחסית חדש מכיוון שרוב האנשים התרגלו ללכת לרופא בעת מחלות על מנת להיבדק ולקבל טיפול תרופתי כמו משככי כאבים ואנטיביוטיקה. רק בשנים האחרונות חל מהפך בשירותי הרפואה הקונבנציונלית וכיום גם רופאי משפחה נוטים להמליץ למטופלים לקחת תרופה טבעית. אנשים הסובלים מבעיות קשב וריכוז מחליטים לבדוק חלופות וכיום הם יכולים למצוא תחליפים טבעיים בשוק ולזנוח סוף סוף את הריטלין. תרופות טבעיות ניתן לקחת ללא מרשם רופא והן אינן גורמות לנזק, לתלות ולתופעות לוואי.

הומאופתיה

רבים מההורים והמבוגרים התוודעו בשנים האחרונות לנפלאות ההומאופתיה וליתרון בתרופות הטבעיות. לא ניתן להתמכר לתרופה טבעית ואין להן תופעות לוואי המאפיינות את התרופות הרגילות. הומאופתיה היא שיטת טיפול הוליסטית כלומר באמצעות התרופה מטפלים לא רק בסימפטומים אלא גם בשורש המחלה ומביאים לפתרונה. טיפול הומאופתי תורם להתעוררות כוחות הריפוי הנמצאים בגוף האדם ולכן טיפול בהפרעות קשב וריכוז באמצעות תרופות הומאופתיות מאפשר לגוף לטפל בעצמו ולהביא לתוצאות רצויות שלא כמו ריטלין המטפל רק בסימפטום אך לא פותר את הבעיה. במהלך טיפול בהפרעות קשב וריכוז הומאופתי מלווה המטפל את הילד או המבוגר לאורך זמן ומשנה הרכבי תרופות ומינון על סמך התקדמות המטופל. ככל שהמטופל מרגיש טוב יותר ויש הקלה בתסמיני בעיות הקשב והריכוז כך נחשב הטיפול למוצלח יותר.הטיפול התרופתי נועד להשיב למטופל את יכולת הריכוז והקשב שלו ולתפקד באופן טוב בחברה בה הוא נמצא ובמסגרות בהן הוא פועל (עבודה, לימודים, משפחה, חברים, חוגים וכד’). יש תרופות טבעיות הפועלות באופן דומה לריטלין והן מגבירות יכולות קשב וריכוז כמו גם מביאות להרגעת המטופל ולתפקוד טוב יותר שלו בחברה ובלימודים. כך הילד אינו נחשב לגורם מפריע בכיתה או במסגרת החינוכית בה הוא נמצא והוא מצליח להתרכז במשימותיו ומצליח בלימודיו וכך אין הוא מרגיש בידול מהסביבה ואין לו תמריץ להפריע כדי לקבל יחס. טיפול הומאופתי ניתן באופן פרטני שלא כמו ריטלין, תרופה כימית הניתנת לילדים, בוגרים ומבוגרים באותו האופן רק במינון שונה על פי המשקל. רופא הומאופתיה יתאים את הרכב התרופה על פי אבחון שהוא מקיים למטופל וישנה את ההרכב התרופתי בהתאם להתקדמות המטופל ועד להשבת האיזון הנפשי והגופני של המטופל.

נוירופידבק

טיפול בהפרעות קשב וריכוז באמצעות שיטות של נוירופידבק מוכחות כבעלות אחוזי הצלחה גדולים. באמצעות השיטה מטפים בשורש הבעיה אצל ילדים ומבוגרים כאחד ומומחי השיטה מדווחים על שיטות קצרות ויעילות. כך ניתן להפסיק לקחת תרופות כמו ריטלין ויש שינוי התנהגותי ניכר כמו גם פיתוח שכלי ושינוי המביא לפתרון הבעיה ופתרון מוכח שישמש את המטופל לאורך שנים רבות. באמצעות טיפול בהפרעות קשב וריכוז בשיטת נוירופידבק מצליחים לפתח מיומנויות שכליות שמביאות לשינוי מהיר בתגובות וביכולת המטופל. טיפול בנוירופידבק מאופיין בשימוש תוכנות מחשב או תוכנות באינטרנט או שימוש חוויתי בהצגת סרטים ומשחקי מחשב. כך ניתן לבדוק את השינויים הנגרמים למטופל זמן אמת ברגעי מאמץ שכלי או שינוי במיקום חברתי. לאחר האבחון ימליץ הצוות המטפל על שיטת האימון והתרגול ובאמצעות התניות נרכשות כמו עידוד חיובי ופיתוח יכולת התמקדות בסביבה רבת גירויים מצליחים לשפר יכולות רבות להן זקוק המטופל על מנת לתפקד בחיי היומיום ולפתח כישורים חברתיים ויכולות למידה כמו זיכרון, ארגון, ניהול זמנים ועוד.

טיפול תזונתי

טיפול בהפרעות קשב וריכוז באמצעות תזונה נכונה ובריאה מצליח לשפר פלאים את מצבם של רבים הסובלים מבעיות קשב וריוכוז. בעולם המערבי צורכים הילדים מזון מעובד המכיל אלרגנים, סוכרים ורעלנים, פחמימות וסוכרים מועברים לדם וגורמים לילדים לתזזיתיות והפרעות התנהגותיות לכן שינוי באורח החיים יוכל להביא לשיפור מצב בהפרעות קשב וריכוז ולשפר מצבי רוח ויכולות לימודיות.

מומחה-קשב-וריכוז (1)

שתף עמוד זה